Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag minns dock inte att den skulle ha nån speciell härstamning (men jag kan minnas fel). Bara att det definitivt beskrivs som frieser (osäker på om rasens namn nämns). Den (och några ston av samma ras) beskrivs se annorlunda ut än de vanliga hästarna som finns där.
I serien så säger han att den är nån avkomma till Eclipse och att hästen ska vara riktigt snabb. Om han till och med var en av världens snabbaste eller nått. Minns inte så jättenoga. Minnet är bra men kort. I alla fall, så det var lite märkligt att en frieser skulle vara kapplöpningshäst och avkomma till Eclipse som inte ens var född då (om jag är någorlunda rätt i tiden)
 
Stör mig på min granne som har fest (att de inte är smart att ha fest i dessa tider är ytterligare ett störningsmoment), de spelar hög musik, vet dock inte om nyår är ett undantag när det vanligtsvis är efter 22 andra dagar. Vet inte riktigt va jag ska göra, vill inte gå å ringa på nu i dessa tider med tanke på smittrisken. Just nu önskar jag att jag bodde ensam med inga grannar vägg i vägg. :/
 
Stör mig på min granne som har fest (att de inte är smart att ha fest i dessa tider är ytterligare ett störningsmoment), de spelar hög musik, vet dock inte om nyår är ett undantag när det vanligtsvis är efter 22 andra dagar. Vet inte riktigt va jag ska göra, vill inte gå å ringa på nu i dessa tider med tanke på smittrisken. Just nu önskar jag att jag bodde ensam med inga grannar vägg i vägg. :/
Nu är det tyst, hörde någon som var ute och hostade rätt rejält, ev spydde och sen klampade de som sjutton i trappan, första gången jag hörde det in till mig. Nu kan jag äntligen sova i alla fall, alltid något.
 
Stör mig på min granne som har fest (att de inte är smart att ha fest i dessa tider är ytterligare ett störningsmoment), de spelar hög musik, vet dock inte om nyår är ett undantag när det vanligtsvis är efter 22 andra dagar. Vet inte riktigt va jag ska göra, vill inte gå å ringa på nu i dessa tider med tanke på smittrisken. Just nu önskar jag att jag bodde ensam med inga grannar vägg i vägg. :/
Jag tycker nog att nyårsafton är en helt okej kväll att ha fest på, och väsnas en del även efter klockan 22.
 
Jag tycker nog att nyårsafton är en helt okej kväll att ha fest på, och väsnas en del även efter klockan 22.
Det är det jag tänker på men vart går gränsen? Strax efter tolvslaget? Ett? Två? Tre?

Det var tyst ett tag, sen drog de igång igen vid 3 med lite lägre musik, men den hörs ändå.
 
Det är det jag tänker på men vart går gränsen? Strax efter tolvslaget? Ett? Två? Tre?

Det var tyst ett tag, sen drog de igång igen vid 3 med lite lägre musik, men den hörs ändå.
En, två eller tre nätter om året hade jag bara ryckt på axlarna även om de fortsatte till gryningen faktiskt, men det är ju jag. :) Så länge det inte är rena rama galenskaperna förstås.
 
Nej, det var ju därför jag skrev några gånger per år. Jag hade nog inte valt att klaga just nyårsnatten dock, det är väl bättre att ta det med hyresvärden under dagtid om det är ett återkommande problem?
Ska ringa på måndag, de första gångerna det hände brydde jag mig inte så mycket. Alla förtjänar en chans, men sen har det fortsatt, till och med de andra grannarna har reagerat. Chansen är förbrukad i mina ögon.
 
Huu nu fick jag flashbacks från exets bil, som blev som ett akvarium när det regnat O_o
Lider verkligen med dig.. För det var inte kul :crazy:
På våran hade det samlats löv och bös vid de där kanalerna som ska leda bort vatten som rinner ner från vindrutan.. Enligt bilmekanikern var det inte ovanligt alls på Audi, kanske kan det vara så på din också?
 
Huu nu fick jag flashbacks från exets bil, som blev som ett akvarium när det regnat O_o
Lider verkligen med dig.. För det var inte kul :crazy:
På våran hade det samlats löv och bös vid de där kanalerna som ska leda bort vatten som rinner ner från vindrutan.. Enligt bilmekanikern var det inte ovanligt alls på Audi, kanske kan det vara så på din också?

Det är garanterat så, för det var vad som hänt förra gången jag hade pool i den 😐 Så exet har sin dag planerad, bilsservice är hans del att sköta...
 
Den här hösten har jag sett väldigt mycket filmer av typen Star Wars, sagan om ringen mm. Mycket krig och slag. Och jag stör mig nåt fruktansvärt på att
1. De goda är typ 200 stycken, de onda 10 000.
2. Slaget börjar och de onda skjuter ner typ 300 st av de goda.
3. Scen med de goda (typ 25 st kvar) som består i att de trotsar allt motstånd och gör en sista heroisk akt.
4. De goda vinner och är plötsligt typ 500 stycken?!
 
Sålänge de inte samlat sig i hord så är det väl lika smart nu, som i alla andra "tider" att ha fest.
Det är en liten etta det gäller och massa folk, det räcker med 8 pers för att det ska va trångt och tror inte direkt man tänker på att hålla avstånd när alkohol går in i kroppen. Hade varit något helt annat om de varit utomhus, men de är de inte.
 
Personer 30+ som skriver snuttigulliga inlägg om sina partners på Facebook. I stil med "mitt hjärta svämmar över av tacksamhet att du finns i mitt liv".
Ok om man är 20 och har sitt första förhållande. Men 30, 40 år och flera (lika gulliga) förhållanden bakom sig. Varför?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 283
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 219
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 973
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp