Störiga saker vi stör oss på Del 47

Bukefalos 30 år!

Jag har nummer till mina grannar men det här låter som nått annat…
Jag har aldrig någonsin haft nummer till mina grannar generellt. Jag förstår inte vad jag ska med det till.
Bor man på landet är det mer begripligt, men vi bor i lägenheter.

Människor är så jäkla knepiga.
Grejen är... Han har fått nytt jobb hos en firma som levererar olika typer av delikatesskött runtom Skottland. Kul tyckte jag och gav honom ett paket älgfärs eftersom jag nyss packat upp efter resan, och det var tydligen någon typ av intim invit? Jag lär mig visst aldrig att man inte kan vara normal med män.

Jag har aldrig någonsin haft nummer till mina grannar generellt. Jag förstår inte vad jag ska med det till.
Bor man på landet är det mer begripligt, men vi bor i lägenheter.

Människor är så jäkla knepiga.
Grejen är... Han har fått nytt jobb hos en firma som levererar olika typer av delikatesskött runtom Skottland. Kul tyckte jag och gav honom ett paket älgfärs eftersom jag nyss packat upp efter resan, och det var tydligen någon typ av intim invit? Jag lär mig visst aldrig att man inte kan vara normal med män.
Men suck.
Och du som redan haft nån galen granne

• Gilla
Reactions: Sel
De här lapparna dök alltså upp genom brevinkastet på min dörr ikväll med ungefär fyra timmars mellanrum. Vi samtalade ute på gatan och han fick ett paket köttfärs igår.
Ikväll är han uppenbarligen full eller något.
Vi har aldrig delat så mycket som en kopp kaffe, eller hälsat på hos varandra. Ingenting.

20260919_222644.webp

Hur är det här inte creepy?

De här lapparna dök alltså upp genom brevinkastet på min dörr ikväll med ungefär fyra timmars mellanrum. Vi samtalade ute på gatan och han fick ett paket köttfärs igår.
Vi har aldrig delat så mycket som en kopp kaffe, eller hälsat på hos varandra. Ingenting.

Visa bifogad fil 191122

Sjukt obehagligt! Usch, lite otäckt.

Visa bifogad fil 191122

Det är definitivt creepy!

Jag lär mig visst aldrig att man inte kan vara normal med män.
Det sjuka är ju att det är något man behöver lära sig som kvinna istället för att män ska lära sig att vara normala...

Vad ger så många män självförtroendet att bete sig såhär kan man undra.

Jag röstar på patriarkatet! 🫡 🤪 Gissar också att det är lite 50-50 om det är just självförtroende (i kombination med bristande mentaliseringsförmåga) eller snarare den klassiska manliga ensamheten och brist på social kompetens som gör att minsta vänlig interaktion tolkas som kontaktsökande och en invit...

Beställde en soffa vecka 28. Mörklila sammet 💜 Skulle ta åtta veckor, kanske lite mer då det var sommar. Fick besked att den skulle komma vecka 39, men nyss fick jag mail om att den inte kommer förrän vecka 41 😠
Så störigt! Hatar att köpa ny soffa eftersom det alltid är lång leveranstid från början, när jag vill byta vill jag byta nu. 😄 Men mörklila sammet låter underbart, vill du dela med dig av vilken soffa det är du har köpt?

Det är definitivt creepy!

Det sjuka är ju att det är något man behöver lära sig som kvinna istället för att män ska lära sig att vara normala...

Jag röstar på patriarkatet! 🫡 🤪 Gissar också att det är lite 50-50 om det är just självförtroende (i kombination med bristande mentaliseringsförmåga) eller snarare den klassiska manliga ensamheten och brist på social kompetens som gör att minsta vänlig interaktion tolkas som kontaktsökande och en invit...
Du har förmodligen rätt på alla punkter, det är bara så otroligt sorgligt å kvinnors vägnar att man inte ska kunna existera normalt i samhället och att män inte ser problemet.
Nåja. Jag ska bara dubbekolla att dörren är låst innan jag lägger mig så får jag väl ta samtalet med grannen så småningom. Jag tror i alla fall inte att den här kan bli våldsam. Med den förre hade jag avtalat tid med en vän ifall något hände.

Att mitt favoritäpple Gravensteiner inte längre finns att köpa i butikerna… 😞 Vad jag förstår är det knepigt att odla och frakta osv, men …. Som barn längtade jag alltid efter just de äpplena varje höst! Inga andra äpplen smakade och kändes som Gravensteineräpplena…. Jag brukade gömma dem i skolbänken och ta en tugga när ingen såg. Nu behöver jag kanske plantera ett eget träd?!? Finns de ens att köpa? Träden?

Att jag ger och ger och ger av min tid och energi till människor och ser till att de mår bra (online) bara för att bli left on read. Jag vill ju prata med dem för att jag bryr mig och önskar att jag var en sådan fin människa, en god person som inte tänker på motprestation, men att inte ens avsluta samtalet, inte ens ge mig det. Jag känner mig som smuts.

Att mitt favoritäpple Gravensteiner inte längre finns att köpa i butikerna… 😞 Vad jag förstår är det knepigt att odla och frakta osv, men …. Som barn längtade jag alltid efter just de äpplena varje höst! Inga andra äpplen smakade och kändes som Gravensteineräpplena…. Jag brukade gömma dem i skolbänken och ta en tugga när ingen såg. Nu behöver jag kanske plantera ett eget träd?!? Finns de ens att köpa? Träden?
Jag hittade och köpte på Ica. Så det finns hopp!

Min hjärna som tycker det är skitläskigt och jobbigt att min närmaste kollega kommer tillbaka efter lång föräldraledighet. Jag har varit själv i rollen under tiden. Men det ska ju bli roligt att ha en kollega? Vi är dessutom goda vänner på jobbet? Hallååå?

Men nej nej. Tänker istället vara övertygad om att hen kommer överglänsa mig i allt, bara hens arbete kommer synas och ingen kommer ens veta vad jag gör. Hen får säkert 10k i löneökning bara sådär också!
Ja men det verkar ju rimligt :meh:

(Ja, jag gillar mitt jobb, ja mina kollegor tycker att jag är bra på det, min chef är nöjd, alla är nöjda. Men det spelar tydligen ingen roll för lilla hjärnan.)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?