TBE är ni vaccinerade?

Jag är sedan jag bodde hemma och föräldrarna betalade….
Såhär många år senare trodde jag att jag skulle behöva göra om grunden, men det var inte alls nödvändigt. Har man grunden klar, är det bara att ta en spruta och sen fortsätta med 5-års intervall :)

Sambon har nu vaccinerat sig, IOM att han är ute mera nu.
Babyn har nyss fyllt 1 Och ska få vaccin efter sitt kalas. Vill inte ha biverkningar när man ska firas.
 
Japp hela familjen förutom yngsta blev det i år. Tänkte inte göra det för har typ aldrig fått fästingar här men så fick jag å mini nån ifjol. Då tänkte jag att vi skulle ha till denna sommaren för att vi är så mycket ute i skog å mark att risken för att få fler känns hyfsat stor.
 
En bekant fick tbe för en tid sedan och blev mycket dålig. Personen fick detta fästingbett i Bromma på någon promenad på asfalterad väg. Det fick mig att tänka till så ja, jag håller på med vaccinering av detta.
 
Aldrig ens tänkt på det, knappt hört talas om det och kommer inte att vaccinera mig. Inte särskilt fästingtätt här, har aldrig haft en fästing. Hittade en krypande på vaden förra veckan men det är den första någonsin - plockar kanske två per djur/år. De är inte behandlade.
 
Aldrig ens tänkt på det, knappt hört talas om det och kommer inte att vaccinera mig. Inte särskilt fästingtätt här, har aldrig haft en fästing. Hittade en krypande på vaden förra veckan men det är den första någonsin - plockar kanske två per djur/år. De är inte behandlade.
Inte alls avundsjuk, nä inte det minsta :cautious: .

Kommer ihåg när det var så få så det bara var mellan 1 och 5 per år som kröp på en, nu är 5 få efter en promenad:yuck:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
2 203
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 456
Senast: hastflicka
·
Hästvård En häst grundvaccinerades fel med influensa + stelkramp, Prequenza Te (fick även botulismvaccin men där är intervallet korrekt)...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: Fiorano
·
Småbarn Vi funderar på att låta vaccinera vår 3,5-årig mot vattkoppor. Jag tänkte göra det redan i våras, men såg sedan att FHM skulle utredde...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp