Status
Stängd för vidare inlägg.
Och baksidan. Älskar luvan!
IMG_20180911_103450.jpg
 
Suck, jag sydde större delen av en Gracie hoodie av jenny helström. men insåg när jag sytt fast ärmarna att det nog skulle passa bättre med ett annat tyg. Givetvis inte ett tyg jag har hemma. Nu måste jag köpa ljugrå lopad jogging :P ;).
 
Jag och lillungen har sytt en tröja. Hon har sytt alls sommar på vanliga maskinen och så har jag sytt dom igen på overlocken. Tanken var att hon skulle öva på alla moment så hon skulle ha lite koll när hon ska sy en tröja på slöjden. Av olika orsaker har hon det lite tufft i skolan och har haft lite ångest över att hon inte ska hinna klart. Känns skönt när man i alla fall kan göra någonting för att hjälpa henne.

20180930_183855.jpg
 
Jag har sytt en gracie hoodie fast utan luva och muddning. Men jag får inte till den så slapp som jag skulle vilja ha den. Funderar på om man bara kan gå upp ett par storlekar rakt av?
 
Stoff och stil har rea på mönster och jag vill handla!
Jag tycker det är knepigt att köpa deras mönster som bara är en storlek, jag får ofta interpolera mellan två storlekar och inte sällan är det inte den storleken jag tror jag ska ha som är den rätta (upptäcker jag efter att ha sytt ett provplagg). Tyvärr för de har många roliga modeller.
 
Jag tycker det är knepigt att köpa deras mönster som bara är en storlek, jag får ofta interpolera mellan två storlekar och inte sällan är det inte den storleken jag tror jag ska ha som är den rätta (upptäcker jag efter att ha sytt ett provplagg). Tyvärr för de har många roliga modeller.

Ja, egentligen gillar jag inte enstorleksmönster. Men jagj kunde inte låta bli den här gången :angel:
 
Jag funderade på att sy en höst/vinterkappa och fönstershoppade efter 100% ulltyg, men tvekade pga priset. Idag var jag ut i butik och insåg att en jacka med typ 30% ull och 70% polyester kostar kring 1500 spänn, så nu ska jag nog sy en själv ändå :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 135
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 311
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp