Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 861

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tagit upp problemet i mina Facebook grupper för utlandssvenskar. Jag tillhör de fattiga som inte har ett sommarhus i Sverige att flytta till. Gnäll, jag vet, men det är verkligen svårt att flytta tillbaka till Sverige.
Det är det faktiskt. Jag kom ihåg sist jag flyttade hem och då hade jag ändå knappt varit borta i två år, men givetvis blivit "utskriven" från hela sociala nätverket - vilket är helt okej men det var ett besvärligt halvår innan jag hade tillgång till allt igen. Jag kan inte tänka mig att det blivit lättare.

Senast ändrad:
Försöker bli av med möbler. Gratis, vill inte slänga saker som är ok men det blir inte ekonomiskt att frakta billiga möbler långt. Flera har hört av sig och bokat tid, men de kommer aldrig.
Jag funderar på att skaffa några möbler, helst gratis så omvänd situation! :)

• Gilla
Reactions: Sel
Fästingar. Lekte med rottekotten och hon bjöd på en fästing. Hon har ju medel så den kröp över på mig. Medan jag bar den till köket för att spola ner den bet den sig fast, jisses vad ont krypet gjorde, blev helt förskräckt! Och klådan jag nu har överallt..... har nog inte fler men ändå, bara för det kliar det.

Jag stör mig på att jag ramlade på platta gräsmattan igår och inte ens försökte ta emot mig?! Slog i pannan, axeln, ena lillfingret (rejält) och underläppen. Slog glasögonen sneda men de gick att bryta tillbaka. Har asont även idag och har mestadels slumrat bort dagen då smärta tydligen triggar fibron så jag blir ännu tröttare och får ondare.

Om jag tappar något jag håller på att tex ta ner från en hylla händer det ofta att jag hinner ta emot det med andra handen, då finns reaktionsförmågan där. Men flera gånger det senaste halvåret har jag ramlat och ramlat helt handlöst, jag har inte hunnit ta emot mig alls?! Jag är för fan bara 49, jag är inte färdig för graven riktigt ännu?!

Jag stör mig på att jag ramlade på platta gräsmattan igår och inte ens försökte ta emot mig?! Slog i pannan, axeln, ena lillfingret (rejält) och underläppen. Slog glasögonen sneda men de gick att bryta tillbaka. Har asont även idag och har mestadels slumrat bort dagen då smärta tydligen triggar fibron så jag blir ännu tröttare och får ondare.

Om jag tappar något jag håller på att tex ta ner från en hylla händer det ofta att jag hinner ta emot det med andra handen, då finns reaktionsförmågan där. Men flera gånger det senaste halvåret har jag ramlat och ramlat helt handlöst, jag har inte hunnit ta emot mig alls?! Jag är för fan bara 49, jag är inte färdig för graven riktigt ännu?!
Jag lyssnade på ett intressant program på radion med Kattis lindström. Där sa de att man i första hand bör kolla så det inte är kristallsjukan om man börjar ramla ofta. Sedan sas det att om vi får förändringar på syn, hörsel eller känsel påverkas även balansen, upplever du att det har hänt något med något av dem?

Jag lyssnade på ett intressant program på radion med Kattis lindström. Där sa de att man i första hand bör kolla så det inte är kristallsjukan om man börjar ramla ofta. Sedan sas det att om vi får förändringar på syn, hörsel eller känsel påverkas även balansen, upplever du att det har hänt något med något av dem?
Jo, synen har ändrats, behöver skaffa nya glasögon men har inte råd ännu. Helt klart kan det påverka, men det påverkar ju inte varför jag slutat ens försöka ta emot mig?

Hade en vision av hur dotterns hår skulle se ut, tänkte att vi skulle ha det halvt uppsatt och locka det med plattången. Jo men visst, det gick ju som förväntat. Blev ju inga lockar öhvt, vet inte vad för jäkla magi alla andra gör som får jättefina lockar

Hade en vision av hur dotterns hår skulle se ut, tänkte att vi skulle ha det halvt uppsatt och locka det med plattången. Jo men visst, det gick ju som förväntat. Blev ju inga lockar öhvt, vet inte vad för jäkla magi alla andra gör som får jättefina lockar
Här är magin att duscha dag 1. Fläta håret blött. Ha kvar flätorna till dag 3 då är det lockar hela dagen.

Jag lyssnar på en bokserie i kategorin "smut", Kings of sin. Varje bok tar upp ett nytt par och har nya uppläsare. Nuvarande manliga uppläsare har även läst in många barn/ungdomsböcker som jag lyssnat på tidigare. Det känns SÅ FEL. 🙈
Åh neejj 🫣!! Det går ju inte. Såklart att det blir synapskollaps då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur