Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte duscha innan hantverkaren kommer men kände inte att jag behövde det, fast nu när jag dammsugit så känns det lite ofräscht men orkar inte duscha.
Vet inte hur mkt jag ska plocka undan i badrummet. Skåpet är nästan tömt men han kanske behöver lite svängrum också?
Var tvungen att slå på fläkten så nu är jag jättetorr i ögonen.

Jag har så länge jag minns köpt storbal på Granngården. De har börjat med en mjukare sort, den tog jag inte.
Den inte så lättlösliga blir i smulor när jag torkar. :arghh:
Jag köper alltid Fixas 4-pack på Willys och tycker att det toapappret funkar jättebra för oss. En 4-pack räcker cirka en månad till två personer.

Jag har så länge jag minns köpt storbal på Granngården. De har börjat med en mjukare sort, den tog jag inte.
Den inte så lättlösliga blir i smulor när jag torkar. :arghh:
Jag har haft exakt samma upplevelse, att det bildas konfetti i de privata delarna efter toabesök. Serlas toapapper tycker jag håller ihop bäst av de jag har testat.

Var och skulle hämta mitt paket, den pyttelilla tobaksaffären har öppet 10-18 men var stängd. Pratade med ups om att mitt paket inte kommit, de hänvisade mig till en ICA butik som inte tar emot ups. Får ringa dem imorgon igen. Blir tokig. Det enda paketet jag kunde hämta ut var det minst viktiga.

Kanske mer sorgligt än störigt, men ändå väldigt störigt.
Något tog en av våra kycklingar idag :( hade dem ute på gräsmattan med resten av hönsflocken och det var frid och fröjd.
Sen kom ovädret med mycket blåst och regn, när jag kollade till dem en kvart senare var en kyckling borta och jag hittade den död.
Gick och bad sambon ta bort den och när vi kom tillbaka var den borta.

Vet att det är priset flocken ibland får betala för den frihet de har om dagarna.. Men det känns ändå tråkigt, stackars liten.
Nu har ju något rovdjur lärt sig vart det finns lätt byte, så nu blir kycklingarna inlåsta framöver tills de är större.

En väldigt trivial störning här. Min sambo har typ noll ögonmått, så när han portionerar ut maten i matlådor kan en matlåda knappt innehålla någon mat medan en annan är nästan överfull, och han ser det inte! O_o Sen blir han lite stött när jag korrigerar, men jag vill då inte ha typ 3 msk mat till lunch nästkommande dag om jag råkar ta "den" matlådan 🙃

Kan inte skaka av mig ilska och bitterhet och allmänt dåligt mående. Nu ska jag iaf åka ner på fredag till släkting så får vi se hur länge hen hänger med. Jag vill inte att hen ska dö ensam på ett hem. Möjligtvis stannar jag några dagar. Vi får se.

En väldigt trivial störning här. Min sambo har typ noll ögonmått, så när han portionerar ut maten i matlådor kan en matlåda knappt innehålla någon mat medan en annan är nästan överfull, och han ser det inte! O_o Sen blir han lite stött när jag korrigerar, men jag vill då inte ha typ 3 msk mat till lunch nästkommande dag om jag råkar ta "den" matlådan 🙃
Jag har börjat väga när jag gör mina matlådor. 🙈

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn