Till skillnad från sk ”sverigevänner” älskar jag det här landet och det som det har varit och jag vill absolut inte bo någon annanstans. Bättre att stanna och ta kampen för ett Sverige som jag minns det.Då väljer man väl roligare länder att leva i![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till skillnad från sk ”sverigevänner” älskar jag det här landet och det som det har varit och jag vill absolut inte bo någon annanstans. Bättre att stanna och ta kampen för ett Sverige som jag minns det.Då väljer man väl roligare länder att leva i![]()
Så jag kan välja ett annat land att leva i men de som kommer till Sverige får inte välja just Sverige att bo i?Då väljer man väl roligare länder att leva i![]()
Det blir nog kortvarigt.Riksdagen röstade JA till regeringens förslag om att permanenta uppehållstillstånd för personer i behov av skydd och personer som är varaktigt bosatt i Sverige samt deras anhöriga tas bort.
Jag tror att @Smoothi menar att "dom" väljer ett annat land.Så jag kan välja ett annat land att leva i men de som kommer till Sverige får inte välja just Sverige att bo i?
Skillnad på vi och dem alltså!
Finns inget olagligt i att sälja böcker.Jimmie Åkesson har sålt sin bok till partiet och gjort en miljonvinst på skattebetalarnas pengar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pE9vA/tv4-akesson-salde-bocker-till-sd-s-dotterbolag
Det olagliga är inte just att det är böcker utan att Partiledaren har berikat sin egen ekonomi på skattebetalarnas bekostnad.Finns inget olagligt i att sälja böcker.
Migrationsverket står nu redo med sina mottagande och återvändande center i 11 kommuner. Om 2 dagar börjar EU:s asyl o migrationspakt att gälla.Jag tror att @Smoothi menar att "dom" väljer ett annat land.
Och tyckt att det är ett bra resultat.
I ovanstående länk:Jimmie Åkesson har sålt sin bok till partiet och gjort en miljonvinst på skattebetalarnas pengar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pE9vA/tv4-akesson-salde-bocker-till-sd-s-dotterbolag
Det är bara tillfälligt.Så hur mycket dom får "välja" återstår att se. Nu steppar Migrationsverket upp och handläggningstiderna kortas och dom som får avslag kommer att få lämna landet fortare än kvickt.
Nähe, för det är EU lagDet är bara tillfälligt.
Efter valet kommer det att ändras igen.
Korruption som är tydlig, brukar göra slut på vilken politiker som helst.I ovanstående länk:
"Olle Lundin, som är professor i förvaltningsrätt vid Uppsala universitet, säger till Kalla fakta att han inte tror att affären är olaglig, men ställer sig kritisk till agerandet".
Att vara kritisk har ju alla rätt att vara...
Ah.Nähe, för det är EU lag![]()
Fast som det ser ut nu så får S ihop en regering med miljö och terror hyllande aktivister / islamister. Lyssnade på en mycket entusiastisk Dagostar som menar att de äntligen kan ta i tu med rika människor och köra svenska företag i konkurs. Men EN sak jag faktiskt håller med henne om till 100%!! Det är var när hon sa: Vi kommer äntligen att kunna göra upp med privata skol och vård cirkusen och få bort de enorma vinsterna. Det vill jag med. Dock ställer jag mig tveksam till om MP är beredd att göra upp med gröna företag som mjölkar skattepengar......Sverige kommer att få en expeditionsministär efter valet.
Eftersom att inga partier kommer att kunna få ihop någon majoritet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Expeditionsregering
Så här långt så har sd's väljare inte ryggat för att partiföreträdarna begår brott. Det är ett intressant fenomen. Sd är det parti som skriker högst om lag och ordning. Men de har själv flest kriminella i sina led och väljarna bryr sig inte när partiets företrädare begår brott. Så jag tror inte att den här nya skandalen kommer att påverka opinionen. Sd's väljare har normalt en väldigt liberal inställning till att partimedlemmar är kriminella eller korrumperade.Korruption som är tydlig, brukar göra slut på vilken politiker som helst.
Även om det inte blir rättegång och fällande dom med tillhörande straff, så är Jimmie slut nu.
Och det är väl antagligen straff nog.
Han har berikat sig själv på partiets och skattebetalarnas bekostnad.
Partiet har också fått betala för Jimmie's privata fester.
Nej, just Sd är som parti immunt mot sådant. Det är intressant.Så här långt så har sd's väljare inte ryggat för att partiföreträdarna begår brott. Det är ett intressant fenomen. Sd är det parti som skriker högst om lag och ordning. Men de har själv flest kriminella i sina led och väljarna bryr sig inte när partiets företrädare begår brott. Så jag tror inte att den här nya skandalen kommer att påverka opinionen. Sd's väljare har normalt en väldigt liberal inställning till att partimedlemmar är kriminella eller korrumperade.
Vi får se.Sd's väljare har normalt en väldigt liberal inställning till att partimedlemmar är kriminella eller korrumperade.
Du är ju tydlig med att du är moderat. Du gillar inte Magdalena Andersson, och du menar att M-topparna inte gör det heller.Nej det är inte problemet.
Sådant är man van vid att hantera och diskutera.