Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det blir liksom inte riktigt rätt heller i mitt huvud. För ibland kan bakverk vara mer savory, tex från typ baltländerna. De är ju inte "mat". Chips är ett savoury snack, inte matigt snack.
Du får ändra beroende på kontext det finns inte ett ord som översätter savory universellt på svenska.
 
timmerbilen som fått för sig att en mötande ficka på vägen in till stallet är ett perfekt ställe att ställa sitt släp. Vilket innebär att han använder vägen + fickan för att lasta om. Och blockerar all genomfart.

Och helt oresonligt stör jag mig på min medryttare som ibland (för att vara snäll) gör två lunchpåsar åt gången. Vilket gör att hela min "gör sakerna i denna ordningen" - ordning blir störd....
 
Att jag trodde att jag skulle få hela tre veckor i rad att jobba ostört men precis idag när jag klurat ut det så kommer en kallelse till extrastämma. Så sjukt irriterande.
 
Min planering för ridning och annat har gått helt åt skogen, både denna och förra veckan. Blir så frustrerad. Jag har ångest över precis allt och är jättetrött hela tiden och inget blir som jag har tänkt. Jag behöver semester och åka långt bort från allt. Men nä, den förbannade jävla coronan är i vägen. Funderar på att gå i ide istället.
 
Stör mig på sånt här :mad:
0DC8DD86-3A36-4328-A77B-711D8CEB2ABB.jpeg
 
Slog upp lokalbladet idag, På ena sidan av ett uppslag var en nästan helsidesannons från en mäklare avseende fyra hus med bild och text.

Jag stör mig en hel del på deras uppenbarligen favoritord i annonserna, 3 av 4 hade meningarna
"såklart har du både nyrenoverat badrum och wc",
"såklart även gott om sociala ytor"
"såklart har du även ett extra sovrum"

Varför är allt detta "såklart"???
Morr.

Nu stör jag mig dessutom på att jag hädanefter kommer att läsa alla deras annonser bara för att räkna hur många "såklart" det kommer att finnas i dem....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 893
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 445
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 264
Senast: Marita73
·
Svar
898
· Visningar
47 683
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp