Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ju fortsätta störa mig lite till, då jag redan kommit igång...
Nu stör jag mig på alla bilder av söta barn och ponnyer som vällt in på facebook och instagram osv. de senaste veckorna och dagarna. Alltså jag förstår ju att det är jättemysigt då alla kusinbarnen från 1-10 år är tilsammans i mosters stall på landet och firar midsommar med att gulla med ponny. Men måste alla ha sandaler/vara barfota och ha fladdrig sommarklänning och blomsterkrans då man sedan blir ledd utan sadel på grusplanen? Kanske är jag smått överbeskyddande, (eller alltför van med nervösa hästar) men jag ser bara för mig mosade tår och uppskrapade knän :nailbiting:
Det där är något jag verkligen inte fattar! Bryr de sig inte om barnen?

Här drillas man hårt. Det är hjälm och säkerhetsväst (som passar!) på om man som barn ska röra sig runt hästarna och självklart har man byxor och ändamålsenliga skor. Det har verkligen fastnat. Häromdagen var bonusbarnbarnet här och jag frågade om hon ville rida hem från betet (jag leder och hon åker med barbacka). Det ville hon såklart men så sa hon, nej det går inte! Jag har inte säkerhetsvästen med mig! Jag blev så glad 😃 och sa det såklart till henne och hon svarade som mitt eko, säkerheten först 🥰
(Vi löste det med säkerhetsvästen så hon kunde rida.)
 
Jag kan ju fortsätta störa mig lite till, då jag redan kommit igång...
Nu stör jag mig på alla bilder av söta barn och ponnyer som vällt in på facebook och instagram osv. de senaste veckorna och dagarna. Alltså jag förstår ju att det är jättemysigt då alla kusinbarnen från 1-10 år är tilsammans i mosters stall på landet och firar midsommar med att gulla med ponny. Men måste alla ha sandaler/vara barfota och ha fladdrig sommarklänning och blomsterkrans då man sedan blir ledd utan sadel på grusplanen? Kanske är jag smått överbeskyddande, (eller alltför van med nervösa hästar) men jag ser bara för mig mosade tår och uppskrapade knän :nailbiting:
Eller barn med fölungar. :banghead:

Föl är oberäkneliga, glada och fölhovens träffyta är liten och barn är i sparkhöjd.

Grannfarbrorn berättade att han i sin ungdom sett en fölunge träffa ett barn i magen och gjort hål så tarmarna syntes. På den tiden var bilarna sällsynta och sjukvård inte så tillgängligt. De kunde bara se på när barnet dog.
 
Jag kan ju fortsätta störa mig lite till, då jag redan kommit igång...
Nu stör jag mig på alla bilder av söta barn och ponnyer som vällt in på facebook och instagram osv. de senaste veckorna och dagarna. Alltså jag förstår ju att det är jättemysigt då alla kusinbarnen från 1-10 år är tilsammans i mosters stall på landet och firar midsommar med att gulla med ponny. Men måste alla ha sandaler/vara barfota och ha fladdrig sommarklänning och blomsterkrans då man sedan blir ledd utan sadel på grusplanen? Kanske är jag smått överbeskyddande, (eller alltför van med nervösa hästar) men jag ser bara för mig mosade tår och uppskrapade knän :nailbiting:
Min värsta är filmen - som jag har sett ett antal ggr på Facebook - där ett VÄLDIGT litet barn (dvs ett som precis har lärt sig gå) "leder" en fullstor häst. Jag tycker INTE att det är gulligt alls. Jag sitter med hjärtat i halsgropen när jag ser sådant där.... :(
 
Eller barn med fölungar. :banghead:

Föl är oberäkneliga, glada och fölhovens träffyta är liten och barn är i sparkhöjd.

Grannfarbrorn berättade att han i sin ungdom sett en fölunge träffa ett barn i magen och gjort hål så tarmarna syntes. På den tiden var bilarna sällsynta och sjukvård inte så tillgängligt. De kunde bara se på när barnet dog.

Eller favoriten; föl/unghäst (gärna av modell "blir 175cm i manken om några år"..) där barnet står med ett lååångt grimskaft lindat runt händer/handleder.. jag ser förstås samma bild med uppenbart vuxna hästar också, men ja. :banghead::down::mad::arghh::eek:
 
Hade fått ett sms ifrån kväll av en gammal bekant.
Det pratas visst om att jag hängt ut honom i nån Facebookgrupp????! Vilket jag absolut inte gjort.
Folk är ju fan idioter.
Fast...antingen har du ju gjort det eller inte gjort det (och jag fattar ju att du inte har gjort det)... :confused: Be vederbörande att visa skärmdumpar från fb-gruppen angående vad du skulle ha skrivit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 269
Senast: Lingon
·
Svar
147
· Visningar
6 586
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
7 772
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 972
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Skällande små hundar, ägarnas fel?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp