Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så himla lustigt, för jag var hos MVC igår och när vi var klara planerade vi även in en hög besök till på en gång eftersom jag har svårt att ta mig från jobbet när som helst. Partner som var med fick frågan om det passade för honom också och ja, han kan styra sitt jobb mycket mer som han vill. Hennes erfarenhet var att det är absolut vanligast att kvinnan har svårt att komma ifrån men att mannen är mer flexibel... Ändå kan männen i så liten utsträckning VABa :confused::confused:

Å i det här fallet är hen pappan :sneaky:
 
Arbetsförmedlingen... "du har inte vart arbetslös tilltäckligt länge för att få gå en utbildning. Vi tror att du kan få ett annat jobb"
Personen vill utbilda sig inom ett extremt bristyrke och har läkarintyg på att han absolut inte får jobba med liknande uppgifter som han har idag...
 
Vi har biljetter för att åka till mamma imorgon. Min syster ska också dit. Jag saknar dom och har sett fram emot detta länge.
Nu är jag superduperförkyld och orkar knappt stå på benen så vi kommer inte kunna åka
 
"Människor på Internet är min största sorg" skrev någon och jag kan verkligen inte hålla med mer. Varje dag bli jag irriterad eller till och med förbannad över människor på Internet. Så mycket gratis kunskap som finns att hämta, och så väljer man att leva i aktiv dumhet istället. Jag förstår inte. Kommer aldrig att förstå.

Nu senast, i en odlingsgrupp på FB jag är med i. Det pratas förstås en del om vattenbristen. Minst alltid TVÅ konspirationsaktiga kommentarer om "vem som vinner på detta" och undran om "vart vattnet gömmer sig". Alltså va? Sen när är kollektiv VA någon form av vinstdrivande företag? Vem skulle gömma vatten och varför? Hur väder fungerade gick man väl ändå igenom i grundskolan?

Jag orkar inte.
Orkar. Inte.
 
Vi hyr ut en stuga på gården och bestämde att vi skulle höja hyran. Det är inte gjort på 2,5 år och fördubblat elpris kändes som en vettig motivering. Hela 100kr i månaden. Jag stör mig på att jag tyckte det var jobbigt att skriva det meddelandet. Och avslutade med : "är det okej?". Skulle jag ha behövt ångra mig om dom sa nej eller? :rofl:
 
Min lilla diskmaskin som låter som ett ånglok, satte igång den alldeles för sent. Glömde vilken jäkla tid den tar på sig och väntar på att grannarna under ska börja banka i taket. :arghh:
 
1. att det på jobbet verkar dra igång en ny "svara alla"-historia, och jag blir så provocerad att jag vill skrika rakt ut. Är folk så jävla dumma i huvudet?

2. migrän i antågande. Känns som att någon står på mitt ansikte och mår illa. Oh, happy day.

Åh, vi har sådan också! Särskilt när kommunen skickar ut ett felmeddelanden till alla som jobbar i den och de måste skicka och fråga dumma frågor som skickas till alla! Om och om igen! Vojne.
 
På att jag godkände en uppdatering av min telefon utan att kolla vad det skulle innebära. Nu ser allt jättekonstigt och jätteannorlunda ut. Klockan har flyttats från det högra till det vänstra hörnet till exempel, bara en sån sak!
Låter som vi har gjort samma uppdatering. Väldigt förvirrande först och jag var osäker på om det var jag som glömt bort var klockan satt innan.
 
Jag VET att telefonen inte hade slagit av sig innan jag satte den på laddning, men ändå kräver den pinkod.
Och jag tänkte lite lite innan jag slog in siffrorna så nu är två av tre försök förbrukade. :banghead::banghead::banghead:
Med mer eftertanke så TROR jag (nästan säkert:angel:) att jag vet rätta koden. Men det är för våghalsigt att testa bort sista försöket. Så nu måste jag vänta tills jag har möjlighet att kolla där lappen med siffrorna finns (jag vill minnas att den finns?:nailbiting:)
 
Jag VET att telefonen inte hade slagit av sig innan jag satte den på laddning, men ändå kräver den pinkod.
Och jag tänkte lite lite innan jag slog in siffrorna så nu är två av tre försök förbrukade. :banghead::banghead::banghead:
Med mer eftertanke så TROR jag (nästan säkert:angel:) att jag vet rätta koden. Men det är för våghalsigt att testa bort sista försöket. Så nu måste jag vänta tills jag har möjlighet att kolla där lappen med siffrorna finns (jag vill minnas att den finns?:nailbiting:)
:nailbiting:
 
Jag stör mig fruktansvärt mycket på folk som försöker tränga sig in på tåget samtidigt som jag går av. Det blir så oändligt mycket smidigare om de som ska gå av få komma ut ur tåget. Även de som visserligen inte kliver på tåget men står mitt i vägen så jag får knuffa mig ut. :rage:
Sen skällde jag visst på de som åkte ner för rulltrappan och sen stannade precis när de klev av och ställde ner sin väska bredvid. Seriöst? Hur tänker man då???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 645
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 019
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 986
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 676
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp