Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har slowcooker men inte tänker jag göra en ny lasagne förrän... kanske i höst :P
Gör den då i crocken... tips gör det inte nån annanstans längre....




Höst förresten..



Herregud jag gör på 1 kg åt gången med färs och det hinns nog nån gång före september...... :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 
Näää, alltså vilken skitdag det här är?

Vaknar med jätteont i ena hälen så att jag liksom inte kan stödja på den? Samma sak hände förra året, då köpte några svindyra skor och innetofflor och det har funkat bra. Så varför detta helt plötsligt?

Jag är inne på fjärde dagen med "dizzy spells" där jag liksom blir yr och får lite högre tjut i öronen än vanligt i sekundlånga episoder. Jag trodde att det var för att jag missade ta antidepp i måndags, men abstinensen kan ju inte hålla i sig i flera dagar när jag sedan tagit pillren som vanligt?

En av mina favoritkoppar sprack när jag skulle brygga te ikväll. Nu är det en lång spricka längs med ena sidan och koppen läcker. Jag fick den i inflyttningspresent av min pappas sambo för snart åtta år sedan. 😭 En kopp från Indiska, så det går inte att köpa en ny likadan.

Jag lyckades droppa te på en förgreningsdosa, så den vågar jag inte använda mer...
 
Och alltså, HUR STÖRIGT att få en intensiv nysattack när man har maten full med halvtiggad mat? :meh: Jag har inte sådana söta nysningar heller, utan min kropp utför en exorcism med varje nysning. Så där fräscht när man nyst klart och hela armen är full med halvtuggad mat...
 
Att det ska vara så förbaskat svårt att få en rulltårta att bli bra! :rage:
Lite bränd i ena hörnet. Ok, det kan jag leva med. Det skar jag bort. Men att rulla ihop den? Vet inte om det är för att jag gör den glutenfri, men det är hopplöst att få den hårt ihoprullad och snygg utan att den spricker. Idag sprack den inte, men den blev istället lite för löst ihoprullad. Morr...
Men den smakar gott iaf och jag ska dölja misslyckandet imorgon genom att skiva upp den, ha på grädde och bär.
 
Och alltså, HUR STÖRIGT att få en intensiv nysattack när man har maten full med halvtiggad mat? :meh: Jag har inte sådana söta nysningar heller, utan min kropp utför en exorcism med varje nysning. Så där fräscht när man nyst klart och hela armen är full med halvtuggad mat...
Jag stör mig också på att jag uppenbarligen inte kan skriva. När man har munnen full med halvtuggad mat, ska det ju stå, goddamnit!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 942
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
4 755
Senast: EZMK
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 899
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 301
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp