Bukefalos 28 år!

Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Tack! Jag är till största delen självlärd men har vänner omkring mig som är sadelmakare och har kommit med goda tips och ideer. Gick en halvtidskurs förra hösten på folkhögskola och fick lite nya kunskaper där.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Kul att ni tycker om dom! Jag tvivlar alltid på egna kreationer men när dom sen kommer på plats på hästen ser "dom rätt okej ut". Jag ställer alldeles för höga krav på mig själv tyvärr!

Funderar på att färga träns nr 2 svart istället. Ska leka i photoshop och se om det ser bättre ut då.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Oj vad ni är duktiga! Jag är extra impad av (och avundsjuk på) kameldrivarkudden, en sån skulle jag verkligen vilja pröva.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Wow vad duktiga ni alla är!
Speciellt kameldrivarsadeln och tränsen var riktigt snygga :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Va snygga gjejer alla gör, jag har gjort ett träns för längre sedan och ska börja med en sån där sadel snart :banana:
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Oj vilka häftiga! Nr två såg ganska obekvämt ut dock :angel:
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Tack!
Du tänker på delen över nosryggen då eller? Den är i mjukt läder och väl prövad på hästen. Har hittils inte märkt obehag från hennes sida eller andra tecken på t ex skav.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Var bor du någonstans? Finns en hel del kameldriverkuddar ute i landet, någon borde ju kunna låta dig prova!
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

WOW! Jättefint!!!
Klart du får vara med, tråden heter ju "sy egna hästgrejer".
:bow:
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

kl

Någon som vet vad man kan göra med en ullfilt? Fick en av pojkvännens farmor och hon ville att jag skulle göra något till hästen av den :D Funderade på enn skrittäcke, men det blir en massa tyg över, det är en stoooor filt :p schabrak är väl ingen idé, blir nog för varmt med ett ullschabrak... Vill gärna ha lite tips :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Ulltäcke :idea: mycket lyxigare o bättre än fleece. Ylle håller värmen även när det r blött, så ett sånt är perfekt att lägga på en svettig häst. Eller ha som transporttäcke när det är kallt.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

*KL*

Har varit i skapar tagen igen. Denna gång blev det ett fleecetäcke i stl 135.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 052
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 189
Senast: Niyama
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 920
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 971
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp