Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny klänning sydd.
 

Bifogade filer

  • IMG_20181009_082616.jpg
    IMG_20181009_082616.jpg
    160 KB · Visningar: 112
Min overlock gör hoppstygn :arghh: Har trätt om den och bytt nål, ingen skillnad.. Jättefina stygn en bit och sen hopp hopp hopp! Upptäckte det givetvis när jag overlockat alla delar.. Får fylla i med sicksack där det behövs men vilket dubbelarbete det blir! :arghh:

Måste dessutom köpa ny tråd, den är snart slut. Vad ska jag satsa på för märke? Är det något som är bättre än de andra?
Den tråden jag har nu är inte så bra, den går gärna av i tid och otid. Vet givetvis inte vad det är för sort :meh:
 
Min overlock gör hoppstygn :arghh: Har trätt om den och bytt nål, ingen skillnad.. Jättefina stygn en bit och sen hopp hopp hopp! Upptäckte det givetvis när jag overlockat alla delar.. Får fylla i med sicksack där det behövs men vilket dubbelarbete det blir! :arghh:

Måste dessutom köpa ny tråd, den är snart slut. Vad ska jag satsa på för märke? Är det något som är bättre än de andra?
Den tråden jag har nu är inte så bra, den går gärna av i tid och otid. Vet givetvis inte vad det är för sort :meh:
Gutterman är väll det som brukar rekommenderas.
 
Min overlock gör hoppstygn :arghh: Har trätt om den och bytt nål, ingen skillnad.. Jättefina stygn en bit och sen hopp hopp hopp! Upptäckte det givetvis när jag overlockat alla delar.. Får fylla i med sicksack där det behövs men vilket dubbelarbete det blir! :arghh:

Måste dessutom köpa ny tråd, den är snart slut. Vad ska jag satsa på för märke? Är det något som är bättre än de andra?
Den tråden jag har nu är inte så bra, den går gärna av i tid och otid. Vet givetvis inte vad det är för sort :meh:
Jag svär vid gutermann :) överlägset alla billiga och/eller märkeslösa trådar. Har inte brytt mig om att prova andra i samma prisklass dock, ser ingen anledning när gutermann är så lättillgängligt :)
 
Gutermann får det bli! :up:
Får åka till tygaffären i veckan och handla. Kanske är det därför det blir hoppstygn, dålig tråd?
 
De hade inte Gutermann, bara nån grön spole. Det fick bli den.. Hoppas den är bättre än den på röd spole som jag har nu!

Sytt en Tulip dress från Sew different. Är inte van vid så lössittande klänningar.. Kanske vänjer mig, annars skänker jag mönstret till de lokala sytanterna.

Nu ska jag skaffa mer vadd och sy en enhörning från Stoff och stil!
 
De hade inte Gutermann, bara nån grön spole. Det fick bli den.. Hoppas den är bättre än den på röd spole som jag har nu!

Sytt en Tulip dress från Sew different. Är inte van vid så lössittande klänningar.. Kanske vänjer mig, annars skänker jag mönstret till de lokala sytanterna.

Nu ska jag skaffa mer vadd och sy en enhörning från Stoff och stil!

Jag använder Coast Moon tråd, bra och billigare än Gutermann
 
Ska nog beställa tråd på nätet nästa gång så jag får ett bra märke. Nu har jag två nya rullar så det räcker ett tag.

På tal om overlockar. Vad är skillnaden på att sy med två eller tre trådar? Jag kör med två och det går utmärkt, men kanske ger tre en bättre söm på något vis?
Har ju en liten söt Lewenstein, tretrådig, rätt gammal men i superskick.
 
Då var min enhörning klar. Blev inte nöjd med ögonen, ska nog sy dit knappar istället. Och den stackarn har världens pottfrisyr. Men den blev helt okej ändå.
IMG_20181020_110330.jpg
 
Alltså ett mönster på en helt vanlig tshirt i storlek 110. Hur svårt kan det vara att hitta?! Väldigt, verkar det som.. Hittat upp till 106 och från 116, inget i 110.

Har kommit över en meter Babblarna tyg, tänkte överraska syrrans barn med varsin tshirt. De älskar Babblarna!
Men jag behöver ju mönster.. Hopplöst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 115
Senast: escodobe
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Yrja
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 255
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp