Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar också ta ut deras tvätt :sneaky: Har en kul anekdot senaste gången det hände, i förra lägenheten. Nyinflyttade pojkspolingen till granne fick ett mindre utbrott över att jag bokat 2 tider i rad på en söndag(fullt tillåtet, fanns dessutom lediga tider både före och efter mig) för det kunde jag inte göra, var ju SÖNDAG och han behövde tvätta. Kunde inte senare för han skulle spela fotboll då 😂 såg rent förvånad ut när jag sa att om han hade knackat på och bett snällt så hade jag låtit honom ta tiden men det kunde han glömma nu. Utbrottet avslutades med att han surt sa att då följer vi väl reglerna exakt :rofl: Pojkspolingen bokade aldrig en tid i förväg så vette fasen hur han trodde han magiskt skulle få tvätta när han ville 😂
Vi gör lite så. Om någon tar fel på tvättid knackar vi på och frågar om de tagit fel. Vi är inte så många och till mina favvo-grannar kör jag ofta maskinerna på 95 grader innan de börjar tvätta bara för att de ska få helt rena och fina maskiner. 👍
 
Vi gör lite så. Om någon tar fel på tvättid knackar vi på och frågar om de tagit fel. Vi är inte så många och till mina favvo-grannar kör jag ofta maskinerna på 95 grader innan de börjar tvätta bara för att de ska få helt rena och fina maskiner. 👍
Härligt när det funkar så bra! Blir så mycket enklare när man kommunicerar :)
 
Det här vädret. Är så less på skiten nu. Snö regn blåst. Snö regn blåst. Snö regn blåst :arghh:

Amen to that...! Mindre snö här dock men regn och blåst och gyttja vecka ut och vecka in tills man blir tokig.

81E81DF2-AABB-4A4E-8EA0-C3EC7D27711C.jpeg
 
Sådär nu är bulgogin i marinaden efter en hel del hackande. Ska låta den stå där i 24 timmar ca och sedan i fryspåsar och in i frysen. Kom på att jag måste hämta ut ett paket på ICA imorgon så då kan jag också passa på att köpa gul lök, jag föredrar röd så den finns alltid hemma.
 
Sådär nu är bulgogin i marinaden efter en hel del hackande. Ska låta den stå där i 24 timmar ca och sedan i fryspåsar och in i frysen. Kom på att jag måste hämta ut ett paket på ICA imorgon så då kan jag också passa på att köpa gul lök, jag föredrar röd så den finns alltid hemma.

Bulgogi kan ALDRIG vara störande dock. :love: :d Möjligtvis väntetiden för marinerandet innan man får festa loss. (men gissar att inlägget kanske var tänkt för någon annan tråd?)
 
Bulgogi kan ALDRIG vara störande dock. :love: :d Möjligtvis väntetiden för marinerandet innan man får festa loss. (men gissar att inlägget kanske var tänkt för någon annan tråd?)
Oj! Helt fel tråd. Möjligtvis störigt att det tar tid, men nu ligger bulgogin i en söt, pepprig marinad. Och sedan kan jag bara koka ris och göra en koreansk gurksallad, böngroddar och ta ut köttet ur frysen. Så jäkla gott :d
 
Stör mig på att killen alltid klipper bort tvättråden på sina textilier om det så är kläder, gardiner, täcken. Kommer ihåg att mamma var skogstokig på min lillasyster som gjorde samma (dock bara kläder) då hon inte visste hur de skulle tvättas.
Frågat killen om det och på kläderna är det typ att den lappen irriterar, men borde det inte irritera mer om det är en liten stump kvar, för han får aldrig bort hela. :confused:

Sånt kan störa mig, men försöker att inte störa mig men det går sådär. Har nog ärvt mammas syn på det. 🙈
 
Stör mig på att killen alltid klipper bort tvättråden på sina textilier om det så är kläder, gardiner, täcken. Kommer ihåg att mamma var skogstokig på min lillasyster som gjorde samma (dock bara kläder) då hon inte visste hur de skulle tvättas.
Frågat killen om det och på kläderna är det typ att den lappen irriterar, men borde det inte irritera mer om det är en liten stump kvar, för han får aldrig bort hela. :confused:

Sånt kan störa mig, men försöker att inte störa mig men det går sådär. Har nog ärvt mammas syn på det. 🙈
Jag förstår din kille. Jag klipper bort ALLA lappar i kläder, så nära sömmen det bara går. Lapparna irriterar mig något vansinnigt annars och det har t.o.m. hänt att jag fått ett brännmärke på nedre delen av ryggen en gång, när jag hade glömt att klippa lappen i ett par trosor. Jag tvättar i stort sett allt på 40 grader ändå, så för mig spelar inte tvätträden någon större roll.
 
Stör mig på vädret och att elen verkar vara lite opålitlig idag... Igår sent gick elen i området, dock inte i mitt hus, men vårt wifi påverkades, och precis nu dog elen ett par sekunder. Tror det påverkade tvättmaskinerna (bor precis ovanpå tvättstugan), och jag som tänkt tvätta idag... Får se hur det utvecklar sig under dagen!
 
Jag stör mig på otydliga innehållsförteckningar. Jag köpte vaniljsemlor för hemleverans, och det stod inget om mandel någonstans, men på förpackning står det "Allergener: Gluten, mjölk, ägg, mandel". Vet inte om det är ett försök att skriva "kan innehålla spår av mandel" eller om jag kan förvänta mig mandelmassa i bullarna. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 597
Senast: Lilla
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 692
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
222
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp