Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Vad är något som är mode som inte är något som sprider sig trots att det exempelvis är felaktigt som i detta fall?
Mode tolkar jag som något man medvetet gör, av positiva skäl. ”Jag släppte ut han i hagen” tar jag mer som dåligt språk, men man tror att det är rätt för att man ser det så ofta.
 
På kedjeinlägg, kedjebrev och liknande som börjar något i stil med "de flesta kommer inte att göra det, men mina riktiga vänner kommer att göra det" (snygg formulering där förresten), blablabla och så något om att gilla & dela vidare.

Jaha, är det liksom tänkt att jag ska känna mig lite rebellisk nu, och dela vidare fast att du inte trodde att jag skulle? Eller ska jag se det som en utmaning att bevisa vilken BRA vän jag är?

Det finns många andra saker som stör mig med sådana meddelanden också, men idag valde jag just det här :D
 
Stör mig på att jag är trött och borde borsta tänderna och gå och lägga mig, benen värker och jag orkar knappt flytta mig från soffan. 🤔
 
Stör mig på mitt värkande knä, jag måste lägga mig men jag vill inte kliva upp på det för att komma till sängen :grin:
 
Stör mig på tygpåsen jag just införskaffat.

Att den var lite liten är ok.

Att bärhantagen är SKITLÅNGA (40cm från där de fäster i påsen till där man håller i dem), så om man bär påsen som normalt tar den typ i marken.

Fan vad irriterande! Du får skaffa längre ben! (alternativt kortare armar) :D
 
Stör mig på tygpåsen jag just införskaffat.

Att den var lite liten är ok.

Att bärhantagen är SKITLÅNGA (40cm från där de fäster i påsen till där man håller i dem), så om man bär påsen som normalt tar den typ i marken.
Sådana är menade att bära på axeln, inte i handen :)
 
Stör mig på tygpåsen jag just införskaffat.

Att den var lite liten är ok.

Att bärhantagen är SKITLÅNGA (40cm från där de fäster i påsen till där man håller i dem), så om man bär påsen som normalt tar den typ i marken.
Går det att göra en knut på handtagen kanske :confused:
 
Jag stör mig på folk (läs: mammor, det är fan bara mammor) som talar om sitt barn som "vi".

"Idag har vi lite ont i magen."
"Idag har vi ätit gröt för första gången."

Jag vill bara ta tag i såna människor och skrika "NI ÄR TVÅ ENSKILDA INDIVIDER FÖR I HELVETE! DU HAR VÄL INTE ONT I MAGEN OCH DU HAR VÄL FÖR FAN ÄTIT GRÖT FÖRUT!?".

(Jag stör mig också på min orimliga reaktion och på mitt överdrivna användande av svordomar...)
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 745
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 242
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 440
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp