Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Malibu_Stacy Du får ta dig till Oxelösund :rofl: Kom tänka på dig när jag råka lägga blick på glöggen här. 20221213_151419.jpg
 
Apropå ”ursäkta”:ts vara eller inte vara vid nysningar, så är min spaning att folk slutat säga prosit i stor utsträckning sen pandemin. Upplever att nysningar ska man inte låtsas om? Så jag säger ofta ursäkta när jag nyst för att fylla tystanden efter prosit:et som inte kom 🙈😅
 
Folk som ber om ursäkt när de nyser. Det är förmodligen en ganska brittisk sak (?), här ber vi ju om ursäkt för saker till höger och vänster och allt däremellan, och i vanliga fall gillar jag det men när det kommer till nysningar blir det bara så himla konstigt! Det är ju liksom ingenting man kan kontrollera, eller rå för, så varför be om ursäkt för det? Och vad ska jag som icke-nysare säga, "no problem"? "You're excused"? O_o
Haha, det där gör jag om jag nyser i sällskap. "Omg, I'm SO sorry!" 😅 Lite som när jag rapar eller fiser.
 
Det där kan jag dock göra mig lite skyldig till ibland, sådär när man vet att man borde veta namnet/året, så fastnar man på det trots att det har noll relevans 😂😂
Fast jag tror just de här personerna gör det bara för att skryta med hur de känner "alla" i bygden faktiskt. :D
 
Ok, nu stör jag mig även ofantligt mycket på att precis allting tydligen är ett "PARADIGMSKIFTE". Den här ticsen som drabbat högern är precis som ett barn som hittat en ny leksak och måste pipa med den HELA TIDEN. Statsministern får be Tomten om en ordbok, så vi får lite variation. Det finns fler ord. :cautious:
Det värsta är att det börjar sprida sig till andra kretsar :wtf:
Hörde det två gånger inom 30 minuter på radion igår och det pratades om helt icke-politiska saker. WTF :yuck:
 
Låter som en Larsmobo:cautious:;)
Oh no, you did not just call me a Larsmobo..?!:rage:

:D
Fast jag tror just de här personerna gör det bara för att skryta med hur de känner "alla" i bygden faktiskt. :D
Ah, okej, för mig handlar det nog bara om att jag/vi fastnar i någon sorts referensloop och glömmer bort omvärlden 😂
(Blandat med min bristande förmåga att sortera vad som är relevant och inte för en historia :rofl:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 728
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 904
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
6 013
Senast: EZMK
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 150
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp