Sulor el PG till fånghäst?

FlipTheFrog

Trådstartare
Under vintern har min häst (fång v 43) vid iaf två tillfällen reagerat på att det har varit hårt och knöggligt ute genom att börja gå försiktigt.
Är nu orolig inför sommarens troliga ganska hårda underlag.

Vad har ni för erfarenhet av olika beslag till fånghästar?

Själv har jag på en annan häst varit nöjd med PG-beslaget, men det kanske man inte använder så mkt av idag (detta var på 90-talet).

Vad tror ni om vanliga sulor?
 
Sv: Sulor el PG till fånghäst?

Det "farliga" med olika sulor är ju att det ger mkt tryck, och det är ju inte heller bra för en fånghäst.... Har du funderat på tex Easy Boots? Jag har min oskodd och sätter på bootsen om det är hårt i marken, och jag måste säga att han gick som aldrig förr då han fick på sig bootsen. :bow:
Så dom ger helt klart jättebra stötdämpning!
 
Sv: Sulor el PG till fånghäst?

Jag "fick" ju inga sulor på min o kunde heller inte rida när det var hårt i backen.
Å andra sidan fick den vila mer.

den har för några veckor sen blivit snubblig o har hellre travat än ökat skritten.
Jag blev jätteorolig o tror att det kan vara typ strålbenshälta:confused:

När jag tänker efter så var han så, innan fånganfallet i fjol.
Har fått tid på Strömsholm.
men nu de senaste dagarna har han inte snubblat alls:confused:

Jag vill iallafall få reda på vad det kan vara.
Jag vill nog ha sulor på, när det har torkat upp.

Vad menar C. med att det skulle bli mer tryck med en sula?
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 721
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 087
Senast: skuggi
·
Hästvård När man söker på internet efter fång och hovbensrotation så finner man oftast tråkiga historier som många gånger slutar med att hästen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 673
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp