Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att exets mamma sa att jag såg vit/blek ut när jag var förbi på besök för några dagar sen.
Så pga detta har jag kommit in i någon loop där jag kollar ansiktet hela tiden i spegeln och börjat få panik över om jag har gått upp massa i vikt, då JAG tycker jag börjar se rundare ut. :(
Gah, var hon tvungen, behöver inte det här nu. Har ju mått bra ett tag.
 
Men då är det inte en semla man vill ha! Om man inte tycker om bulle+mandelmassa+grädde så gillar man kanske bakverk, men inte semlor.

Jag tycker väldigt mycket om vaniljbullar med -men inte när jag vill ha en semla
Fast det går ju under samma namn, om än med tillägget "med vaniljkräm". Jag tycker att det är skaplig skillnad på en vanlig vaniljbulle och en semla med vaniljkräm.
Jag har inga problem alls med att man kallar semlorna med vaniljkräm för semlor. Det är väl toppen att det finns alternativ för människor som inte tål eller tycker om mandelmassa!
 
Varför, varför ska det vara så omöjligt att få tag på hantverkare när en behöver dem? Varför svarar de aldrig i telefon? Varför kan en inte skicka sms och bli uppringd? Varför ska jag spendera halva min arbetsdag med att ringa samma tre firmor om och om igen i hopp om att komma fram nån gång och förhoppningsvis att de ska kanske ha tid att fixa det som måste fixas? Känns som ett så fruktansvärt onödigt slöseri med tid och resurser att det inte finns något rimligt system för detta.
 
Varför, varför ska det vara så omöjligt att få tag på hantverkare när en behöver dem? Varför svarar de aldrig i telefon? Varför kan en inte skicka sms och bli uppringd? Varför ska jag spendera halva min arbetsdag med att ringa samma tre firmor om och om igen i hopp om att komma fram nån gång och förhoppningsvis att de ska kanske ha tid att fixa det som måste fixas? Känns som ett så fruktansvärt onödigt slöseri med tid och resurser att det inte finns något rimligt system för detta.

Hear hear..

MVH
Arbetar med bygg och har så grav PMS idag att jag utbrast att det är uppenbart varför denna bransch arbetar med händerna och inte med hjärnan
 
Senast ändrad:
Varför, varför ska det vara så omöjligt att få tag på hantverkare när en behöver dem? Varför svarar de aldrig i telefon? Varför kan en inte skicka sms och bli uppringd? Varför ska jag spendera halva min arbetsdag med att ringa samma tre firmor om och om igen i hopp om att komma fram nån gång och förhoppningsvis att de ska kanske ha tid att fixa det som måste fixas? Känns som ett så fruktansvärt onödigt slöseri med tid och resurser att det inte finns något rimligt system för detta.
Det här! Åååh, vad jag stör mig på det här! Hatar att behöva jaga folk när det enda jag vill är att ge dem pengar (ja, i utbyte mot lite arbete då såklart).
 
Maken hade köpt semlor igår när jag kom hem till lunch. Vi högg glatt in och jag åt och åt och väntade liksom på att komma till det goda, men det goda kom aldrig. Och så insåg vi att det var ju vaniljsemlor :rage: Så jag åt hela semlan i onödan :cry:

Och nu är jag så sugen på en RIKTIG semla. :mad:
Jag vet precis hur det känns! Fick en "semla" med sylt istället för mandelmassa för några veckor sedan och har nog inte riktigt kommit över den besvikelsen än.
 
Hear hear..

MVH
Arbetar med bygg och har så grav PMS idag att jag utbröt att det är uppenbart varför denna bransch arbetar med händerna och inte med hjärnan
Vi är ju i samma bransch och jag håller med. Jag blir alltid lika förvånad när företag klarar att ro hem affärer för mångmiljardbyggen men inte klarar att planera materialinköpen utan jämt och ständigt ringer dagen innan (i bästa fall) :laugh:
 
Jag stör mig på situationer där jag vet att jag har rätt, men jag kan inte påpeka det utan att framstå som småaktig eller oprofessionell. Som idag till exempel, när en kund bad mig stryka ett stycke i min artikel eftersom “det där är inte vårt projekt, vi var inte involverade i det”. Att det sedan står om just det projektet och allt jobb kunden gjorde med det i årsrapporten de skickat till mig, och bett mig att basera artikeln på, verkar hon inte medveten om. Men det är inte en tillräckligt stor grej för att jag ska påpeka det, så nu får de väl tro att det var jag som fått något om bakfoten då…

Och helt apropå ovanstående stör jag mig på folk som så tvärsäkert uttalar sig om saker de inte har koll på. Det är andra gången samma person från samma företag gör något sådant här, och i båda fallen är det vi som har haft rätt och hon som har haft fel. Men det kan vi inte säga till henne. “Kunden har alltid rätt” och så vidare…🙄
 
Vi är ju i samma bransch och jag håller med. Jag blir alltid lika förvånad när företag klarar att ro hem affärer för mångmiljardbyggen men inte klarar att planera materialinköpen utan jämt och ständigt ringer dagen innan (i bästa fall) :laugh:
Eller som i höstas. Ett stort byggföretag skulle starta projekteringen för ett nybygge och hade uppstartsmöte med ett par av underentreprenörerna.
Mitt under mötet kom de på att de behövde vår hjälp i projekteringen, så min kollega fick ett samtal:
"-Öhh, skulle du kunna vara med på vårt uppstartsmöte kanske?"
"-Javisst, jag kommer gärna. När är det?"
"-Ehh..., ja, kan du komma nu? Vi sitter här allihopa! Vi glömde bara bort dig!"

Inte vad man förväntar sig när det gäller ett projekt värt över 700 miljoner :laugh:
 
Vi är ju i samma bransch och jag håller med. Jag blir alltid lika förvånad när företag klarar att ro hem affärer för mångmiljardbyggen men inte klarar att planera materialinköpen utan jämt och ständigt ringer dagen innan (i bästa fall) :laugh:

Helt sjukt! Vissa utav mina kunder kan inte ens basala saker som att läsa och svara på ett mail. "Jag är kranförare jag kan inte det här med det digitala" NEJ DET ÄR UPPENBART GÖRAN ÄNDÅ HAR DU EN MAILADRESS.

Nej, nu ska vi inte komma in på klassförakt här det är fantastiska arbetare som bygger vårt land med sina bara händer i ur och skur. Mitt jobb är att se till att de får en säker och schysst arbetsplats. Men de gör det ju inte alltid lätt för en..
 
Senast ändrad:
Helt sjukt! Vissa utav mina kunder kan inte ens basala saker som att läsa och svara på ett mail. "Jag är kranförare jag kan inte det här med det digitala" NEJ DET ÄR UPPENBART GÖRAN ÄNDÅ HAR DU EN MAILADRESS.

Nej, nu ska vi inte komma in på klassförakt här det är fantastiska arbetare som bygger vårt land med sina bara händer i ur och skur. Mitt jobb är att se till att de får en säker och schysst arbetsplats. Men de gör det ju inte alltid lätt för en..
Som typ på mitt jobb:
”Nej, men Göran kollar aldrig på sin mail”

Okeej, då låter vi Göran slippa det och göra precis som han vill O_o
 
Helt sjukt! Vissa utav mina kunder kan inte ens basala saker som att läsa och svara på ett mail. "Jag är kranförare jag kan inte det här med det digitala" NEJ DET ÄR UPPENBART GÖRAN ÄNDÅ HAR DU EN MAILADRESS.

Nej, nu ska vi inte komma in på klassförakt här det är fantastiska arbetare som bygger vårt land med sina bara händer i ur och skur. Mitt jobb är att se till att de får en säker och schysst arbetsplats. Men de gör det ju inte alltid lätt för en..
Jag får skratta då sambon är byggnadsarbetare :laugh: (jag får hjälpa honom skriva lön med jämna mellanrum)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 380
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 872
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 887
Senast: Mkb
·
Svar
736
· Visningar
38 553
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp