Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Det är fortfarande ett eget val att gå upp två timmar innan avfärd.
Men det är ju inte ditt bekymmer. Hon skulle förmodligen dessutom tycka det var jobbigt även om hon gick upp en halvtimme innan.

Två timmar är väl den tiden hon behöver för att vakna. Hon har dessutom ett funktionshinder som kanske gör det viktigt för henne att ta sina rutiner i viss ordning och visst tempo. Jag fattar inte vad det är att invända mot, människors morgonrutin är olika helt enkelt.
 
Men det är ju inte ditt bekymmer. Hon skulle förmodligen dessutom tycka det var jobbigt även om hon gick upp en halvtimme innan.

Två timmar är väl den tiden hon behöver för att vakna. Hon har dessutom ett funktionshinder som kanske gör det viktigt för henne att ta sina rutiner i viss ordning och visst tempo. Jag fattar inte vad det är att invända mot, människors morgonrutin är olika helt enkelt.

Ingenstans har jag påstått att det är mitt bekymmer. Däremot var jag nyfiken på varför någon väljer att gå upp två timmar före avresa, särskilt när det i samma inlägg klagas på att det är orimligt tidigt och skrivs att man lider av en sömnstörning.
 
Det är förmodligen det enda alternativet som funkar för henne för att komma iväg i tid?

Jag stör mig på när folk säger "jamen du väljer ju det" när man kämpar med något som är jobbigt för en själv.

För mig är det på samma nivå som om jag skulle klaga på att jag blir stressad till jobbet om jag själv väljer att snooza vid väckning. Det ena ger liksom det andra.
 
Jamen det är en tråd där man får gnälla över saker. Vad är problemet? Fattar inte vad du hackar om.

Det började med att jag var nyfiken på varför någon behöver två timmar på morgonen när personen dessutom klagar på att behöva gå upp tidigt.
För min del får man gärna gnälla bäst man vill i den här tråden men jag får ändå lov att vara nyfiken.
 
Ja men det skulle man i så fall kunna säga om de flesta saker i den här tråden. Att det bara är att acceptera det man stör sig på.

Givetvis, men i det här fallet var jag nyfiken på varför någon väljer att gå upp två timmar före avresa när man redan klagar på att gå upp på morgonen.
 
Det började med att jag var nyfiken på varför någon behöver två timmar på morgonen när personen dessutom klagar på att behöva gå upp tidigt.
För min del får man gärna gnälla bäst man vill i den här tråden men jag får ändå lov att vara nyfiken.
Fast du är inte nyfiken, du är tjafsig.

Förmodligen går personen upp två timmar i förväg för att hen behöver det. Svårare än så är det sällan.
 
Men fortfarande är det ju ett eget val att vilja ha två timmar på sig.
Jag vill inte ha två timmar på mig, jag vill sova så länge som möjligt.

Jag uppfattar det som att @gul_zebra inte alls ser det som ett eget val utan vill skylla på att det handlar om sömnstördhet.
Jag är diagnosticerad med en sömnstörning. Det är fakta.

Ingenstans har jag påstått att det är mitt bekymmer. Däremot var jag nyfiken på varför någon väljer att gå upp två timmar före avresa, särskilt när det i samma inlägg klagas på att det är orimligt tidigt och skrivs att man lider av en sömnstörning.
Om jag skiter i att kliva upp i tid och därefter sätter mig halvsovande bakom ratten så kan det absolut bli ditt bekymmer.
 
Jag vill inte ha två timmar på mig, jag vill sova så länge som möjligt.


Jag är diagnosticerad med en sömnstörning. Det är fakta.


Om jag skiter i att kliva upp i tid och därefter sätter mig halvsovande bakom ratten så kan det absolut bli ditt bekymmer.
Jag är inte diagnostiserad med en sömnstörning, har däremot sömnsvårigheter, lider av hjärntrötthet och äckligt stresskänslig. Brukar också behöva gå upp två timmar innan jag ska iväg någonstans, det är inte så mycket ett val som att det inte går annars. Så jag lider med dig och stör mig också sjukt mycket på att ha det så!
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 633
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 492
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 478
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 164
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp