Svensk politik 6

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att @Smoothi menar att "dom" väljer ett annat land.
Och tyckt att det är ett bra resultat.
Migrationsverket står nu redo med sina mottagande och återvändande center i 11 kommuner. Om 2 dagar börjar EU:s asyl o migrationspakt att gälla.

Personer från länder utanför EU kommer att utsättas för ett screeningsförfarande om dom passerar EU:s yttre gräns utan giltiga dokument. Likaså de personer som befinner sig olagligt i ett EU land. Personer som befinner sig i screening kommer inte att räknas som inresta i landet och får därför inte vistas i landet hur som helst.

Så hur mycket dom får "välja" återstår att se. Nu steppar Migrationsverket upp och handläggningstiderna kortas och dom som får avslag kommer att få lämna landet fortare än kvickt.

https://www.migrationsverket.se/om-...erar-mottagnings--och-atervandandecenter.html

Så hur mycket dom får "välja" återstår att se. Nu steppar Migrationsverket upp och handläggningstiderna kortas och dom som får avslag kommer att få lämna landet fortare än kvickt.
Det är bara tillfälligt.
Efter valet kommer det att ändras igen.
Inget och ingen kan rädda Tidö-koalitionen nu.
Och det är kort tid dit.

I ovanstående länk:

"Olle Lundin, som är professor i förvaltningsrätt vid Uppsala universitet, säger till Kalla fakta att han inte tror att affären är olaglig, men ställer sig kritisk till agerandet".

Att vara kritisk har ju alla rätt att vara...
Korruption som är tydlig, brukar göra slut på vilken politiker som helst.

Även om det inte blir rättegång och fällande dom med tillhörande straff, så är Jimmie slut nu.
Och det är väl antagligen straff nog.

Han har berikat sig själv på partiets och skattebetalarnas bekostnad.
Partiet har också fått betala för Jimmie's privata fester.

Sverige kommer att få en expeditionsministär efter valet.
Eftersom att inga partier kommer att kunna få ihop någon majoritet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Expeditionsregering
Fast som det ser ut nu så får S ihop en regering med miljö och terror hyllande aktivister / islamister. Lyssnade på en mycket entusiastisk Dagostar som menar att de äntligen kan ta i tu med rika människor och köra svenska företag i konkurs. Men EN sak jag faktiskt håller med henne om till 100%!! Det är var när hon sa: Vi kommer äntligen att kunna göra upp med privata skol och vård cirkusen och få bort de enorma vinsterna. Det vill jag med. Dock ställer jag mig tveksam till om MP är beredd att göra upp med gröna företag som mjölkar skattepengar......

Korruption som är tydlig, brukar göra slut på vilken politiker som helst.

Även om det inte blir rättegång och fällande dom med tillhörande straff, så är Jimmie slut nu.
Och det är väl antagligen straff nog.

Han har berikat sig själv på partiets och skattebetalarnas bekostnad.
Partiet har också fått betala för Jimmie's privata fester.
Så här långt så har sd's väljare inte ryggat för att partiföreträdarna begår brott. Det är ett intressant fenomen. Sd är det parti som skriker högst om lag och ordning. Men de har själv flest kriminella i sina led och väljarna bryr sig inte när partiets företrädare begår brott. Så jag tror inte att den här nya skandalen kommer att påverka opinionen. Sd's väljare har normalt en väldigt liberal inställning till att partimedlemmar är kriminella eller korrumperade.

Så här långt så har sd's väljare inte ryggat för att partiföreträdarna begår brott. Det är ett intressant fenomen. Sd är det parti som skriker högst om lag och ordning. Men de har själv flest kriminella i sina led och väljarna bryr sig inte när partiets företrädare begår brott. Så jag tror inte att den här nya skandalen kommer att påverka opinionen. Sd's väljare har normalt en väldigt liberal inställning till att partimedlemmar är kriminella eller korrumperade.
Nej, just Sd är som parti immunt mot sådant. Det är intressant.

Sd's väljare har normalt en väldigt liberal inställning till att partimedlemmar är kriminella eller korrumperade.
Vi får se.

Lokalt så är de inte så överseende.
Det stör deras önskan om att bli rumsrena.
Sörmlands Nyheter har en serie om dömda lokalpolitiker.

https://www.sn.se/nyheter/nykoping/artikel/brottsdomda-kandidater-i-valet-i-nykoping/j826v9pj

Visserligen bakom betalvägg men många har nog abonnemang på den gruppen av lokala tidningar.

Min alldeles egna SVT valkompass antyder att
(1) C och V är inte mil från varandra.
(2) C, MP och V får gärna vara i regering med S-mandat som passivt stöd. L är också välkomna tillbaka till den liberala sidan om de lyckas knåpa ihop nåt mandat.
(3) Om inte politikerna kan lösa det så måste jag steppa in och lösa knuten.

:grin:

1781074933762.webp

Nej det är inte problemet.
Sådant är man van vid att hantera och diskutera.
Du är ju tydlig med att du är moderat. Du gillar inte Magdalena Andersson, och du menar att M-topparna inte gör det heller.

Jag har jättesvårt att tycka att det är ett problem.

Du föreslog Amanda Lind som ministerkandidat. Hon är miljöpartist, så det är rimligen inte aktuellt i S. Jag förstår att du inte menar det så här, men det är svårt att komma ifrån att hela grejen med "Arga Andersson" och att hon är "illa omtyckt" åtminstone delvis beror på att hon är kvinna. Hon kanske inte smilar in sig.

Det blir extra tydligt när du beskriver Kristersson som en slarvig men charmig jättebebis som menar väl men dessvärre råkar göra fel ibland.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Svensk politik 7
  • Svensk politik 5
  • Statsepidemiolog

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund