Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast...antingen har du ju gjort det eller inte gjort det (och jag fattar ju att du inte har gjort det)... :confused: Be vederbörande att visa skärmdumpar från fb-gruppen angående vad du skulle ha skrivit.

Jo jag skrev det. Finns ju inga bevis...
Min kompis tror det kan vara ett manipulerande sätt att få mig att svara 😅 vilket det säkert är när jag tänker till.
 
Stör mig skitmycket på att jag inte hittar min blåa diskborste. Den har varit borta sedan ett vikarierande boendestöd diskade hos mig för en dryg vecka sedan. Blir fan galen på när grejer försvinner. Ska jag nu behöva ta min fina diskborste och skura ur kattmatsförpackningarna? Vill inte äckla ner den.
 
Stör mig skitmycket på att jag inte hittar min blåa diskborste. Den har varit borta sedan ett vikarierande boendestöd diskade hos mig för en dryg vecka sedan. Blir fan galen på när grejer försvinner. Ska jag nu behöva ta min fina diskborste och skura ur kattmatsförpackningarna? Vill inte äckla ner den.
Har du någon svamp att ta kanske? :)
 
Har du någon svamp att ta kanske? :)
Känner äckel över att behöva använda händerna i de förpackningarna. Även med handskar. Och så är det en plåtburk som jag är rädd att göra mig illa på.

Kollade i min städlåda om jag hade fler diskborstar så jag kunde nergradera min findiskborste till fuldiskborste. Det hade jag men den är precis likadan som den andra så jag kommer inte kunna skilja dem åt.
 
Känner äckel över att behöva använda händerna i de förpackningarna. Även med handskar. Och så är det en plåtburk som jag är rädd att göra mig illa på.

Kollade i min städlåda om jag hade fler diskborstar så jag kunde nergradera min findiskborste till fuldiskborste. Det hade jag men den är precis likadan som den andra så jag kommer inte kunna skilja dem åt.
Ah. Kan du ta en vattenfast penna och märka med X?
 
Känner äckel över att behöva använda händerna i de förpackningarna. Även med handskar. Och så är det en plåtburk som jag är rädd att göra mig illa på.

Kollade i min städlåda om jag hade fler diskborstar så jag kunde nergradera min findiskborste till fuldiskborste. Det hade jag men den är precis likadan som den andra så jag kommer inte kunna skilja dem åt.
Sätt på typ tyraps på någon av dem..
 
Ska jag nu behöva ta min fina diskborste och skura ur kattmatsförpackningarna? Vill inte äckla ner den.

Skölj ur dem ordentligt och om det efter det behövs diskas, så är det ju inte speciellt mycket matrester kvar.
Har det torkat in, fyll med varmt vatten och ställ dem i blöt nån timme så släpper det.
 
Ah. Kan du ta en vattenfast penna och märka med X?
Jo, får göra så. Men blir ju besvärligt att varje gång leta efter en märkning i stället för att bara greppa den som har rätt färg.

Boendestödet kommer få en utskällning för att hon slarvat bort min blåa diskborste.

Alltså, jag är så jävla arg precis hela tiden och det här gjorde det inte bättre.
Sätt på typ tyraps på någon av dem..
Vad är tyraps?
 
Jo, får göra så. Men blir ju besvärligt att varje gång leta efter en märkning i stället för att bara greppa den som har rätt färg.

Boendestödet kommer få en utskällning för att hon slarvat bort min blåa diskborste.

Alltså, jag är så jävla arg precis hela tiden och det här gjorde det inte bättre.
Märk den över hela typ med prickar :D
Kan du smsa boendestödet och fråga om denne minns var den la diskborsten?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Skölj ur dem ordentligt och om det efter det behövs diskas, så är det ju inte speciellt mycket matrester kvar.
Har det torkat in, fyll med varmt vatten och ställ dem i blöt nån timme så släpper det.
Jag brukar ställa dem i diskhon och fylla med vatten. De står så ända till jag orkar ta hand om dem. Och jag tycker de är jävligt äckliga.
 
Jo, får göra så. Men blir ju besvärligt att varje gång leta efter en märkning i stället för att bara greppa den som har rätt färg.

Boendestödet kommer få en utskällning för att hon slarvat bort min blåa diskborste.

Alltså, jag är så jävla arg precis hela tiden och det här gjorde det inte bättre.

Vad är tyraps?
Men inte förtjänar väl någon en utskällning för en diskborste som kommit bort :confused: ?
 
Varför då??

Normal fråga om var hon lagt den/var hon senast såg den, är ca 100 gånger mer produktivt.
För att hon gjort mig frustrerad och arg. Hon har inte gjort sitt jobb som hon ska utan gjort livet svårt för mig. Och att fråga efter den nu är för sent då jag redan äcklat ner min andra diskborste.
 
Jo, får göra så. Men blir ju besvärligt att varje gång leta efter en märkning i stället för att bara greppa den som har rätt färg.

Boendestödet kommer få en utskällning för att hon slarvat bort min blåa diskborste.

Alltså, jag är så jävla arg precis hela tiden och det här gjorde det inte bättre.

Vad är tyraps?
Buntband
 
Men @Wille Hon gjorde ett misstag, vill du att folk skäller på dig varje gång du gör ett misstag? Antagligen trodde hon att stället hon la den på var ok. Självklart ska du ta upp det och hon får hjälpa att leta men... så farligt i det stora hela är det inte även om det just nu känns surt.
 
Ok. Det har jag inga.

Men @Wille Hon gjorde ett misstag, vill du att folk skäller på dig varje gång du gör ett misstag? Antagligen trodde hon att stället hon la den på var ok. Självklart ska du ta upp det och hon får hjälpa att leta men... så farligt i det stora hela är det inte även om det just nu känns surt.
Men alltså jag orkar verkligen inte. Det hör till normalt hyfs att lägga saker där man tog dem. Kan liksom inte vara utan den diskborsten i två veckor.
 
Och om det inte är hon som är orsak till att du inte hittade den då?

"Anfall är bästa försvar" är extremt sällan bästa alternativet i vardagen.
Vem skulle annars vara orsak till det? Det var hon som diskade och sen var den borta. Själv lägger jag den alltid på diskbänken eller i diskhon. Vill jag vara ordentlig så sätter jag den i burken som är avsedd för diskborstar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 268
Senast: Lingon
·
Svar
147
· Visningar
6 458
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
7 772
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 971
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp