Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så mycket att jag inte vet vart jag ska böra...

3 Gigantiska finnar på hakan

det finns ubergoda kakor i fikarummet men jag ska INTE äta någon

På en viss person som gör livet ruggigt surt för en god vän genom att använda barnen som slagpåse.

Börjar få en hälspricka

Hästen har nu 2 täcken på sig för när jag kollade vädret skulle det vara en massa minus, hon är klippt och känslig över ryggen. Idag är det +14 och jag har ingen möjliget till att ta bort ett täcke :(

Måste till frisören men vill verkligen inte lägga 500 spänn för en sketen toppning även om det skulle göra att håret blev mer lättskött

Jag är snål mot mig själv på fel saker.

mm mm
 
Ställer mig och ska baka filmjölksbröd, klar med de torra ingredienserna och häller upp filmjölken som jag köpt till detta. Vafan? 7,5 dl???
Så kommer det ett mess inifrån sovrummet "om du bakar filmjölksbröd så har jag tagit lite".
Jag märkte det!:mad:
Räcker det inte?
Nej, det ska ju liksom vara 1 liter......

fanfanfan vad irriterad jag blir. Nu fick jag fylla ut med vaniljyoghurt......
 
Ställer mig och ska baka filmjölksbröd, klar med de torra ingredienserna och häller upp filmjölken som jag köpt till detta. Vafan? 7,5 dl???
Så kommer det ett mess inifrån sovrummet "om du bakar filmjölksbröd så har jag tagit lite".
Jag märkte det!:mad:
Räcker det inte?
Nej, det ska ju liksom vara 1 liter......

fanfanfan vad irriterad jag blir. Nu fick jag fylla ut med vaniljyoghurt......
Jag hade langat iväg sovrumspersonen till affären.
 
Jag hoppade på en kvällskurs som skulle ta en och en halv timme per gång i fem veckor. Det blir nog bra tänkte jag. Sen visade det sig att kursen innehöll massor av material att läsa vid sidan av träffarna. Den ansträngningen hade jag inte planerat för.
 
Jag hoppade på en kvällskurs som skulle ta en och en halv timme per gång i fem veckor. Det blir nog bra tänkte jag. Sen visade det sig att kursen innehöll massor av material att läsa vid sidan av träffarna. Den ansträngningen hade jag inte planerat för.
Tänkte anmäla mig till en skrivarcirkel, när jag kollade lite bättre var det 15:30 varje gång... jag slutar 16:00 :meh:
 
När någon ställer en fråga och jag säger att jag inte tror att det kommer ge något positivt av att svara. Att jag har sagt det innan och det gjorde ingen fördel. "Någon" blir irriterad och säger att då kan hon ju inte göra något annorlunda. Jag svarar (något nedtonat) och personen blir upprörd och arg... varför alls fråga vidare om man inte kan ta konstruktiv kritik? Och varför svarade jag ens när jag visste att det bara skulle bli dåligt? :meh:
 
Jag vill lära mig sminka mig fint och har köpt ögonskugga. Men hur jag än gör och vilka färger jag än använder, ser det ut som om jag varit ute och slagits med en boxare. Fattar inte 🤔
 
Maken hade köpt semlor igår när jag kom hem till lunch. Vi högg glatt in och jag åt och åt och väntade liksom på att komma till det goda, men det goda kom aldrig. Och så insåg vi att det var ju vaniljsemlor :rage: Så jag åt hela semlan i onödan :cry:

Och nu är jag så sugen på en RIKTIG semla. :mad:
 
Maken hade köpt semlor igår när jag kom hem till lunch. Vi högg glatt in och jag åt och åt och väntade liksom på att komma till det goda, men det goda kom aldrig. Och så insåg vi att det var ju vaniljsemlor :rage: Så jag åt hela semlan i onödan :cry:

Och nu är jag så sugen på en RIKTIG semla. :mad:
åh BESVIKELSEN!
lider med dig. Vaniljsemlor är inte semlor, det är vaniljbullar med grädde på.
 
Maken hade köpt semlor igår när jag kom hem till lunch. Vi högg glatt in och jag åt och åt och väntade liksom på att komma till det goda, men det goda kom aldrig. Och så insåg vi att det var ju vaniljsemlor :rage: Så jag åt hela semlan i onödan :cry:

Och nu är jag så sugen på en RIKTIG semla. :mad:
Det där hade fått mig att gråta på riktigt.

Du har mina djupaste sympatier :heart
 
Maken hade köpt semlor igår när jag kom hem till lunch. Vi högg glatt in och jag åt och åt och väntade liksom på att komma till det goda, men det goda kom aldrig. Och så insåg vi att det var ju vaniljsemlor :rage: Så jag åt hela semlan i onödan :cry:

Och nu är jag så sugen på en RIKTIG semla. :mad:
Lyncha mig inte nu. Vaniljsemlor ÄR godare än vanliga med mandelmassa, så håll tyst och var glad! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 088
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 435
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 157
Senast: Mkb
·
Svar
971
· Visningar
51 630
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp