Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror dom blir fler och mer högljudda ju starkare högervindarna blåser. När de vindarna mojnar tenderar idioterna lugna ned sig och bli rimligare.Har andelen idiotier i världen blivit fler, eller är de bara mer högljudda nuförtiden?
Men innerst inne förblir de idiotier är jag räddJag tror dom blir fler och mer högljudda ju starkare högervindarna blåser. När de vindarna mojnar tenderar idioterna lugna ned sig och bli rimligare.
Väldigt skönt att höra att det inte bara är jagOerhört berättigat empatitapp. Jag blir galen på sådana.
Sluta störa dig på dig själv.
Påminn!Kompis som säger ”Jag swishar dig!” men sen glömmer bort det. Jag vet att det inte är av snikenhet utan bara pga tankspridd. Men vill ändå inte behöva påminna.
Just nu hade jag dock behövt de pengarna.
Jag kan glömma om jag inte gör det direkt. Vet om det och blir bara tacksam när någon påminner.Kompis som säger ”Jag swishar dig!” men sen glömmer bort det. Jag vet att det inte är av snikenhet utan bara pga tankspridd. Men vill ändå inte behöva påminna.
+ @Marita73Påminn!
Stå upp för dig själv och din ekonomi.![]()
Skicka en swishbegäran? Så blir det kanske lite enklare?
Påminn lite snälltKompis som säger ”Jag swishar dig!” men sen glömmer bort det. Jag vet att det inte är av snikenhet utan bara pga tankspridd. Men vill ändå inte behöva påminna.
Samma här!Jag kan glömma om jag inte gör det direkt. Vet om det och blir bara tacksam när någon påminner.
Det hade varit trevligt om man hade tagit chansen och satsat på att förbättra förskolorna för barnens skull. Nu drar man ner på personal när barnantalen sjunker, istället för att behålla personal och därmed förbättra personaltätheten och höja kvaliteten.En av dagens rubrik på DN:
Visa bifogad fil 172565
Stör mig som satan på perspektivförskjutningen. Det låter som att barnen är till för förskolorna och inte tvärtom. Artikeln är mer nyanserad än rubriken med lite fokus på personal som sägs upp och barn som behöver byta förskola. Men va fan. Lite mindre systemcentrerad syn på förskolor hade varit klädsamt.
En annan sitter inomhus med ac på.Det är 29 grader varmt, strålande sol och jag har sett inte mindre än två personer gå runt i dunjacka (person nummer två hade även Uggs på fötterna). Jag har så många frågor! Framförallt undrar jag vad de har på sig när det faktiskt är kallt ute?![]()
Det hade varit en intressantare vinkling.Det hade varit trevligt om man hade tagit chansen och satsat på att förbättra förskolorna för barnens skull. Nu drar man ner på personal när barnantalen sjunker, istället för att behålla personal och därmed förbättra personaltätheten och höja kvaliteten.