Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej då Islam är inte farligt !

Att 25 personer i V blivit borttagna av V efter Expressens granskning är bara "slump" ?

25 vänsterpartister som förnekar Förintelsen, sprider hat och antisemitism, firar terrordåd och hyllar Irans och Ryssland ledare – men ändå fått platser på partiets vallistor. Samtliga är araber och troende muslimer som hyllar islamiska terrorister.

Många av dem pratade inte ens Svenska. De ville ha tolk. Och de var på väg in i vår svenska demokrati.
Ni undrar hur det påverkar MEJ i vardagen ? Det här och partiet Nyans ÄR vad som händer i Sverige. Det här är "det vi vet om". Hur många jobbar inte i det dolda ? Som har lärt sej att "bara visa den bra sidan" ...

Det gnälls om rasister, nazister oc fascister (som om ni inte kan få nog av "skällsord" så ni tar till allihopa) om SD.

SD har vad jag kunde googla 30 000 medlemmar, V har enligt google 28873 (enligt valresultatet 2022) deras hemsida säger inget om antalet. Men hur kan då INTE V vara lika illa nu när det uppdagas att 25 personer i "ett bräde" tas bort från listor då de är öppet nazister (eller kan man bara vara nazist om man är "vit" ? Nej man måste inte vara "vit" enligt google) ... Så hur BRUNA är V ?

Men nej jag är bara rasist när jag påtalar det farliga med Islam, jag har inget belägg för mina åsikter. Jag har ingen fakta...
De flesta muslimer är snälla... Ja men det är ALLA SD med ! Snälla alltså. Finns det rötägg i SD - ja alla dagar i veckan. De tas hand om när de bekänner färg. "Ja men det är ju så MÅNGA som tas hand om i SD" - ja för det syns utåt. ALLT SD gör synas in i minsta detalj. Hittas det "smuts" lyfts det mer än om det hittas i andra partier. NU lyfts en hel drös i V. Hur många verkar inte även där i det fördolda ? Eller i andra partier ?

"Ni såg det inte komma"....

Att det inte är farligt visar väl detta om något. Så fort det framkommit stöd till Hamas, notera ej Iran, så slängdes de omedelbart ut. Den andra sidans politiker som uttryckt grovt stöd för diktaturer får inte bara stanna kvar i politiken utan står på valbar plats både kommunalt och i riksdagsvalet.

Enligt polisen utgörs det största hotet inte av eller islamister än mindre iranier (det är nästan inga svenskar med iransk bakgrund som faktiskt stöder Iranregimen) utan högerextremister som vill undergräva svensk demokrati. De exiliranier jag känner, anekdotiskt sant, är rabiata mullahmotståndare. Det är därför de flydde till Sverige. De är dessutom i princip alla sekulära. Ingen som bär slöja.

Jag vet flera vars föräldrar (fäder) som kräver att deras döttrar ska utbilda sig till apotakier, tandläkare, läkare, okej ingenjör går ann. Frågade om någon vill studera kulturhistoria, inte utbildar sig eller spela i ett punkband eller bli elektriker. Den flickan kommer bli utsatt för missnöje och pikar och oroliga föräldrar som vill att deras barn ska bli akademiker. Hon är ett misslyckande och det får hon veta. Så, visst, det är ett slags förtryck.

Varför tror du att det finns så många iranska (kvinnliga) tandläkare?

Senast ändrad:
Att det inte är farligt visar väl detta om något. Så fort det framkommit stöd till Hamas, notera ej Iran, så slängdes de omedelbart ut. Den andra sidans politiker som uttryckt grovt stöd för diktaturer får inte bara stanna kvar i politiken utan står på valbar plats både kommunalt och i riksdagsvalet.

Enligt polisen utgörs det största hotet inte av eller islamister än mindre iranier (det är nästan inga svenskar med iransk bakgrund som faktiskt stöder Iranregimen) utan högerextremister som vill undergräva svensk demokrati. De exiliranier jag känner, anekdotiskt sant, är rabiata mullahmotståndare. Det är därför de flydde till Sverige. De är dessutom i princip alla sekulära. Ingen som bär slöja.

Jag vet flera vars föräldrar (fäder) som kräver att deras döttrar ska utbilda sig till apotakier, tandläkare, läkare, okej ingenjör går ann. Frågade om någon vill studera kulturhistoria, inte utbildar sig eller spela i ett punkband eller bli elektriker. Den flickan kommer bli utsatt för missnöje och pikar och oroliga föräldrar som vill att deras barn ska bli akademiker. Hon är ett misslyckande och det får hon veta. Så, visst, det är ett slags förtryck.

Varför tror du att det finns så många iranska (kvinnliga) tandläkare?
Ja iranier och personer med iranskt påbrå är en grupp som enligt statistik är framgångsrika i Sverige tex har man högre andel som tar examen från svenska universitet om man jämför med gruppen med svenskt påbrå. Och precis som du säger är det ofta utbildningar som jurist, lärare,ingenjör.
Samtidigt berättar mina iranska vänner om att bilden är mer komplex än så. De berättar om hur vissa moskéer tex en i Järfälla utanför sthlm är väldigt strikt. Mina vänner säger att de finns områden i sthlm som de undviker att åka till pga rädsla. De berättar om att i vissa områden är det stor kontroll inom gruppen dvs de blir tillsagda att använda slöja och att deras sätt att leva är fel. Medier har ju också skrivit om att enligt Säpo är den moskén kopplad till regimen i Iran.
Så bilden verkar vara komplex.

Ja iranier och personer med iranskt påbrå är en grupp som enligt statistik är framgångsrika i Sverige tex har man högre andel som tar examen från svenska universitet om man jämför med gruppen med svenskt påbrå. Och precis som du säger är det ofta utbildningar som jurist, lärare,ingenjör.
Samtidigt berättar mina iranska vänner om att bilden är mer komplex än så. De berättar om hur vissa moskéer tex en i Järfälla utanför sthlm är väldigt strikt. Mina vänner säger att de finns områden i sthlm som de undviker att åka till pga rädsla. De berättar om att i vissa områden är det stor kontroll inom gruppen dvs de blir tillsagda att använda slöja och att deras sätt att leva är fel. Medier har ju också skrivit om att enligt Säpo är den moskén kopplad till regimen i Iran.
Så bilden verkar vara komplex.
Ja, absolut finns det undantag men min erfarenhet är att just iranier och ffa iranska kvinnor, är mycket välutbildade och att särskilt kvinnorna är välutbildade och att det inte är några problem, tvärtom, om de väljer att gifta sig med en kristen/etniskt svensk man

Egentligen är det inte så konstigt. De som flydde/flyttade till Sverige är ju främst den urbanska medelklassen, många från Teheran. Grejen är att om de inte går till mosken så blir de inte tvingade att gå dit.

Läs gärna boken, den är intressant och ger perspektiv och mönster.
Nu har jag sett föreläsningen.
Det var väldigt surrigt.

Dessutom är det vinklat.
Om man intervjuar bara ena sidan och drar slutsatser av det, så får man inte sanningen.

Det behövs både en kontrollgrupp och andra sidans synvinkel.
Människor som inte förstår vad de gör för fel kommer ju inte att förmedla det i en intervju.

Vad är det egentligen som driver dig?

Rädsla?
Någon uppdragsgivare?
Fördomar?
Annat som jag har missat?

Du liksom bara möljer på med felaktigheter och fördomar.
Vad är det verkliga problemet?

Att 25 islamister blivit "utsparkade" ur V pga nazistiska uttryck är INGA felaktigheter ! Inte heller fördomar. Vill du ha länkar så du ser vad jag har för källa ? Fast det är klart alla läser ju inte Expressen... Kör de med "fake news" enligt dej ?

Att 25 islamister blivit "utsparkade" ur V pga nazistiska uttryck är INGA felaktigheter ! Inte heller fördomar. Vill du ha länkar så du ser vad jag har för källa ? Fast det är klart alla läser ju inte Expressen... Kör de med "fake news" enligt dej ?
Jag tänkte på att du ser just Islam som det enda stora hotet i världen.
Vad är den stora faran?
Vad är det som driver dig?

Islamister är den fanatiska delen av det hela.
Men Benjamin Netanyahu är och en farlig historia likasom Putin.
Fanatiker oavsett vad de har för förevändning är alltid farliga.

Varför skulle just Islam vara farligare än annat?

Gode tid så irriterad och trist Kristersson framstod i Ekots lördagsintervju. Han sa exakt ingenting utom att allt är mycket kritiskt och att det vore katastrof med en annan regering. Ingen substans alls. Allt är alla andras fel.
Ja, en sån lättirriterad man utan självinsikt vill man inte ha till statsminister. Jag blev lätt förbannad när jag lyssnade när Kristersson försökte påstå att frågorna var kassa och intervjun vinklad varannan mening.

Nu lyfter M frågan om hur "lätt" det är att ta plats i riksdagspartier, vilket alla borde tycka är en bra ide. Oavsett blocktillhörighet =) Då sållas ju de "demokratifarliga" personerna bort. Oavsett de är högra, vänstra eller mitten.
Jag tycker den debatten borde vara självklar. Sen kanske det inte blir mer än debatt, men debatten behövs definitivt.

https://www.expressen.se/nyheter/po...aem_b87AA00agE_vBwsojGOM4A#Echobox=1780828233

Artikeln i korthet​

Expressen har kunnat visa har ett 20-tal personer som kandiderat på Vänsterpartiets listor inför valet i höst gett uttryck för åsikter som bland annat hyllar terror eller som sprider judehat.

Nu har Moderaterna begärt att en särskild debatt hålls i riksdagen

En av frågeställningarna rör riksdagspartiernas förmåga att identifiera, stoppa och hantera personer med antidemokratiska, extremistiska eller antisemitiska åsikter och syfte, som försöker ta sig in i partierna.

Det här är helt otroligt i sk icke-korrumperade Sverige.

Om det är något som undrar vad länken är. Birgitta Ed har på sin egendom som hon äger, har en stiftelse som består enbart av volontärer. Hyran är okänd. Deltagarna får dessutom träffas i Sagerska palatset. I styrelsen sitter Margareta Bildt, Eds syster i styrelsen. Deltagarna är bl.a gymnasieelever. Lockbetet är att de ska bygga nätverk. Oklart vilka. Styrelsen är också voluntärer. Däremot har man kommit överens om att Birgitta Ed ska kunna fakturera 22,000 i månaden.

Kostnaden för renovering beräknas till 3.5 miljoner och ska också bekostas av donationer. Man har även undersökt om stiftelsen kan söka medel från allmänna arvsfonden och frågat ordföranden som utsetts av regeringen.

Som vanligt vägrar Kristersson eller någon annan ansvarig från att svara på några frågor. Ingen verkar ha ens frågat Ed om hennes uppträdande. Då kommer säkert Kristersson gå ut och skrika om att hon inte är en offentlig person.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEvo8R/volontarer-rustar-statsministerparets-fastighet

Korruptionen är så öppen och fräck att vi kommer förvandlas till ett snöigt fattigt tredje världen land.

Det här är helt otroligt i sk icke-korrumperade Sverige.

Om det är något som undrar vad länken är. Birgitta Ed har på sin egendom som hon äger, har en stiftelse som består enbart av volontärer. Hyran är okänd. Deltagarna får dessutom träffas i Sagerska palatset. I styrelsen sitter Margareta Bildt, Eds syster i styrelsen. Deltagarna är bl.a gymnasieelever. Lockbetet är att de ska bygga nätverk. Oklart vilka. Styrelsen är också voluntärer. Däremot har man kommit överens om att Birgitta Ed ska kunna fakturera 22,000 i månaden.

Kostnaden för renovering beräknas till 3.5 miljoner och ska också bekostas av donationer. Man har även undersökt om stiftelsen kan söka medel från allmänna arvsfonden och frågat ordföranden som utsetts av regeringen.

Som vanligt vägrar Kristersson eller någon annan ansvarig från att svara på några frågor. Ingen verkar ha ens frågat Ed om hennes uppträdande. Då kommer säkert Kristersson gå ut och skrika om att hon inte är en offentlig person.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEvo8R/volontarer-rustar-statsministerparets-fastighet

Korruptionen är så öppen och fräck att vi kommer förvandlas till ett snöigt fattigt tredje världen land.
Jo, de har frågat Ed men hon har inte svarat.

Nu när det varit så många granskningar om hur statsministerparet passar på att utnyttja rollen så mycket som möjligt, så låter det liksom inte så konstigt att Kristersson är öppen till att SD får ministerposter som skulle ge mycket mindre makt till Moderaterna. Huvudsaken verkar vara att han får vara statsminister.

Nu lyfter M frågan om hur "lätt" det är att ta plats i riksdagspartier, vilket alla borde tycka är en bra ide. Oavsett blocktillhörighet =) Då sållas ju de "demokratifarliga" personerna bort. Oavsett de är högra, vänstra eller mitten.
Jag tycker den debatten borde vara självklar. Sen kanske det inte blir mer än debatt, men debatten behövs definitivt.

https://www.expressen.se/nyheter/po...aem_b87AA00agE_vBwsojGOM4A#Echobox=1780828233

Artikeln i korthet​

Expressen har kunnat visa har ett 20-tal personer som kandiderat på Vänsterpartiets listor inför valet i höst gett uttryck för åsikter som bland annat hyllar terror eller som sprider judehat.

Nu har Moderaterna begärt att en särskild debatt hålls i riksdagen

En av frågeställningarna rör riksdagspartiernas förmåga att identifiera, stoppa och hantera personer med antidemokratiska, extremistiska eller antisemitiska åsikter och syfte, som försöker ta sig in i partierna.
Detta betyder ju att stora delar av dagens höger, hela Sd inkluderad, inte skulle kunna ingå i riksdagen. Det tycker jag verkar odemokratiskt, när nu folk röstar på dessa partier.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39