Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är fast i vardagsrummet eftersom att den största spindel jag någonsin sett (förutom tarantellen jag stötte på i regnskogen tidigare i år) valt att parkera mitt i dörröppningen som skiljer vardagsrummet från resten av lägenheten. Maken är iväg och tränar, så innan han kommer tillbaka lär jag inte ta mig ut härifrån. Jag har de senaste åren gått från att vara livrädd för alla sorters spindlar till att vara okej med de i storlek mindre. Men den här, alltså den är verkligen helt sjukt stor! Minst 7 cm i diameter, gissar jag. Fy faaaaan :arghh:
Hahaha, alltså jag fick precis ett sms från en kompis som bor ett par kvarter från mig.

"Hej, är du hemma?"
"Ja visst, hurså?"
"Jag är kommer inte ut, det sitter en så sjukt stor spindel i tamburen och inte ens hundarna vågar ta den! Är du bra på spindlar?"
"Vänta lite, jag skickar över *makens namn*. Han har mycket erfarenhet inom området och har precis övat på spindelns eventuella kusin!"

Undrar om det är samma spindel 🤔 Vi får se vad allas vår spindelfångare säger när han kommer hem igen 😂
 
Hahaha, alltså jag fick precis ett sms från en kompis som bor ett par kvarter från mig.

"Hej, är du hemma?"
"Ja visst, hurså?"
"Jag är kommer inte ut, det sitter en så sjukt stor spindel i tamburen och inte ens hundarna vågar ta den! Är du bra på spindlar?"
"Vänta lite, jag skickar över *makens namn*. Han har mycket erfarenhet inom området och har precis övat på spindelns eventuella kusin!"

Undrar om det är samma spindel 🤔 Vi får se vad allas vår spindelfångare säger när han kommer hem igen 😂
Haha, sjukt kul om det är samma spindel!

”Jag känner mig jagad!” :arghh:
/spindeln
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 869
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 408
Senast: Monimaker
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 466
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 078
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp