Svensk politik 8

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jag förstår inte hur det här kunde vara en nyhet för dig? Hur kan du inte ha sett planen för hur hantverkarna skulle hanteras om du är så insatt i turerna kring miljözoner i Stockholm i allmänhet och Isabella Lövin i synnerhet?
Det var ingen nyhet.
Men jag såg det verkligen inte som någon uttalad plan utan bara som ett resultat av förbudet.
Ett resultat som MP helst inte ville att det skulle bli allt för synligt.

Det jag ville var att MPs företrädare skulle tydliggöra vad förbundet skulle innebära och sedan stå för det och ta debatten.

Problemet med Kristerssons et al, korruption och hyckleri är att det är så, sjaskigt. Det är förtur till lägenheter hit, volontärer och familjekorruption dit. Att hålla privata fester för anhöriga i sin tjänstebostad. Att delta i beslut som gynnar familjemedlemmar ekonomiskt. Och sedan inte komma ihåg det.

Det är att gå ut stenhårt mot brottslighet och samtidigt ha motorcykelgäng på sitt bröllop. Att en högt uppsatt politiker har en sambo som är öppet ryssvänlig samtidigt som Kristersson varnar för ryssen. Det känns så futtigt och korrupmerat på ett sätt vi i Sverige inte ser oss själva som korrupta.
Men nu så blandar du allt ihop de olika partierna väldigt mycket.

Det intressanta är att egentligen är L närmare röd-gröna än C eftersom de i grunden ska vara ett socialliberalt parti. Sedan har de ju slängt alla skrupler och sålt sin själ. Både M och SD är nog inte så glada över att de förlorat väljare till L och samtidigt ändå hamnat i opposition.

Historiskt sett har C legat närmare S än vad L/FP har gjort. C har stött eller ingått i många socialdemokratiska regeringar de senaste 100 åren. Det är först under 1990-talet, eller egentligen under 2000-talet som C drogs till den riktning som de har nu.

Personligen skulle jag önska mycket att C i ett samarbete med V, MP och S gick tillbaka till sina rötter och driva frågor om decentralisering, kritik av maktkoncentration, landsbygdsfrågor och småföretagande.

Senast ändrad:
Nu går du på som om jag skulle beskylla S för de tveksamma yttringarna hos V.
Lägg saker där de hör hemma.

F.ö. så låter nästan S värre än SD nu för tiden.
Men M väljer att samarbeta och genomföra SDs rasistiska politik, det är illa. Riktigt otäckt faktiskt.

S låter inte speciellt bra, nej. Jag önskar innerligt att S slutar svepas med av högervindarna som blåser kallt just nu. Men värre än SD, nej. Där har du fel.

Bränslepriserna kommer drastiskt öka nu efter valet. Dels för att bränsleskatten kommer höjas igen, sänkningen var bara tillfällig under 2026 fram till efter valet. Intressant beslut. Men ffa skenar oljepriserna i världen och då kan Sverige ha noll bränsleskatter och det kommer ändå bli fruktansvärt dyrt vid pumpen.

Är du säker på att det inte är Magdalena Andersson som talat om för Trump att han ska attackera Iran?

(Jag är ironisk om nu någon skulle missa det...)

Problemet med Kristerssons et al, korruption och hyckleri är att det är så, sjaskigt. Det är förtur till lägenheter hit, volontärer och familjekorruption dit. Att hålla privata fester för anhöriga i sin tjänstebostad. Att delta i beslut som gynnar familjemedlemmar ekonomiskt. Och sedan inte komma ihåg det.

Det är att gå ut stenhårt mot brottslighet och samtidigt ha motorcykelgäng på sitt bröllop. Att en högt uppsatt politiker har en sambo som är öppet ryssvänlig samtidigt som Kristersson varnar för ryssen. Det känns så futtigt och korrupmerat på ett sätt vi i Sverige inte ser oss själva som korrupta.
*Host, host* Nu ska vi nog inte kasta sten i glashus här.

Margot Wallströms lägenhet hon fick av LO utan att stå i kö, vilket även ledde till avslöjandet att flera toppar inom LO och andra fackföreningar fått förtur till attraktiva lägenheter, dessutom hade Wallström gjort exakt likadant en gång tidigare och fått gräddfil till en lägenhet. Hon lärde sig inte av sitt första misstaga mao.

Juholt kan ingen ha glömt. Inte heller Laila Freivalds som iof mest var hyckleri.

Sen här ett gäng Sossar till så nä det är inte bara högerpartierna som får förtur.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/statsrad-i-blasvader-for-bostader-och-mutbrott

Det var ingen nyhet.
Men jag såg det verkligen inte som någon uttalad plan utan bara som ett resultat av förbudet.
Ett resultat som MP helst inte ville att det skulle bli allt för synligt.

Det jag ville var att MPs företrädare skulle tydliggöra vad förbundet skulle innebära och sedan stå för det och ta debatten.

Vadå ta debatten? Det var ju världens debatt inför införandet. Både i media och politiskt. Och just diskussionen om företagare och andra som skulle "drabbas" var väl en av de livligaste..

Men du tänkte dig att man införde lokala trafikföreskrifter hux flux utan att fundera på konsekvenserna för de berörda trafikslagen? Jag lovar dig att Stockholms stad har en mer professionell tjänstemannaorganisation än så ;) Och jag kan också lova dig att överprövande instans hade haft synpunkter på detta när de prövade överklagandena om så hade varit fallet.

(Värt att notera är väl också att Stockholms finansborgarråd vid den här tiden var moderat)

Här är lite om en avhandling över infiltration av islamiseringen i Sverige som finns att söka på om man vill läsa. Finns också en film där Epytson säger att den islamiska infiltrationen började redan under 80-talet med Centern, sen gått över genom Sossarna under 90-talet och att det nu sprids allt fortare i Sverige då vår demokrati nu är i fara.....Så det är naivt att tro att detta INTE stämmer så jag inte blir anklagad för något jag "tagit ur luften".

Bifogade filer

• Screenshot_20260917_232929_Chrome.webp
    Screenshot_20260917_232929_Chrome.webp
    57,3 KB · Visningar: 30
Vadå ta debatten? Det var ju världens debatt inför införandet. Både i media och politiskt. Och just diskussionen om företagare och andra som skulle "drabbas" var väl en av de livligaste..
Ja där och då.
Isabella Lövin var språkrör för partiet som ville införa miljözoner och jiddrade om stora stenar på en pickup som drivs av diesel i stället för att ta debatten.
Var hon inte överens med sitt parti?

Här är lite om en avhandling över infiltration av islamiseringen i Sverige som finns att söka på om man vill läsa. Finns också en film där Epytson säger att den islamiska infiltrationen började redan under 80-talet med Centern, sen gått över genom Sossarna under 90-talet och att det nu sprids allt fortare i Sverige då vår demokrati nu är i fara.....Så det är naivt att tro att detta INTE stämmer så jag inte blir anklagad för något jag "tagit ur luften".
Se "Valvaka"-tråden om varför man bör ta den avhandlingen med ett kilo salt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Svensk politik 7
  • Svensk politik 6
  • Svensk politik 5
  • Israels och USAs krig mot Iran

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund