Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som jag lyckats böja ett par fingrar i sidleds när jag slet och drog i ensilaget i foderbordet i morse för att packa ett par hönät. 😖 Hovslagaren ska försöka jaga gris sent ikväll och då vill jag inte ha hästarna ute eftersom han kommer vara vid hagen och skjuta. Jag var med när han sköt in geväret och fy fan vad det small!

Jag har erbjudit honom att sitta i vindskyddet så får hästarna stå inne inatt och mumsa istället för skena runt i hagen. Det blir tidigt insläpp så hinner jag lägga mig en liten stund igen innan jobbet. 😴
 
Stör mig något rent enormt på att jag bara vill att helgen ska ta slut så att jag kan få besked på om jag klarade förra veckans sluttenta i en av mina kurser...
Är så osäker på om poängen räcker, var rätt mycket knepigare än vad jag trodde.
 
Att de eldade på en gård där vi skulle rida förbi igår, hoppas de inte gör det idag! Klarar inte av röken och har för mycket erfarenhet av folk som eldar annat än man ”ska”, som typ ensilageplast, etc. Så litar inte på någon :meh:
(Det var inte här dock)
 
Huvud-, nack- och ryggvärk. 🤕 Ska nog ta Naproxen och paracetamol och isa nacken. Provade med värme förut men det hjälpte inte så bra.
 
Nu har dom små asen flyttat in till mej åxå :rage: dom springer tydligen i min soffa och äter på min morgonrock. Har laddat fällorna med ost för det var det enda jag hade. Får ta med nån skumtomte från pappa i morgon. Det smärtar mej att behöva offra en tomte på ohyran. Känner mej inte riktigt nöjd nu :mad:
 
Stör mig på att vår mikro har så höga pipljud och att dörren till den smäller ljudligt. Borde finnas silent mode så man kunde stänga av alla pip och någon sorts tyst dörr... Någon teknikdesigner som vill fixa? "färdig"-signalen kan också vara mer dämpad... Eller obefintlig tack

Mvh ljudkänslig person
 
Stör mig på att vår mikro har så höga pipljud och att dörren till den smäller ljudligt. Borde finnas silent mode så man kunde stänga av alla pip och någon sorts tyst dörr... Någon teknikdesigner som vill fixa? "färdig"-signalen kan också vara mer dämpad... Eller obefintlig tack

Mvh ljudkänslig person
Min med! Vansinnigt störigt.
 
Jag stör mig på att behepaninjektioner inte finns att köpa i Sverige längre. Istället har det ersatts med ett värdelöst substitut som visserligen ska innehålla samma sak men som min kropp inte blir hjälpt av alls :( Min kropp gråter och mina fötter skriker :(
Hör med din läkare om h*n kan ansöka om licens på Behepan eftersom alternativet inte fungerar för dig. Då kan ditt apotek ta in det åt dig. :heart
 
Reklam: Vissa säger att tjejer inte kan boxas. Då ler jag bara. Bild på ung tjej som inte låter sig påverkas av fördomar... Trodde jag. så bra var det inte... Text: Colgate, med symbol av vitt smile.

Så tjejen ska alltså se till att sköta sina tänder för att kunna le vackert och presentera felfria vita tänder. Som svar på att hon ifrågasätts. :wtf:
 
Stör mig på att vår mikro har så höga pipljud och att dörren till den smäller ljudligt. Borde finnas silent mode så man kunde stänga av alla pip och någon sorts tyst dörr... Någon teknikdesigner som vill fixa? "färdig"-signalen kan också vara mer dämpad... Eller obefintlig tack

Mvh ljudkänslig person
Ja gud ja! När vi köpte ny mikro var det en dealbreaker. När den väl kom hem visade det sig att den där "tysta" mikron inte alls var tyst. Man kan trycka på en knapp (som då piper) och sedan ställa in mikron i tystnad men nog tusan piper den när den är klar ändå. Det är alltså enbart knapptryckningarna som tystnar men eftersom knappen som gör att den tystnar piper blir det inte färre pip totalt.

Vem behöver en mikro som piper? Varför piper de överhuvudtaget och varför påminnenelsepipet om man inte genast stänger av när det är klart?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 879
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 434
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 254
Senast: Marita73
·
Svar
895
· Visningar
47 389
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp