Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
"gulliga och roliga" facebookvideos där folk provocerar morrande hundar.
Jag höjer med "gulliga videos med (tam)igelkottar som ligger på rygg".
Jag vet väldigt lite om igelkottar, men rent logiskt kan jag känna att ligga på rygg ju måste vara den mest utsatta (och stressande) positionen för en igelkott. Dessutom kan man ofta se dem försöka kämpa sig tillbaka på mage :(
 
Stör mig på folk som är upprörda över ett evenemang som KANSKE ska ske i augusti. Medeltidsveckan har gått ut med att de kommer försöka (om det är möjligt då) ha fysiska arrangemang. De har gått ut med att det är generösa avbokningsmöjligheter, man måste förköpa biljetter för allting och att mer information kommer i påsk. De förtydligar även att de har nära samarbete med FHM/smittskyddsansvarig på Gotland.

Ändå måste tangentbordskrigare kräkas ur massa skit om att det är oansvarigt att planera och bla bla bla. Jag förstår verkligen inte hur det kan vara oansvarigt att gå ut med sånt så att folk kan ta semester, artister kan börja öva osv så att det går att genomföra arrangemanget på ett bra sätt med väl tilltagna och bra infrastrukturer OM läget och restriktioner skulle tillåta det. Tillåter inte läget det är det INGEN som planerar att genomföra något.
Att HOPPAS och att PLANERA sprider ingen smitta liksom. Sitt ned i båten människor!!
 
Ont i nacken.
Har lite fel på nacken sen innan, kotmissbildningar och saknar en disk bla. Ibland kan det "haka i", och det gjorde det imorse när jag vred på huvudet. Tänk ojämnhet som hakar i men man skrapar sig över... Gör svinont just när det händer men brukar gå över snabbt. Men idag har jag haft ont i nacken hela dagen och det är stelt och ömt i ett litet område mitt i. STÖRANDE
 
Nä, med ljud.
Jo den där var ju lite roligare.
Spånar lite vidare. Jag antar att det blivit så populärt i.o.m. att det är en relativt lätt dans, och att folk vill göra något roligt för omväxling nu just (så kommer det ju nya trender med jämna mellanrum, harlem shake, flossning o.s.v.)
Men sedan har kanske inte alla lika bra känsla som de i originalet, utan ser mera ut som när man på jobbet ordnat "må bra dag" och ska försöka dra ett zumbapass åt alla :rofl:
 
Kommer ta hus i helvete här...
Vi har haft lite problem med en del grannar i föreningen och nu börjar de svåra grannarna droppa av och sälja sina lägenheter igen. De som stört oss med mycket fester till 5 på morgonen har precis sålt sin -halleluja- och nu blev sambon (ordförande i föreningen) uppringd med anledning av att en annan lägenhet ska säljas idag, och det behövdes lite uppgifter. Visst sa sambon, och passade på att informera om att de ingrepp de boende gjort på gräsmattan måste återställas innan överlämning till köparna då det inte är något som godkänts av föreningen (eller ens ansökts om). Nu trillade det in ett mail från den boende som säger att hen vill ansöka i efterhand om det hen gjort och att de hoppas det ska gå fort att godkänna + en liten ritning på en kartongbit för att visa vad de gjort.
De har inte förstått att de måste ansöka osv.

Det kommer bli avslag på detta av flera anledningar som förklaras i svaret, samt informeras om att de som boende har ansvar för att hålla sig uppdaterade gällande föreningens stadgar och regler som finns tydligt nedskrivna och kommunicerat till alla, och de kommer bli så arga... och den här typen har tidigare hanterat motgång i grannskapet genom att ställa sig och sparka på en grannes dörr och sedan förstöra planteringen utanför dörren, så inväntar med spänning vad som kommer hända med våra utemöbler....
 
Att språkval är så himla diskriminerat pga förutsättningarna är väldigt annorlunda än för tex svenska. Eller NO. Gha.

Så det slutar alltid med en abrovinsch som ändå inte funkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 812
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 035
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 709
Senast: Mkb
·
Svar
1 184
· Visningar
64 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp