Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handlade just efter jobbet. Ca 100-120 pers i affären, mer än hälften i sällskap om 2 eller fler. Tre pers med munskydd. Normaltrångt. Jag tror att vi har ungefär så mycket Covidsmitta i Sverige som vi förtjänar.
Hur många var maximalt tillåtna i butiken? Varför var du tvungen att handla när du upplevde att det var mycket folk? Hade du munskydd?
 
Hur många var maximalt tillåtna i butiken? Varför var du tvungen att handla när du upplevde att det var mycket folk? Hade du munskydd?
Maximalt antal är ungefär det dubbla. Poängen var att en stor andel människor uppenbarligen tyckte att det var ett bra beslut att handla i sällskap och därmed öka antalet personer på given yta. Jag handlade, ensam och med munskydd, eftersom jag bedömde att jag var kapabel att göra det utan sällskap av partner eller kompisar.
 
Helt sjukt! Vissa utav mina kunder kan inte ens basala saker som att läsa och svara på ett mail. "Jag är kranförare jag kan inte det här med det digitala" NEJ DET ÄR UPPENBART GÖRAN ÄNDÅ HAR DU EN MAILADRESS.

Nej, nu ska vi inte komma in på klassförakt här det är fantastiska arbetare som bygger vårt land med sina bara händer i ur och skur. Mitt jobb är att se till att de får en säker och schysst arbetsplats. Men de gör det ju inte alltid lätt för en..
Jag har stött på chefer inom kommunala verksamheter som "inte läser email", jag tror jag hade fått kicken efter två dagar om jag resonerade så...
 
Varför får man inte gräva i smöret?
Kälkbacke i osten kan jag förstå, det gör det svårare att hyvla, men varför är det näst intill dödsstraff på att gräva i smöret?
För att man vill fånga smöret på smörkniven genom att dra den längsmed en jämn yta så att man får lagom mycket, och det blir mjukare och lättare att bre.
Dessutom ser det försträckligt ut med hål i smöret! :D
 
Jag är trött och matt och det stör mig. Varit trött hela dagen och för 30 minuter sen skulle jag ha tagit två sömnmediciner men då blir jag ju tröttare. Måste ta dem för att kunna somna ikväll. Störigt.
:wtf:
 
Stör mig att jag inte kunde betala online med mitt kreditkort. Jag gissar att det beror på att kortet är nytt och inte aktiverats av ett offline köp. Och mitt andra kort vill jag inte använda online. Så surt.
 
Jag är också irriterad på att informationen från skolan jag börja på måndag har kommit så sent så jag trodde att vi skulle träffas på distans. Så var det inte. Det innebär att skolstarten krockar med besök på vårdcentralen. Och informationen kom så sent att jag nu inte kan omboka besöket på vc. Skit liksom.
 
Att förpackningar inte kan vara av samma material, nej men då måste jag dra isär för att kunna sortera någorlunda.

Att det fortfarande förpackas extremt mycket i plast! Helt otroligt mycket plast till främst pålägg och kött, även grönsaker ect.
 
Att förpackningar inte kan vara av samma material, nej men då måste jag dra isär för att kunna sortera någorlunda.

Att det fortfarande förpackas extremt mycket i plast! Helt otroligt mycket plast till främst pålägg och kött, även grönsaker ect.
Plastförpackningar runt frukt, grönsaker och rotsaker är ju verkligen helt vansinnigt! Begriper inte.
 
Att förpackningar inte kan vara av samma material, nej men då måste jag dra isär för att kunna sortera någorlunda.

Att det fortfarande förpackas extremt mycket i plast! Helt otroligt mycket plast till främst pålägg och kött, även grönsaker ect.
Vilka drar du isär? Oftast behöver man bara sortera efter det material som det är mest av. T.ex. tetror med plastkork, då slänger man korken i plast och tetran med den fasta plastgrejen i papper.

När det gäller pålägg och kött är det nog en hygien- och hållbarhetsfråga.
 
Det förlänger hållbarheten så det blir ju färre kasserade varor.
Fast gör det verkligen det? Många trivs bättre utan plast i mitt hem i alla fall. Rotsaker, äpplen, päron, lök, paprika, purjo, citrus, chili, bananer, vindruvor... Det är typ skivade eller på annat vis hanterade produkter som mår bättre i förpackning. En halv gurka till exempel.
 
Stör mig på att jag läser på Bukefalos när jag borde hålla mig härifrån för att inte störa andra. Tråkigt nog verkar ni ha en intressant sida, flera stycken faktiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 370
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 860
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 878
Senast: Mkb
·
Svar
736
· Visningar
38 498
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp