Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att om någon skickar meddelande på Facebook på något jag vill sälja så syns inte det i messenger i datorn - bara i telefonen. Alltså om jag öppnar messenger i datorn och tittar på mina konversationer där så finns inte de som rör annonser - alltså de som är aktiva och inte markerade som sålda, ja de försvinner ju de med och det är också störande, men nu stör jag mig på det andra mer.
Finns de inte under message requests?

Där hamnade mina.
 
Ny störning för dagen.

Beställt saker från IKEA till kontoret, typ flera stora möbler som är det som spelar någon roll. Passade på att slänga med lite småkrafs till köket samtidigt. 11 av 12 saker levereras om en vecka (helt okej, jag har inte bråttom!). Men för att vara så effektiva som möjligt så levererar de en sak redan denna veckan... :up:

En vattenkanna för 12 kr :banghead:
 
Mössen har gnagt av matarslangen till diskmaskin för att försäkringsbolagets skadedjursfirma "vill testa fällor utan gift först" som vi själva kört med utan framgång rätt länge sen tidigare... Nu har vi en vattenläcka i köket och kommer troligen behöva riva upp halva golvet. Om kunden säger att man har testat alla olika fällor som finns att tillgå redan med alla möjliga olika beten utan framgång, då lägger man ta mig fan gift med en gång utan att mesa och fjanta.
 
I morse gick dragkedjan på sambons, visserligen gamla men varma och tjocka, dunjacka sönder.
I eftermiddag gick dragkedjan på ena benet på mina täckbyxor sönder.
Suck.
 
Tack för tipset, men räcker detta då dragkedjan öppnar sig?
Speciellt täckbyxorna där låset ju får påfrestning när man tar dem av och på?
Jag har inte provat själv men det var det några som hade gjort i en annan tråd. Kan det ha varit @athena_arabians tro?
Men om det är själva dragkedjan som går isär så är den väl slut, då hjälper det nog inte med en ny sån där.
 
På att det verkar vara Tema Spill på den här veckan för mig. De senaste 48 timmarna har jag hunnit med att spilla ut morgonkaffet över hela köksbänken, nyponsoppa över spisen (gasspis, så ingenting man torkar av i en handvändning direkt), ris över halva köksgolvet, ett halvt paket mjölk i min nystädade kyl och svampsoppa på jobbdatorn. De tre sistnämnda inträffade alla inom samma timme och då blev jag så arg att jag slängde mig på sängen ett tag. Efter en stund kändes det kallt och blött vid ena armen - då visade det sig att vattenflaskan jag burit med mig dit läckte och att ungefär en halvliter vatten hade runnit ut i sängen. :arghh:

Jag blir orimligt provocerad när ödet jävlas så mycket med en med sådana här småsaker!
 
Barnets pappa som har köpt en gammal stadsbuss.

Irriterande räcker nog eg inte för att beskriva det hela.

60 mil hemifrån.

Det finns ett (1) D-kort inom den närmsta kretsen. Innehavaren av det kortet (jag) har ingen som helst lust att åka och hämta ett fordon jag inte vill ha här på gården. Jag som precis hade börjat förlika mig med tanken på att bo här ett tag till.
 
Barnets pappa som har köpt en gammal stadsbuss.

Irriterande räcker nog eg inte för att beskriva det hela.

60 mil hemifrån.

Det finns ett (1) D-kort inom den närmsta kretsen. Innehavaren av det kortet (jag) har ingen som helst lust att åka och hämta ett fordon jag inte vill ha här på gården. Jag som precis hade börjat förlika mig med tanken på att bo här ett tag till.

Jätteenkelt. Vägra helt simpelt att hämta vraket. Du har INGEN som helst anledning att ställa upp på något dylikt. Ni ska samarbeta vad gäller ert barn och där ingår inte att du ska hämta hem rat.
 
Stör mig på att jag idag skulle fika en SEMLA.
Har längtat... drömt...fantiserat om denna underbara bakelse i ett års tid!

Idag fick fick jag min semla 🥳

MEN det var en förklädd sådan... en bedragare...

Ingen mandelssa och någon har ägnat sig åt att fylla min goa semla med vaniljkräm istället?? 😡

Ja menar jag sa att jag ville ha en semla... en semla är ju en semla inget annat.

Ja lite PMS på det också... 😒
 
Stör mig på mina drömmar, som eskalerar allt mer och numera mest är mardrömmar.

Vaknade helt i panik i morse, då det visat sig att min särbo har en massa andra flickvänner, och därtill är elak och utnyttjande, precis då jag var på väg att flytta in hos honom. Desutom hade min arbetskamrat också blivit en elak mobbare som var otrevlig mot alla. O_o

Som tur är var arbetskamraten sitt vanliga trevliga jag, efter att jag vaknat och tagit mig till jobet ;) Tror inte heller att särbon i vakna livet har ett häfte där han skrivit en lista på alla sina flickvänner.😅
 
Stör mig på mina drömmar, som eskalerar allt mer och numera mest är mardrömmar.

Vaknade helt i panik i morse, då det visat sig att min särbo har en massa andra flickvänner, och därtill är elak och utnyttjande, precis då jag var på väg att flytta in hos honom. Desutom hade min arbetskamrat också blivit en elak mobbare som var otrevlig mot alla. O_o

Som tur är var arbetskamraten sitt vanliga trevliga jag, efter att jag vaknat och tagit mig till jobet ;) Tror inte heller att särbon i vakna livet har ett häfte där han skrivit en lista på alla sina flickvänner.😅

https://getyarn.io/yarn-clip/56d1b1c8-872d-4d33-84bd-017c22aab87c
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 794
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 456
Senast: Marita73
·
Svar
1 933
· Visningar
104 989
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovlera
  • Uppdateringstråd
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp