Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som ber om ursäkt när de nyser. Det är förmodligen en ganska brittisk sak (?), här ber vi ju om ursäkt för saker till höger och vänster och allt däremellan, och i vanliga fall gillar jag det men när det kommer till nysningar blir det bara så himla konstigt! Det är ju liksom ingenting man kan kontrollera, eller rå för, så varför be om ursäkt för det? Och vad ska jag som icke-nysare säga, "no problem"? "You're excused"? O_o
Vad händer om du förekommer dem och säger prosit?
 
Folk som ber om ursäkt när de nyser. Det är förmodligen en ganska brittisk sak (?), här ber vi ju om ursäkt för saker till höger och vänster och allt däremellan, och i vanliga fall gillar jag det men när det kommer till nysningar blir det bara så himla konstigt! Det är ju liksom ingenting man kan kontrollera, eller rå för, så varför be om ursäkt för det? Och vad ska jag som icke-nysare säga, "no problem"? "You're excused"? O_o
Men ja! Min man (som är finsk och från landsbygden, så inget brittiskt där inte) ber om ursäkt när han hostar, nyser, snyter sig och JAG BLIR SÅ ORIMLIGT PROVOCERAD.
 
Stör mig ofantligt på att Kristersson alltid låter som att han talar till en förskoleklass. Så långsamt och omständigt och övertydligt och med så mycket pauser och gestikulerande. Pust.

Jag delar denna störning till 100, 0 %. Och lite huvudet på sned och lätt rynkad panna med ett extremt irriterande försök till medlidsam min typ "naaw lille vän, är du LEDSEN för att det inte blev någon elpriskompensation för priserna denna vinter. Men här ska du se vad farbror Uffe och hans vänner har hittat på, en ANNAN påse pengar! (ok lite mindre men skit i det du för det var ju ett MYCKET BÄTTRE förslag, bara att det lät lite för snålt och tråkigt att säga det före valet) Ja NU blev du väl glad igen! Seså, hopp iväg och lek fint med den nu! Och kom inte tillbaka och tjata för nu måste farbror Uffe tänka på andra sådana jättesvåra saker och tråkiga beslut!"
 
Disney+ kommer från någon gång under 2023 börja visa Doctor Who i hela världen (utöver UK då tror jag) vilket har lett till att hur många som helst tror att Disney har köpt Doctor Who. Alltså att det är Disney som kommer ta över och producera och äga allt som är Who.

Så till och från dyker det upp någon i ett kommentarsfält som säger saker som 'det kommer bli annorlunda nu när disney tar över' etc.

Hur svårt ska det vara att förstå att de bara har rättigheterna till att visa? Att det inte är som när Disney köpte Star Wars? Gah. Urgh. Osv.
 
Kanske för att han faktiskt tycker att han är så mycket bättre och smartare än alla andra? Så han måste vara övertydlig för att vi mindre smarta ska begripa?

Bara en teori :angel:
Ja, det är mycket möjligt. Säger ju en del om människosynen. Eller att han inte har så mycket att säga så han fyller ut med brödtext, på nåt vis. Som en dålig rapport i skolarbetet. Själv känner jag bara "men speed it up och kom till saken, för bövelen". Provade att dubbla hastigheten på youtube - då ser han helt hysterisk ut med sitt viftande istället. :rofl:

Min teori är att han tänker lika långsamt och omständigt som han talar; han måste liksom förklara för sig själv samtidigt.
 
Men ja! Svärmor håller på sådär!
"Jag såg Gunnel idag och hon berättade att Anders hade bytt jobb. Nu jobbar han med Sylvias kusins granne Berit."

Jag har liksom aldrig hört eller sett människorna förr.
Haha, mormor i ett nötskal! Nuförtiden låtsas jag bara att jag känner dem. :D "Jahaa! Han den där Knut, ja. På tredje våningen? "
"Nej Knut bor på Trappgatan."
"Förstås, det visste jag ju! Duh!"
 
Haha, mormor i ett nötskal! Nuförtiden låtsas jag bara att jag känner dem. :D "Jahaa! Han den där Knut, ja. På tredje våningen? "
"Nej Knut bor på Trappgatan."
"Förstås, det visste jag ju! Duh!"
Och fortsättning på svärmor:

Har bytt jobb och fick nyss första arbetsturslistan. Hon bad mig läsa upp alla namn för HON KAN JU KÄNNA NÅGON. Efter att jag läst upp namnen säger hon "ja men är person x från kommun y?" jag säger att jag inte har en blekaste aning. Då försöker hon igen med
"så är du säker på att det inte står under deras namn vilken kommun de kommer från?"

Nej svärmor, det gör ju i regel inte det på en arbetsturslista😂

"och morgonturen gör Lasse från kommun x, född i kommun y" 😂😂
 
Och fortsättning på svärmor:

Har bytt jobb och fick nyss första arbetsturslistan. Hon bad mig läsa upp alla namn för HON KAN JU KÄNNA NÅGON. Efter att jag läst upp namnen säger hon "ja men är person x från kommun y?" jag säger att jag inte har en blekaste aning. Då försöker hon igen med
"så är du säker på att det inte står under deras namn vilken kommun de kommer från?"

Nej svärmor, det gör ju i regel inte det på en arbetsturslista😂

"och morgonturen gör Lasse från kommun x, född i kommun y" 😂😂
Mina släktingar håller också på så där.
Dessutom tror de att jag kommer ihåg folk som jag träffat en gång då jag var två år, och som ingen nämnt sedan dess. "Men du har ju träffat henne, hur kommer du inte ihåg! På morfars 50 års kalas, ju!"

Och sen åt andra hållet, "Kommer du ihåg Anna Nilsson?" "Som gick på samma klass och jag hela vår skolgång? Givetvis." "Åååh men vad roligt, tänk att du kommer ihåg henne."
:confused:

Sedan får jag regelbundet frågor om mina vänner på facebook och vem de är. Svarar jag att de är en bekant, så duger inte det, utan det fortsätts frågas, ja men vem ÄR de alltså. Som om jag skulle veta mer om någon kollega än ungefär vad hon heter.
 
På min svägerska och hennes man som aldrig bjuder oss. Vet inte hur många gånger vi bjudit dom vid födelsedagar och jul men dom bjuder aldrig oss. På julafton har dom bjudit svärmor men inte oss.

Sen stör jag mig på att det stör mig eftersom det egentligen inte gör ngt, varken jag eller min man tycker om svägerskans man och är egentligen glada att vi inte behöver träffa dom.
 
Haha, mormor i ett nötskal! Nuförtiden låtsas jag bara att jag känner dem. :D "Jahaa! Han den där Knut, ja. På tredje våningen? "
"Nej Knut bor på Trappgatan."
"Förstås, det visste jag ju! Duh!"
En kollega är också hopplös med det där.
-Nämen nog vet du väl vem Lisa är.
-Nä
-Britta och Pers dotter
-nä, vet inte vem Britta och Per är heller
-vet du inte vem Britta och Per är?

Och ibland låter det så här:
-Britta och Per ska sälja huset.
-Jaha? Jag vet inte vem det är.
-inte?... vet du, ska deras dotter gifta sig?
Ingen aning, jag vet inte vem varken Britta, Per eller deras dotter är.

:D
 
En kollega är också hopplös med det där.
-Nämen nog vet du väl vem Lisa är.
-Nä
-Britta och Pers dotter
-nä, vet inte vem Britta och Per är heller
-vet du inte vem Britta och Per är?

Och ibland låter det så här:
-Britta och Per ska sälja huset.
-Jaha? Jag vet inte vem det är.
-inte?... vet du, ska deras dotter gifta sig?
Ingen aning, jag vet inte vem varken Britta, Per eller deras dotter är.

:D
Särskilt två kollegor på jobbet är helt Hopplösa med den där småstadsgrejen!
"I've not seen xx in a while, didn't she live up on XX?"
"Yes, but she has moved to xx. I have seen her brother though, what was his name again?"
"What WAS his name?"

Och trots att diskussionen inte har Någonting överhuvudtaget att göra med brodern måste det gås igenom hela klasslistor med namn, varpå de snart börjar diskutera vad den där kassörskan som för tio år sedan brukade jobba i möbelbutiken på hörnet (som sedan dess är stängd) hette nu igen, och gifte hon inte sig med... vad han nu hette?
Ibland vill jag bara ställa mig upp och vråla:
"WHAT DOES IT MATTER?!" :arghh::arghh:😂
 
Särskilt två kollegor på jobbet är helt Hopplösa med den där småstadsgrejen!
"I've not seen xx in a while, didn't she live up on XX?"
"Yes, but she has moved to xx. I have seen her brother though, what was his name again?"
"What WAS his name?"

Och trots att diskussionen inte har Någonting överhuvudtaget att göra med brodern måste det gås igenom hela klasslistor med namn, varpå de snart börjar diskutera vad den där kassörskan som för tio år sedan brukade jobba i möbelbutiken på hörnet (som sedan dess är stängd) hette nu igen, och gifte hon inte sig med... vad han nu hette?
Ibland vill jag bara ställa mig upp och vråla:
"WHAT DOES IT MATTER?!" :arghh::arghh:😂
Högg bara sista inlägget i diskussionen men jag har två kompisar (dom är gifta) som är sådär men med datum. Dom kan berätta om en händelse och sen fastnar dom i ”det var i oktober 2005”. ”Nej det var snö så det måste varit december 2007”. ”Nä vi hade precis varit på Cypern med x och dom lärde vi känna i 9an. Så det måste varit i september 2006”. Osv i all evighet, tills dom glömt bort vad som skulle berätta från första början. 🤪
 
Ok, nu stör jag mig även ofantligt mycket på att precis allting tydligen är ett "PARADIGMSKIFTE". Den här ticsen som drabbat högern är precis som ett barn som hittat en ny leksak och måste pipa med den HELA TIDEN. Statsministern får be Tomten om en ordbok, så vi får lite variation. Det finns fler ord. :cautious:
 
Särskilt två kollegor på jobbet är helt Hopplösa med den där småstadsgrejen!
"I've not seen xx in a while, didn't she live up on XX?"
"Yes, but she has moved to xx. I have seen her brother though, what was his name again?"
"What WAS his name?"

Och trots att diskussionen inte har Någonting överhuvudtaget att göra med brodern måste det gås igenom hela klasslistor med namn, varpå de snart börjar diskutera vad den där kassörskan som för tio år sedan brukade jobba i möbelbutiken på hörnet (som sedan dess är stängd) hette nu igen, och gifte hon inte sig med... vad han nu hette?
Ibland vill jag bara ställa mig upp och vråla:
"WHAT DOES IT MATTER?!" :arghh::arghh:😂
Det där kan jag dock göra mig lite skyldig till ibland, sådär när man vet att man borde veta namnet/året, så fastnar man på det trots att det har noll relevans 😂😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 993
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 101
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
6 643
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 323
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp