Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personer 30+ som skriver snuttigulliga inlägg om sina partners på Facebook. I stil med "mitt hjärta svämmar över av tacksamhet att du finns i mitt liv".
Ok om man är 20 och har sitt första förhållande. Men 30, 40 år och flera (lika gulliga) förhållanden bakom sig. Varför?
Bekräftelsebehov, stolthet över att fortfarande få känna pirret i magtrakten när man tänker på sin partner?
Helt onödigt i mitt fall då partnern stängt ner sin Facebook...

Går och hånglar upp honom lite istället.
 
Bekräftelsebehov, stolthet över att fortfarande få känna pirret i magtrakten när man tänker på sin partner?
Helt onödigt i mitt fall då partnern stängt ner sin Facebook...

Går och hånglar upp honom lite istället.

Det är väl nåt sånt. Men jag trodde att folk växte ifrån det när de närmar sig 40.
 
Personer 30+ som skriver snuttigulliga inlägg om sina partners på Facebook. I stil med "mitt hjärta svämmar över av tacksamhet att du finns i mitt liv".
Ok om man är 20 och har sitt första förhållande. Men 30, 40 år och flera (lika gulliga) förhållanden bakom sig. Varför?
Då mina bekanta skriver så, då verkar det i de flesta fall betyda att förhållandet är helt åt helvete och paret kommer att gå åt skilda håll inom kort.

Jag vet ju inte varför någon väljer att skriva så, men har spekulerat att de kanske precis har haft världens gräl, och nu är sams för en stund igen, eller att förhållandet egentligen är dödtråkigt och nu blev en liten gnutta bätte en stund.

De jag känner som har förhållanden som håller från år till år skriver i alla fall inte så...
 
Det verkar omöjligt att hitta en snygg tvbänk som inte är svart eller vit...
Jag googlade tv-bänk trä, hittade flera stycken. Men så är det ju det där med snygg 🙂 Jag tycker i stort sett alla är fula och har därför auktionsfyndat ett gammalt skåp som jag modifierat.
 
Jag googlade tv-bänk trä, hittade flera stycken. Men så är det ju det där med snygg 🙂 Jag tycker i stort sett alla är fula och har därför auktionsfyndat ett gammalt skåp som jag modifierat.
Det som är så frustrerande. Loppisarna som är öppna häromkring känns absolut inte covid säkra och vi behöver en nu. Tvn står på golvet
 
Min kropp verkar ha bestämt sig för att det var dags att lägga ner efter 2020?

Först var det då munsåret. Som nu har växt och dessutom gör rätt ont? inte överdrivet men det ömmar, och vanligtvis brukar jag inte känna av munsår så mycket även om jag vet att vissa får riktigt ont.

Sen har min axel ballat ur. Kom från ingenstans. Lite som nackspärr där det gör ont typ mellan axel och hals, har inte sovit ordentligt sedan i förrgår för det finns ingen liggställning som inte gör ont.

En av mina visdomständer börjar röra på sig lite igen. Har alltså lite tandvärk.. Kan fortfarande äta och så som vanligt men tuggar gärna inte på den sidan.

Sen sist men inte minst så svullnade min lymfkörtel under hakan upp imorse. Det ömmar rejält om jag tar där och syns en tydlig svullnad.

Räknar med att vakna upp lam i benen eller blind eller nåt i morgon :up:
 
Min kropp verkar ha bestämt sig för att det var dags att lägga ner efter 2020?

Först var det då munsåret. Som nu har växt och dessutom gör rätt ont? inte överdrivet men det ömmar, och vanligtvis brukar jag inte känna av munsår så mycket även om jag vet att vissa får riktigt ont.

Sen har min axel ballat ur. Kom från ingenstans. Lite som nackspärr där det gör ont typ mellan axel och hals, har inte sovit ordentligt sedan i förrgår för det finns ingen liggställning som inte gör ont.

En av mina visdomständer börjar röra på sig lite igen. Har alltså lite tandvärk.. Kan fortfarande äta och så som vanligt men tuggar gärna inte på den sidan.

Sen sist men inte minst så svullnade min lymfkörtel under hakan upp imorse. Det ömmar rejält om jag tar där och syns en tydlig svullnad.

Räknar med att vakna upp lam i benen eller blind eller nåt i morgon :up:
Har du provat de där små compede munsårsplåstren? Jag fick vackert tejpa ett sånt på näsan efter en inflammerad finne som det där jäkla munskyddet gnuggat på, och oj så skönt efter bara ett dygn! :heart
 
Alltså jag kan inte vara den enda som stör mig på när limmet på toapappersrullen går igenom mer än ett lager så att när en ska dra loss början så trasas allt upp och blir fel. Det. är. så. jobbigt.
Kom hit för att störa mig på just det. Avskyr hårt limmade toarullar!
 
Att min diffusa förkylning nu efter två veckor utvecklats till en kliande värkande hals :down: Har varit pigg ett par dagar, mår sämre, pigg ett par dagar och sen sämre igen :( Snar måste jag ha sjukintyg för att vara hemma, och hur lätt blir det i Corona-tid när jag väntat alldeles för länge med att ta ett coronatest pga så små symptom i början...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 306
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 385
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 113
Senast: Marita73
·
Svar
1 778
· Visningar
94 246
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp