Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag råkade använda flera utropstecken efter varandra i en kommentar på FB, och nu när trådstartaren redan svarat på kommentaren känns det fräckt att ta bort de extra ifall hen i så fall tror att jag är mindre entusiastisk än jag var. :down: Det var ett jättefint akvarium!
 
När man får syn på en intressant annons här på buke men klickar på ”nytt” utan att hinna tänka att man kanske ville klicka på annonsen, sen kommer det andra annonser på sidan man klickade på och det går inte att backa tillbaks för att kunna kolla närmare på den intressanta annonsen.

*trött och virrig*
 
Efter EN eftermiddag på IVA i en känd svensk skidort känner jag bara- vad är det för fel på oss svenskar?!?!. Mina kollegor går på knäna, flera gråter pga de är helt slutkörda. Vi gör allt för de personer som kommer in med sjukdomar som kan drabba en när som, tex hjärtinfarkt, sepsis, diverse annat, men även med problem relaterade till vistelse i fjällen (främst frakturer). Men de sistnämnda är helt klart i majoritet. Varför resa till fjällen och belasta den vården?? Vad är det som är då så svårt att förstå? Stanna hemma!
// Jävligt less iva-skk
 
En jättestor parkeringsplats, jag ställer mig långt bort där det knappt står några andra bilar, oceaner av plats runt omkring. Kommer tillbaka och naturligtvis har nåt smartskaft ställt sig PRECIS BREDVID 🤦🏼‍♀️ Måste folk ha en referensbil för att kunna parkera rakt eller vad är det frågan om?
 
Måste folk ha en referensbil för att kunna parkera rakt eller vad är det frågan om?

Jag tror det. :nailbiting: Jag brukar alltid parkera långt ifrån andra bilar och oavsett hur många lediga gluggar som finns så nog tusan är det 9 av 10 gånger någon annan som absolut ändå ska klämma in sig bredvid. Det är så man önskar att de skulle införa social distansering även för bilarna...
 
Jag tror det. :nailbiting: Jag brukar alltid parkera långt ifrån andra bilar och oavsett hur många lediga gluggar som finns så nog tusan är det 9 av 10 gånger någon annan som absolut ändå ska klämma in sig bredvid. Det är så man önskar att de skulle införa social distansering även för bilarna...
Haha! Ja jag tänkte faktiskt att några meters lucka kunde man väl ändå unnat sig :D
 
Jag tror det. :nailbiting: Jag brukar alltid parkera långt ifrån andra bilar och oavsett hur många lediga gluggar som finns så nog tusan är det 9 av 10 gånger någon annan som absolut ändå ska klämma in sig bredvid. Det är så man önskar att de skulle införa social distansering även för bilarna...
Jag har till och med varit med om att någon skulle parkera så när jag höll på lasta ur ungar osv. Så hen stod alltså och väntade på att få köra in i den tomma fickan alldeles bredvid min bil, istället för att ta vilken som helst av de 63 (eller nåt) andra :banghead::arghh:
 
Jag stör mig på att jag råkade använda flera utropstecken efter varandra i en kommentar på FB, och nu när trådstartaren redan svarat på kommentaren känns det fräckt att ta bort de extra ifall hen i så fall tror att jag är mindre entusiastisk än jag var. :down: Det var ett jättefint akvarium!

Du kan väl din Pratchett? "And all those exclamation marks, you notice? Five? A sure sign of someone who wears his underpants on his head" ;) :rofl:
 
En jättestor parkeringsplats, jag ställer mig långt bort där det knappt står några andra bilar, oceaner av plats runt omkring. Kommer tillbaka och naturligtvis har nåt smartskaft ställt sig PRECIS BREDVID 🤦🏼‍♀️ Måste folk ha en referensbil för att kunna parkera rakt eller vad är det frågan om?

Ja. Folk är puckon (som inte kan parkera).

Särbon ställde sin Berlingo längst bort på parkeringen från hyreshuset när de bodde i Malmberget för han ville inte ha den dängd eftersom han hade lagt ut den till salu. Gissa vad som hände... :grin: Det var då i ett halvt öde område eftersom det mesta var evakuerat.
 
Lastbilar som inte stannar vid stopp eller väjningsplikt, utan brakar ut i vägen framför en så man måste tvärnita. Jaja, stressigt jobb och allt, men är mitt liv inte värt mer än någon sekund av deras arbetstid?
 
På att jag återigen ligger och fryser så pass att jag behövde värma två vetekuddar för att stå ut. Dottern älskar att sova med öppet vädringsfönster och just nu är det -1 ute.
 
Jag kollade på kläder igår kväll på Zalando. Hittade bla en svart klänning där man kunde variera axelbanden på 2 olika sätt.
Jag sparade ned den för att kolla ordentligt idag på alla sparade objekt.
Men
Jag hade tydligen inte sparat ned den......och nu hittar jag den inte. :(
Har ögnat på oooootaliga sidor...
Hade dessutom hunnit berätta om den för min kompis som också blev intresserad av den.
Suck.
 
Jag kollade på kläder igår kväll på Zalando. Hittade bla en svart klänning där man kunde variera axelbanden på 2 olika sätt.
Jag sparade ned den för att kolla ordentligt idag på alla sparade objekt.
Men
Jag hade tydligen inte sparat ned den......och nu hittar jag den inte. :(
Har ögnat på oooootaliga sidor...
Hade dessutom hunnit berätta om den för min kompis som också blev intresserad av den.
Suck.
Ehhh.......jag kikade på sidor jag tidigare var på igår och det visade sig att klänningen inte var hos Zalando utan hos ett annat företag. Den var inte svart heller - utan blå.....
Teflonminne.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 630
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 679
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 492
Senast: Marita73
·
Svar
1 440
· Visningar
78 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp