Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prata med personalen?

Det är så svårt att hinna prata någon längre stund, har såklart frågat om kläderna och om hon behöver något mer. Men ofta står det en kö med föräldrar utanför dörren och så skickar de ut påklädda barn i turordning.

(Jag är annars jättenöjd med förskolan! Så det är verkligen inte det, utan mest störigt att kläderna försvinner)

Förstår det. Corona har verkligen komplicerat detta....också..... :cautious:

Ja, vi har ju aldrig provat något annat, men jag inbillar mig att det varit så mycket lättare att hämta och lämna i ett kapprum!
 
Det är så svårt att hinna prata någon längre stund, har såklart frågat om kläderna och om hon behöver något mer. Men ofta står det en kö med föräldrar utanför dörren och så skickar de ut påklädda barn i turordning.

(Jag är annars jättenöjd med förskolan! Så det är verkligen inte det, utan mest störigt att kläderna försvinner)



Ja, vi har ju aldrig provat något annat, men jag inbillar mig att det varit så mycket lättare att hämta och lämna i ett kapprum!
Fast det låter ju märkligt att ni inte kan ta upp en fråga med personalen?
Berätta att barnet inte har samma kläder på sig när ni hämtar, och att kläder försvinner.
Så de kan vara lite uppmärksamma. De kanske inte vet att det händer.
 
Fast det låter ju märkligt att ni inte kan ta upp en fråga med personalen?
Berätta att barnet inte har samma kläder på sig när ni hämtar, och att kläder försvinner.
Så de kan vara lite uppmärksamma. De kanske inte vet att det händer.

Jag frågade senast idag, när jag såg genom fönstret att hon inte hade samma byxor på sig innan de klädde på henne. Och de kollade men hittade inga.
 
Jag frågade senast idag, när jag såg genom fönstret att hon inte hade samma byxor på sig innan de klädde på henne. Och de kollade men hittade inga.
Då är det väl dags att gå till chefen?
det torde innebära att det är personalen som klär på barnet fel kläder/försnillar kläderna.

Finns det ny personal eller vikarier?

Jag tänker -om det varit någon som är ekonomiskt utsatt som blir av med kläder skulle det vara väldigt allvarligt. Hela grejen är oacceptabel tycker jag.
 
Det är så svårt att hinna prata någon längre stund, har såklart frågat om kläderna och om hon behöver något mer. Men ofta står det en kö med föräldrar utanför dörren och så skickar de ut påklädda

Dethär är inte okej!
Det hade jag tagit upp direkt. Om inte personalen lyssnar så hade jag ringt förskolechefen.
Man måste ha en dialog med personalen om dsgen och man måste kunna be personalen kolla över extrakläder.
 
Jag frågade senast idag, när jag såg genom fönstret att hon inte hade samma byxor på sig innan de klädde på henne. Och de kollade men hittade inga.
Förutom att du frågar på plats, skicka ett mail till både avdelning och chef där du beskriver att barnet vid flertalet tillfällen haft andra kläder på sig vid hämtning (vilket är fine eftersom saker kan hända under dagen) men att du nu saknar flertalet -namnade- klädesplagg, att personalen inte hittar kläderna, och du nu efterfrågar en rutin på klädeshanteringen vid ombyten så att detta upphör.
 
Då är det väl dags att gå till chefen?
det torde innebära att det är personalen som klär på barnet fel kläder/försnillar kläderna.

Finns det ny personal eller vikarier?

Jag tänker -om det varit någon som är ekonomiskt utsatt som blir av med kläder skulle det vara väldigt allvarligt. Hela grejen är oacceptabel tycker jag.

Det har jag väldigt svårt att tro. Dottern kan liksom lika gärna plockat av sig byxorna och lagt dem under en soffa eller så har de blivit smutsiga i matsalen och kommit bort där eller så. Det är mer att jag saknar en "rutin" som @villhöver skrev, eller att kunna gå in i ett kapprum, ha koll på hennes grejer själv och leta själv i en "borttappat"-låda efter grejer.
 
Moppebilar på ringleden runt stan där det är 70-gräns och ingen omkörningsmöjlighet under rusningstrafik :arghh: Snälla söta rara, ni kan köra _genom_ stan istället, det är kortare väg och dessutom 40/50 om vartannat så ni bromsar inte upp all annan trafik lika mycket!
 
Telefonförsäljare från ett företag som verkar ha en otrolig massa telefonnummer.... :meh: Jag har blockat nummer efter nummer, och ändå ringde det tre gånger på raken (20:37, 20:41 och 20:42) ikväll när jag satt i bilen. Mycket irriterande när jag man sitter och kör och hör hur det ringer, och ringer, och ringer....i väskan på sätet bredvid. Och när man stannar ser man att det är samma förbaskade företag som man redan har blockat ett otal gånger...... :wtf:
 
Dammsög i torsdags och såg nu att det fortfarande är damm under sängen. Kanske behöver ny dammsugare, den är 23 år … 🤔
 
Ett tag kunde jag bara dricka Laila Bagges vin RubyZin utan att få hösnuva och migrän. Tackolov gick det över efter ett par års lidande

Jag har ett vagt minne av att jag inte gillade hennes vin. Är det den flaskan med en döskalle på? (Skräll)
Men får väl prova igen o hoppas jag minns fel och att jag har samma tur som du med detta vin...

Dock får detta experiment vänta till ett tillfälle efter pandemin...

Åh vad det är orättvist. En slatt rödvin är det minsta man kunde få unna sig... 😡
 
Jag har ett vagt minne av att jag inte gillade hennes vin. Är det den flaskan med en döskalle på? (Skräll)
Men får väl prova igen o hoppas jag minns fel och att jag har samma tur som du med detta vin...

Dock får detta experiment vänta till ett tillfälle efter pandemin...

Åh vad det är orättvist. En slatt rödvin är det minsta man kunde få unna sig... 😡
Jag har hört att man kan prova ta en antihistamintablett innan man dricker rödvin, det kan hjälpa. :)
 
Jag har ett vagt minne av att jag inte gillade hennes vin. Är det den flaskan med en döskalle på? (Skräll)
Men får väl prova igen o hoppas jag minns fel och att jag har samma tur som du med detta vin...

Dock får detta experiment vänta till ett tillfälle efter pandemin...

Åh vad det är orättvist. En slatt rödvin är det minsta man kunde få unna sig... 😡
Alltså det är ju inte det mest spännande rödvin man kan dricka om man säger så
 
Stör mig på att om någon skickar meddelande på Facebook på något jag vill sälja så syns inte det i messenger i datorn - bara i telefonen. Alltså om jag öppnar messenger i datorn och tittar på mina konversationer där så finns inte de som rör annonser - alltså de som är aktiva och inte markerade som sålda, ja de försvinner ju de med och det är också störande, men nu stör jag mig på det andra mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 991
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 155
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 922
Senast: Marita73
·
Svar
1 592
· Visningar
86 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp