Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller som när någon annan presenterat någon person med fel namn. Alltså inte dess riktiga namn. Då sätter sig det oriktiga namnet som en cementklump sen.
Förvirringen är total 😅

Edit: Min mamma behärskar denna konsten ypperligt.

”Ann hälsar” (heter Anna).
Marina (istället för Maria).
Kristine (istället för Kerstin).
Sen Mekonen (det heter faktiskt Mekonomen)
Ikea (eller var det ICA 🤔)
Nåväl. En skolkamrat hette Bodil men har alltid av alla - inkl föräldrar - kallats Pia.
Döptes inte till Pia eftersom föräldrarna av någon anledning inte tyckte det var ett riktigt namn. :D

Förr när man skickade julkort så skrev de flesta bara förnamn. Lite svårt när det kom flera från Marie.- Vilken av dem?

Lastbilarna med stinkande avloppsslam som åker förbi.
En entreprenör tar emot slam på åkrar och fyller på några år tills han sår spannmål ett år och börjar om.
Uppenbarligenär det bra pengar i att ta emot slam.
Vi som bor runtomkring tyckr det är äckligt. Och luktar. :(

Nåväl. En skolkamrat hette Bodil men har alltid av alla - inkl föräldrar - kallats Pia.
Döptes inte till Pia eftersom föräldrarna av någon anledning inte tyckte det var ett riktigt namn. :D

Förr när man skickade julkort så skrev de flesta bara förnamn. Lite svårt när det kom flera från Marie.- Vilken av dem?
Min mamma kallades Bettan av pappa men hette eg något helt olikt. Förvirringen var stor när det verkade som att pappa hade två fruar parallellt.

Nu kom beskedet att polisanmälan gällande bedrägeri är nedlagd. Jag kan ge mig sjutton på att polisen inte ens kontaktat Apple. Apple har nämligen sagt att bedragarens kontaktuppgifter finns men att de inte kan berätta dessa för mig.
Så det var de pengarna åt skogen.

Jag är glad att jag inte köpt telefonen åt dottern och därmed inte stöttat ett sånt genomuselt företag som Apple. Komplett värdelöst.

@LadyCovergirl vad var det för bedrägeri?

Någon har med dotterns telefonnummer gjort köp i App store.
För det första fullkomligt sjukt att det ens är möjligt att genomföra köp med enbart någons telefonnummer och som inte kräver signering med bank-ID, direktbetalning med Swish/kort eller liknande. (Köpen har alltså hamnat på vår telefonräkning, inte som dotterns övriga app-köp som dragits direkt från hennes eget bankkort.)
För det andra lika sjukt att Apple inte tänker betala tillbaka pengarna TROTS att de kan se att köpen inte är gjorda med dotterns Apple-ID. Köpen finns alltså inte i dotterns köp-historik utan där finns bara hennes egna köp av Snapchat plus eller premium eller vad det nu heter.

Stör mig på den seglivade myten att varmt vatten fryser fortare än kallt vatten.

Nej.

Bara nej.

(Jo, visst, vissa försök visar ibland (försöken är inte helt repeterbara) att under mycket specifika omständigheter kan varmt vatten frysa fortare än kallt, men inga av dessa omständigheter sker i en vattenhink/vattenkar.)

Jag ber om ursäkt till alla Bodil i världen men jag hade också hellre kallats Pia. ;)
Det kan handla om att mina föräldrar hade nån tanke om danska namn(?) - mina äldre bröder heter Jens och Mårten men i slutändan fick jag heta som mammas docka hon hade när hon var barn.

Min mamma kallades Bettan av pappa men hette eg något helt olikt. Förvirringen var stor när det verkade som att pappa hade två fruar parallellt.
Min farmor hette Emma men alla kände henne som Helen. O_o:confused:

Jag ber om ursäkt till alla Bodil i världen men jag hade också hellre kallats Pia. ;)
Det kan handla om att mina föräldrar hade nån tanke om danska namn(?) - mina äldre bröder heter Jens och Mårten men i slutändan fick jag heta som mammas docka hon hade när hon var barn.

Min farmor hette Emma men alla kände henne som Helen. O_o:confused:
Men hur kan Pia vara finare? Mårten är också ett fint namn.

Jag tycker om både Jens och Mårten. <3
Det är nog bara att jag tycker Bodil känns lite klumpigt och manhaftigt och tyvärr har jag inte haft privilegiet att ha någon Bodil i min vänkrets, då hade jag säkert inte tyckt så. :)
En person gör verkligen namnet. Jag gillar inte Sofia/Sofie. Pga så extremt vanligt.

Edit: inte något fel på namnet i sig vill jag tillägga

Jag tycker om både Jens och Mårten. <3
Det är nog bara att jag tycker Bodil känns lite klumpigt och manhaftigt och tyvärr har jag inte haft privilegiet att ha någon Bodil i min vänkrets, då hade jag säkert inte tyckt så. :)
Jag tycker Bodil är fint. Enda jag kände som hette Bodil var en tjej i en parallellklas på högstadiet. Mycket tragisk historia, men mamma hade ett allvarligt samtal med mig när jag nyss hunnit börja gymnasiet.
Bodil hade varit på en fest där en av killarna tog ner ett hagelgevär som hängde på väggen, siktade på henne i soffan och inför alla tryckte han av. Jag tror ingen trodde det var laddat. Bodil blev 17 år. :cry:

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • Valvaka!
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?

Barn

Hund