Vi körde 10 000 mil med tidigare nämnda V70 på 4 år, den hade alltså redan gått ca 24 000 mil dåNej, alltså bara taget ur sitt sammanhang är det ju absolut inte mycket! Men 9 000 mil på 4 år är ju ganska mycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi körde 10 000 mil med tidigare nämnda V70 på 4 år, den hade alltså redan gått ca 24 000 mil dåNej, alltså bara taget ur sitt sammanhang är det ju absolut inte mycket! Men 9 000 mil på 4 år är ju ganska mycket.
De glömmer oftast att de inte har bättre bromsar än andra bilar kan ju vara en förklaring till att 4wd hamnar längre från vägen, mer fart+samma bromsverkan=längre bromssträcka...Det där har jg också hört. Även sett i vinterväglag när de med 4wd swischar fram precis som om det inte är halt.
Det beror på körstilen också och massa andra faktorer. Det som står på transportstyrelsen är bara en fingervisning.Enligt transportstyrelsen så drar min Forester 1,5L i stadskörning och nästan 0,9 på landsväg. Känns snarare att den drar ännu mer bensin...
Det också, de överskattar sin förmåga.De glömmer oftast att de inte har bättre bromsar än andra bilar kan ju vara en förklaring till att 4wd hamnar längre från vägen, mer fart+samma bromsverkan=längre bromssträcka...
Men nej, det är det ju inte. Det är 2250 mil/år. Helt normalt och inget konstigt alls. 9000 mil på ett år däremot, då är det mer än snittet. Kör man 1500 mil/år så räknas det som lite. Då kanske du får en hum.Nej, alltså bara taget ur sitt sammanhang är det ju absolut inte mycket! Men 9 000 mil på 4 år är ju ganska mycket.
men varför ska du skrota den? för att den gått 9000 mil? Jag fattar inte riktigt.
Seriöst?!?! Vad gör ni med era bilar? Vill inte vara oförskämd men, vad gör ni med era bilar? Skiter ni i att serva?
Jag har haft 2 Saab 9-5or som hästbilar och de har ju gått över 25.000 mil utan större reparationer eller haverier.
Jag snittar 2.000 mil om året bara till jobbet fram och tillbaks.
Det behöver inte alls vara så. En del använder helt enkelt inte bilen så mycket.Pappas merca 220 diesel.gick över 200 000 mil
Byte av motor ett par gånger
När balken gav sig så var pappa tvungen att inse att den var färdig
Den var en riktig slitvarg.
Köpa begagnat som gått lite tyder oftast på problem
För att reparationerna bara blir dyrare och dyrare och verkstäderna knappt vill veta av oss längre. Nu är den tillslut inbokad på ett verkstadsbesök som kostar 13 000 kr. Igen. Finns inga garantier eller försäkringar som täcker, och har aldrig gjort.
Skrota kanske som sagt är att ta i ett litet snäpp, men pappa menade på fullaste allvar att skulle vi sälja den, kanske vi i bästa fall få 25- 30 000 kr för den. Det är liksom på den nivån. Plus att den därtill har varit med om två bilolyckor, som visserligen är åtgärdade, men inte på något snyggt sätt, så att bilen ser rätt så j-vlig ut.
Nej, vi originalservar de till 10 000 mil, därefter på Mekonomen. Service i snitt ca. var 14e månad. Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Alltså nu blir jag irriterad på riktigt. Kom inte och säg att ALLA nya bilar är av ”sån skitdålig kvalité” för det stämmer verkligen inte.Nej, vi originalservar de till 10 000 mil, därefter på Mekonomen. Service i snitt ca. var 14e månad. Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Varifrån har du fått det? Mig veterligen har ingen av de jag känner som köpt ny bil haft den typen av problem. När jag läser dina inlägg undrar jag hur ni egentligen kör bilarna. De är slut vid låga milantal, många pendlare kör minsta halva sträckan du nämner per år. Iallafall en av dem drar mer än dubbelt så mycket bensin som är normalt för modellen.Nej, vi originalservar de till 10 000 mil, därefter på Mekonomen. Service i snitt ca. var 14e månad. Det är bara att alla nya bilar är av sån rent utsagt skitdålig kvalité, så de funkar felfritt i 4, i bästa fall 5 000 mil, innan det blir rasbrant ner till skrotning vid typ 12 000 mil, i bästa fall.
Wat?!?!! Jag skulle ha en x-trail först tänkte jag men den närmaste var rostig i en balk och läckte olja så det blev ett annat märke och modell... Hade jag vetat att x-trail är så snål hade jag nog letat vidare efter en fräschare sån.Vi drar vårt 1400 kgs släp med en Subaru Outback från 15, den drar väl drygt 0,8-1 liter milen med stora hästen i. Diesel automat såklart Tar sig dock fram överallt och inga problem den är stark! Sen drar vi ibland med Nissan X-trail från 03, den är också 4-hjulsdriven Diesel men manuellt växlad, stark och drar väl ca 0,6 liter milen med hästtransporten på
Dags att byta?Wat?!?!! Jag skulle ha en x-trail först tänkte jag men den närmaste var rostig i en balk och läckte olja så det blev ett annat märke och modell... Hade jag vetat att x-trail är så snål hade jag nog letat vidare efter en fräschare sån.
Jag tycker det är konstigt. Vad för verkstäder åker ni till? Byt verkstad. Och att alla nya bilar är skit är en lögn. Min förra sålde jag när den gått 24 000 mil, min nuvarande 27 000 mil och generatorn dog för en månad sen. Vanligt fel tydligen på den bilen. De flesta jag känner har bilar till 30-40 000 mil. Ska ni köpa en ny så kolla Volvo då, de brukar tuffa på.För att reparationerna bara blir dyrare och dyrare och verkstäderna knappt vill veta av oss längre. Nu är den tillslut inbokad på ett verkstadsbesök som kostar 13 000 kr. Igen. Finns inga garantier eller försäkringar som täcker, och har aldrig gjort.
Skrota kanske som sagt är att ta i ett litet snäpp, men pappa menade på fullaste allvar att skulle vi sälja den, kanske vi i bästa fall få 25- 30 000 kr för den. Det är liksom på den nivån. Plus att den därtill har varit med om två bilolyckor, som visserligen är åtgärdade, men inte på något snyggt sätt, så att bilen ser rätt så j-vlig ut.
Det beror på körstilen också och massa andra faktorer. Det som står på transportstyrelsen är bara en fingervisning.
Min Legacy drog mycket bensin den också. Nu har jag diesel bil och den går bränslemässigt mycket snålare än vaad Legacyn gjorde. Vet förstås inte hur det skulle vara bränslemässigt med en Subba med boxer diesel, hur den skulle dra bränsle.. hm.Det känns som att en fjärdedel av bensinen försvinner bara jag kör till jobbet.
Skulle inte klassa den som snål
Min Legacy drog mycket bensin den också. Nu har jag diesel bil och den går bränslemässigt mycket snålare än vaad Legacyn gjorde. Vet förstås inte hur det skulle vara bränslemässigt med en Subba med boxer diesel, hur den skulle dra bränsle.. hm.