Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wille

Trådstartare
Vi fortsätter störa oss.

Katten la sig på mitt tangentbord och stängde webbläsaren. Jag har min webbläsare inställd på att öppna alla mina tidigare öppna flikar när jag öppnar webbläsaren igen. Tror ni det funkade när katten stängt ner den? Nix. Så alla mina flikar är borta. Igen.
 
Gränslösa grannar.

Tittar ut och får se två bilar, en grävmaskin och två män i varselkläder på gårdsplan. Far ut och ser att dom håller på att röja undan högen med vårt gamla staket som vi nyligen bytt men inte kört iväg med. Grannen piper in i maskinen fort som fan när han ser mig, kvar står en man vars relation till grannen tydligen är "knappt vän". Jag vill helst ha nån form av grannsämja så jag öppnar vänligt med att det är jättesnällt att ni plockar upp vårt skit men det behöver ni inte. Dom tyckte det såg så tråkigt ut så dom kunde lika gärna ta det när dom ändå skulle tömma sin egen gårdsplan och har container, säger knappt vännen. Grannen gömmer sig i maskinen. Mycket märkligt tycker jag, eftersom den kontakt vi haft med dem tidigare har bestått i att kvinnan skällt ut oss. Kryper sen fram att dom ska köra in sin husvagn i uthuset, och för att lyckas med det så behöver dom använda hela utrymmet på vår gårdsplan. Knackar på maskinen med uppenbart nervös granne och förtydligar var tomtgränsen går.
Är det inte jävligt märkligt att parkera på grannens tomt och börja röja upp grannens skräp utan att prata med grannen innan? När man dessutom själv skällt ut grannen för att den nyttjar den utfart som den har servitut på.

Hoppas innerligt att dom inte blir långvariga.
 
Att grannen ovanför har någon typ av maskin/teknik som låter illa och jag kan inte ignorera den heller. Spec som det blir helt tyst och sen börjar det om igen i intervaller.
Vet inte vad det är, och idag verkar det vara extra illa.
Superstörande frekvens har den iallafall.
 
Gränslösa grannar.

Tittar ut och får se två bilar, en grävmaskin och två män i varselkläder på gårdsplan. Far ut och ser att dom håller på att röja undan högen med vårt gamla staket som vi nyligen bytt men inte kört iväg med. Grannen piper in i maskinen fort som fan när han ser mig, kvar står en man vars relation till grannen tydligen är "knappt vän". Jag vill helst ha nån form av grannsämja så jag öppnar vänligt med att det är jättesnällt att ni plockar upp vårt skit men det behöver ni inte. Dom tyckte det såg så tråkigt ut så dom kunde lika gärna ta det när dom ändå skulle tömma sin egen gårdsplan och har container, säger knappt vännen. Grannen gömmer sig i maskinen. Mycket märkligt tycker jag, eftersom den kontakt vi haft med dem tidigare har bestått i att kvinnan skällt ut oss. Kryper sen fram att dom ska köra in sin husvagn i uthuset, och för att lyckas med det så behöver dom använda hela utrymmet på vår gårdsplan. Knackar på maskinen med uppenbart nervös granne och förtydligar var tomtgränsen går.
Är det inte jävligt märkligt att parkera på grannens tomt och börja röja upp grannens skräp utan att prata med grannen innan? När man dessutom själv skällt ut grannen för att den nyttjar den utfart som den har servitut på.

Hoppas innerligt att dom inte blir långvariga.

Jag utgår ifrån att de inte får köra på er tomt, med hänvisningen till tidigare utskällning? :angel: :devil:
 
Jag är irriterad, ja t.o.m. uppbragt, över de firmor som plötsligt vill lägga avfallsdeponiner i vår by. En firma köpte en bit skog och schaktade renmarken. Innan ens något tillstånd ansökts.

Det ytterligt störande - förutom att vi inte vill ha avfall här - är att han schaktat en del av grannmarken också.
 
Jag är irriterad, ja t.o.m. uppbragt, över de firmor som plötsligt vill lägga avfallsdeponiner i vår by. En firma köpte en bit skog och schaktade renmarken. Innan ens något tillstånd ansökts.

Det ytterligt störande - förutom att vi inte vill ha avfall här - är att han schaktat en del av grannmarken också.

Jag utgår ifrån att det finns en polisanmälan? Hade jag haft grannfastigheten hade jag varit vansinnig.

Min gissning är att företaget kommer att få MYCKET svårt att få tillstånd, LS är rätt humorbefriad när det gäller sådant här :angel:
 
Jag utgår ifrån att det finns en polisanmälan? Hade jag haft grannfastigheten hade jag varit vansinnig.

Min gissning är att företaget kommer att få MYCKET svårt att få tillstånd, LS är rätt humorbefriad när det gäller sådant här :angel:
Han ska göra en exakt utmätning av rån. Efter det kommer polisen att få ta hand om det.
Kommunpolitiken är underrättad ;)

Jag är förbannad å hans vägnar. Hade nån schaktat på min mark hade helvetet brutit löst:D
 
Vi fortsätter störa oss.

Katten la sig på mitt tangentbord och stängde webbläsaren. Jag har min webbläsare inställd på att öppna alla mina tidigare öppna flikar när jag öppnar webbläsaren igen. Tror ni det funkade när katten stängt ner den? Nix. Så alla mina flikar är borta. Igen.
Och nu på morgonen när jag öppnade datorns webbläsare, så var alla flikar där igen. Mystiskt.
 
Skällande hundar i huset :mad: Flera av grannarna brukar va hundvakt och är sällan ett problem, det är trevliga, väluppfostrade hundar de tar på sig. Nu har en av grannarna en hund som skäller stup i kvarten hos sig sedan 2 dagar :rage::(:grin: Är en lite knepig person också som jag föredrar undvika så tänker inte gå och prata med hen. Men hoppas hunden snart åker hem! Stackars hunden kan ju inte va så nöjd heller då den skäller så ofta och på allt som rör sig, vi är mitt i ett stort bostadsområde....
 
Jag utgår ifrån att det finns en polisanmälan? Hade jag haft grannfastigheten hade jag varit vansinnig.

Min gissning är att företaget kommer att få MYCKET svårt att få tillstånd, LS är rätt humorbefriad när det gäller sådant här :angel:

Ja avfallsbranschen har definitivt myndigheternas och rättsväsendets ögon på sig efter några år av mer naivitet. Det låter som att det väntar (välförtjänta) problem för det företaget.
 
Går in på instagram och där finns fullt av notiser där samma person har gillat 40 inlägg och avslutar fint med en följa.
Allt av en profil där alla egna inlägg gjorts under 2 dagar.
Ser så uppenbart fake ut.
Jag brukar vara så snäll och blockera så får väl göra samma nu med. :p
 
Någon tvättar på min tvättid! :rage: Ack finns det något som tvättstugan som tar fram de sämsta passiv-aggressiva känslorna hos svenskar. Jag tom fick upp till mig och kollade upp en till gång gång och jo, jag har bokat.

Jag hade bara plockat ut vederbörandes tvätt och fortsatt med mitt. :sneaky:
Jag brukar också ta ut deras tvätt :sneaky: Har en kul anekdot senaste gången det hände, i förra lägenheten. Nyinflyttade pojkspolingen till granne fick ett mindre utbrott över att jag bokat 2 tider i rad på en söndag(fullt tillåtet, fanns dessutom lediga tider både före och efter mig) för det kunde jag inte göra, var ju SÖNDAG och han behövde tvätta. Kunde inte senare för han skulle spela fotboll då 😂 såg rent förvånad ut när jag sa att om han hade knackat på och bett snällt så hade jag låtit honom ta tiden men det kunde han glömma nu. Utbrottet avslutades med att han surt sa att då följer vi väl reglerna exakt :rofl: Pojkspolingen bokade aldrig en tid i förväg så vette fasen hur han trodde han magiskt skulle få tvätta när han ville 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 019
Senast: Lilla
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 670
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp