Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
:meh:

1670874510250.jpg


Döless på väglaget redan nu, men får stå ut med skiten till slutet av typ april :wtf:
 
Stör mig på att ingen affär i min närhet har Blossas alkoholfria vita glögg hemma. Bara massa annan vit glögg med olika smaker eller den vanliga röda. Jag vill ju ha den vita ju!!
 
Ta bort :nailbiting: Då får dom nog droga mej tills jag inte vet vad jag heter. Det är sånt jag drömmer mardrömmar om ju.
Jag är rätt övertygad om att du får bedövning. Boka tid hos din hudläkare så att dom kan kolla på det. Dom gör ju inget utan att du är med på det. Har man återkommande problem så kan man ofta inte fix det själv. Inte alltid det behövs sjukvård utan ibland kan man gå till ställen som har fotvård, men i ditt fall skulle jag söka vård.
 
Jag är rätt övertygad om att du får bedövning. Boka tid hos din hudläkare så att dom kan kolla på det. Dom gör ju inget utan att du är med på det. Har man återkommande problem så kan man ofta inte fix det själv. Inte alltid det behövs sjukvård utan ibland kan man gå till ställen som har fotvård, men i ditt fall skulle jag söka vård.
Man får bedövning! Man behöver inte gå till hudläkare utan kan gå till sin vårdcentral. De kan ta bort nageln där eller så skickar de remiss till kirurgen :)
 
Mjukvaruutvecklare som inte vet när enough is enough.
Det kan inte bara vara jag som är trött på oändliga uppdateringar och uppgraderingar, nya features som ingen bett om, förändrade användargränssnitt som tar tid att lära om etc etc. Säkerhets- och stabilitetsuppdateringar - ja tack. Evighetsförändrande bara för förändringens skull - NEJ för farao!
 
Mjukvaruutvecklare som inte vet när enough is enough.
Det kan inte bara vara jag som är trött på oändliga uppdateringar och uppgraderingar, nya features som ingen bett om, förändrade användargränssnitt som tar tid att lära om etc etc. Säkerhets- och stabilitetsuppdateringar - ja tack. Evighetsförändrande bara för förändringens skull - NEJ för farao!
Sist jag uppdaterade min telefon fick jag en ny uppdatering som envisas med att tycka att jag ska installera den. Gör något på telefonen å så tar uppdateringen över å tycker hej uppdatera mig å så måste jag trycka bort skiten.
 
Sist jag uppdaterade min telefon fick jag en ny uppdatering som envisas med att tycka att jag ska installera den. Gör något på telefonen å så tar uppdateringen över å tycker hej uppdatera mig å så måste jag trycka bort skiten.
Trist.
Just uppdaterade operativsystem i mobiler brukar iofs handla rätt mycket om säkerhetsfrågor, ibland akut på dygns- eller timnivå när en tidigare okänd säkerhetslucka börjat utnyttjas av fientliga aktörer.
Fast där finns ofta förbaskat mycket onödigt också.
 
Folk som ber om ursäkt när de nyser. Det är förmodligen en ganska brittisk sak (?), här ber vi ju om ursäkt för saker till höger och vänster och allt däremellan, och i vanliga fall gillar jag det men när det kommer till nysningar blir det bara så himla konstigt! Det är ju liksom ingenting man kan kontrollera, eller rå för, så varför be om ursäkt för det? Och vad ska jag som icke-nysare säga, "no problem"? "You're excused"? O_o
 
Folk som ber om ursäkt när de nyser. Det är förmodligen en ganska brittisk sak (?), här ber vi ju om ursäkt för saker till höger och vänster och allt däremellan, och i vanliga fall gillar jag det men när det kommer till nysningar blir det bara så himla konstigt! Det är ju liksom ingenting man kan kontrollera, eller rå för, så varför be om ursäkt för det? Och vad ska jag som icke-nysare säga, "no problem"? "You're excused"? O_o
Blev dock inte bättre av att min man, när jag klagade på hans ursäktande, frågade vad jag själv säger när jag nyser då. Eh ja, jag kunde ju inte ljuga så jag svarade att jag brukar säga "tjohej". Jag förlorade eventuellt lite pondus där.


:bag:
 
Folk som ber om ursäkt när de nyser. Det är förmodligen en ganska brittisk sak (?), här ber vi ju om ursäkt för saker till höger och vänster och allt däremellan, och i vanliga fall gillar jag det men när det kommer till nysningar blir det bara så himla konstigt! Det är ju liksom ingenting man kan kontrollera, eller rå för, så varför be om ursäkt för det? Och vad ska jag som icke-nysare säga, "no problem"? "You're excused"? O_o
”Yes, how dare you?” är det enda rimliga svaret imo.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 299
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 979
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
7 777
Svar
160
· Visningar
7 301
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp