jag kan ha beställt fyra mönster nu hoppas jag att jag är M och storlek 40...Ja, egentligen gillar jag inte enstorleksmönster. Men jagj kunde inte låta bli den här gången![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag kan ha beställt fyra mönster nu hoppas jag att jag är M och storlek 40...Ja, egentligen gillar jag inte enstorleksmönster. Men jagj kunde inte låta bli den här gången![]()
jag kan ha beställt fyra mönster nu hoppas jag att jag är M och storlek 40...
Snygg!Bättre bild på tyget.
Snacka om att vara ett timglasBättre bild på tyget.
Gutterman är väll det som brukar rekommenderas.Min overlock gör hoppstygnHar trätt om den och bytt nål, ingen skillnad.. Jättefina stygn en bit och sen hopp hopp hopp! Upptäckte det givetvis när jag overlockat alla delar.. Får fylla i med sicksack där det behövs men vilket dubbelarbete det blir!
Måste dessutom köpa ny tråd, den är snart slut. Vad ska jag satsa på för märke? Är det något som är bättre än de andra?
Den tråden jag har nu är inte så bra, den går gärna av i tid och otid. Vet givetvis inte vad det är för sort![]()
Jag svär vid gutermannMin overlock gör hoppstygnHar trätt om den och bytt nål, ingen skillnad.. Jättefina stygn en bit och sen hopp hopp hopp! Upptäckte det givetvis när jag overlockat alla delar.. Får fylla i med sicksack där det behövs men vilket dubbelarbete det blir!
Måste dessutom köpa ny tråd, den är snart slut. Vad ska jag satsa på för märke? Är det något som är bättre än de andra?
Den tråden jag har nu är inte så bra, den går gärna av i tid och otid. Vet givetvis inte vad det är för sort![]()
De hade inte Gutermann, bara nån grön spole. Det fick bli den.. Hoppas den är bättre än den på röd spole som jag har nu!
Sytt en Tulip dress från Sew different. Är inte van vid så lössittande klänningar.. Kanske vänjer mig, annars skänker jag mönstret till de lokala sytanterna.
Nu ska jag skaffa mer vadd och sy en enhörning från Stoff och stil!
En liten tröja i strl 86
Visa bifogad fil 20704
Hoppas den faller lillkillen i smaken! Blev några små fem och missar och symaskinerna krånglade och elände, men blev helt okej ändå. Tror inte han märker av det iaf![]()
Tänk på att halsmudden ska vara ca 75 % av halsringningen. Så blir den lagom stor![]()
Det är denmen maskinen krånglade så sömmen blev alldeles bubblig.. Men som sagt, tror inte att en 1,5åring bryr sig så mycket
![]()