Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så bara för det är fult tar man bort tvättråden som talar om hur textilerna ska tvättas? Låter smart, speciellt om man inte bor själv och det är någon annan som ska tvätta. Det finns rätt många olika sätt att tvättas på, vissa plagg ska tvättas lite skonsammare, vissa klarar 60 grader, andra bara 40 grader. Jag tycker det är störigt att klippa bort och det får jag lov att tycka är störigt. :)

Oftast är det inte speciellt svårt att lista ut hur saker ska tvättas, så tycker inte det är något problem. Kollar aldrig på tvättråd.
 
Stor mig pa att amerikanarna pa mitt nuvarande projekt verkar drivna till att gora saker o ting sa komplicerade som mojligt.
I nuvarande team ar vi spridda over 3 tidszoner - India, UK och USA - det ar saklart viktigt att vi har ett tydligt system for att strukturera arbete och dela med oss av information sa att vi kan borja vart arbete med den information vi behover fran andra tidszoner - men istallet for att anvanda verktyg som har blivit specifikt utvecklade for sadana har situationer, typ "Trello", sa skriver en av amerikanerna ett delat dokument med "handover notes", dar det ar otydligt vem som ska gora vad, vem som behover ta till sig vilken information, och hur vi samarbetar i det dokumentet utan att det blir jatterorigt... eeuugh.
 
Min kompis som inte svarar på saker jag skriver, hen läser dom direkt men kan svara timmar senare 😂
 
Två störningar.
1) Ny granne som har konstant bjäbbande hund. Den skäller när någon rör sig i trapphuset utanför lägenhetsdörren - vilket blir en del skäll då de bor vid porten som alla passerar. Den verkar också rastas flera gånger per dag på lilla gräsplätten framför huset och skäller då konstant. Väldigt unikt bjäbb som numera gör mig överirriterad och jag vill bara skaka vett i ägaren. Varför tycker så många småhundsägare att deras hund får skälla och att det är lite sött? Jag har aldrig råkat ut för en schäferägare som tyckt det varit ok. Gngrr.

2) Människor som kastar sig ut mellan bilar, dvs springer över vägen utanför övergångsställen när det senaste dagarna varit och är ashalt. Jag är livrädd att jag ska köra på någon eller bevittna någon bli överkörd. Man kan faktiskt skada sig j-t illa även om bilen framförs i 40 km i timmen. Puckon.
 
Försäkringskassan.
de har alla handlingar sedan en månad tillbaka. Men bemödar sig inte om att betala ut mina pengar. Har räkningar på 8 papp och de skickar mig 3 papp. Visserligen har jag ett sparkonto men det är så surt att de inte fattar beslutet när det inte finns några tveksamheter eller oklarheter.
 
Försäkringskassan.
de har alla handlingar sedan en månad tillbaka. Men bemödar sig inte om att betala ut mina pengar. Har räkningar på 8 papp och de skickar mig 3 papp. Visserligen har jag ett sparkonto men det är så surt att de inte fattar beslutet när det inte finns några tveksamheter eller oklarheter.
När det gäller försäkringskassan ser de dock alltid tveksamheter och oklarheter där ingen annan gör det :meh:
 
Ont så in i :devil: idag! :arghh:

Först taxin som var försenad pga halkan, sen tog det lååång tid att få hyrbilen, skjutsade grannen till affären innan jag åkte vidare. Positivt, hittade snabbt parkering. :up: Kom in nästan på direkten, fick lämna anamnes och sen den mest jävliga undersökning i hela mitt liv där de nöp tag för att försöka pressa ut var ur en av svullnaderna, men sen konstaterade att det var nog ingen infektion utan en kraftig inflammation, så ingen antibiotika, inga värktabletter på plats och ingen mat på hela dan! 😑

Har nog kört minst 20 mil idag, de försökte lura på mig en Mustang, eldriven då jag ville ha dubb. Körsträcka? Hela 350 km! Jaha, 35 mil konstaterade jag tjurigt. Hur långt jag kör? Ja, minst 10 mil/dag + har ingen laddstolpe varken hemma eller på jobbet. Eh, tar 48 timmar för att fulladda i vanligt uttag, 30 minuter snabbladdning vid McDonalds. Jaha, så jag ska sitta där i 30 minuter och vänta varannan dag? Nej ... kan nog inte räkna med 35 mil nu när det är kallt ... :cautious:

Åker och handlar, trött, hungrig, lätt illamående och hem, matar och vattnar hönsen, ser till hundar och katter, biter ihop(!) och åker för att se till hästarna. KÖR. FAST. i. EN. DRIVA. Efter några fåfänga försök konstarerar jag att det är kört. Ringer grannen på vägen hem med apostlahästarna. I morgon em efter jobbet ska han dra loss mig.

Trött. Ont. Less. Vill bara sjukanmäla mig i morgon. Ligger nu här och ska upp före 06 i morgon, videosamtal med husläkaren i morgon bitti 08:30 om min trasiga hand. Vill bara proppa i mig värktabletter, rom och sova tills jag vaknar av mig själv. Nehej då. Duktig ska åka och jobba och är inte det minsta dålig i morgon. 5 jävla dagar kvar av veckan! :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Sover hemma inatt och iom att jag sover hemma så sällan är det inte renbäddat. Lakanet är fullt av katthår, det är för sent på dygnet för att tvätta och jag orkar inte gräva fram mitt andra lakan och luska ut vilket håll skiten ska ligga åt bara för att försöka sova ensam.

Det blir nog soffan med nåt på tv inatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 133
Senast: Lilla
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 163
Senast: tott
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp