Bukefalos 28 år!

The Lion King (ulvlek)

:D :D :D

Tack mammas för att du hittade hintar i mitt svar! O_o Jag visste inte ens om att hyenorna lever i matriarkat! Och jag kan lova att jag skulle inte hintat så grovt om jag hade vetat om det. Men för all del

Jag ser hela mammas tanke som ett enkelt sett att snabbt angripa någon. Jag tror att det kan bero på att hon inte behöver vänta på flera teorier eller inlägg med mer substans. Sitter hon på facit som ledarvarg så kan detta vara hennes sätt att visa sig för lyan.
 
Till skilland från mammas så siktar jag in mig på tendenser till våldsamhet. Det känns sisådär att haka upp sig på att materiaktet skulle vara en ond styresform bara frö att hyenor tydligen har det.


Noshörning eller Flodhäst :D
De har få fiender och är så himla fräna! Jag älskar att bada så där lutar det ju mer åt flodhäst då. Men tycker att noshörningarna är så häftiga också.
bollen__ går ut lite rätt med fräna noshörningar och flodhästar och men så räddar hon situationen med att flodhäste vill bada liksom hon själv. Lite av en outsider.


Jag skulle nog säga något kattdjur... Jag kan faktiskt nästan ryta som ett riktigt lejon :laugh:! Eller kanske en giraff, de är så vackra! Och det hade varit trevligt att titta ner på alla andra som omväxling :angel:
gabby vill titta ner på folk och kan ryta som ett lejon. Är det ett sätt att tala om för lyan att hon är Scar? Inte så diskret direkt

Och så har vi Mammas som redan som barn blev undervisade i de onda värdena av sin syster.

Bambis mamma dör.
Jag gråter.
Min syster säger "jaha, då hamnade hon i frysboxen."

:cautious: :D

Inte undrar på att hon älskar djur som framställs som gulliga men är farliga.

Flodhäst. För att den framställs som gullig, mysig och rar, men egentligen är snabb, farlig och elak. Och så har den feta huggtänder. Älskart!

Jag tror att vi kan ha vår Scar här, i hinten om de grova huggtänderna.

Lobelia röstar på Mammas
 
:D :D :D

Tack mammas för att du hittade hintar i mitt svar! O_o Jag visste inte ens om att hyenorna lever i matriarkat! Och jag kan lova att jag skulle inte hintat så grovt om jag hade vetat om det. Men för all del

Jag ser hela mammas tanke som ett enkelt sett att snabbt angripa någon. Jag tror att det kan bero på att hon inte behöver vänta på flera teorier eller inlägg med mer substans. Sitter hon på facit som ledarvarg så kan detta vara hennes sätt att visa sig för lyan.

Det hade snarare att göra med att jag ville få det att hända lite - jag kommer inte att kunna hänga här ikväll och därför får det gärna hända lite mer saker innan jag måste logga ut för dagen. Att du så direkt vill kasta tillbaka misstankarna mot mig är precis en sådan sak. :)

Om det kommer upp något som jag hinner läsa som innehåller mer substans kommer jag givetvis att ändra min röst, men jusst nu är det här det starkaste som finns att gå på i mitt tycke. :)
 
@Lobelia Matriarkat är verkligen inte en ond styrelseform (även om skulle föredra jämställt styre så är det lite uppfriskande med matriarkat när patriarkatet är så allomfattande), utan bara att det används för att hinta till andra om ondska i leken. :)
 
Till skilland från mammas så siktar jag in mig på tendenser till våldsamhet. Det känns sisådär att haka upp sig på att materiaktet skulle vara en ond styresform bara frö att hyenor tydligen har det.



bollen__ går ut lite rätt med fräna noshörningar och flodhästar och men så räddar hon situationen med att flodhäste vill bada liksom hon själv. Lite av en outsider.



gabby vill titta ner på folk och kan ryta som ett lejon. Är det ett sätt att tala om för lyan att hon är Scar? Inte så diskret direkt

Och så har vi Mammas som redan som barn blev undervisade i de onda värdena av sin syster.



Inte undrar på att hon älskar djur som framställs som gulliga men är farliga.



Jag tror att vi kan ha vår Scar här, i hinten om de grova huggtänderna.

Lobelia röstar på Mammas

Fast scar är ett lejon, de har inte huggtänder.. (Se min fetning)
 
Fast scar är ett lejon, de har inte huggtänder.. (Se min fetning)
:confused: Har inte lejon huggtänder?
yawning-lion.jpg
 
@Lobelia Matriarkat är verkligen inte en ond styrelseform (även om skulle föredra jämställt styre så är det lite uppfriskande med matriarkat när patriarkatet är så allomfattande), utan bara att det används för att hinta till andra om ondska i leken. :)
Skolkade du från biologilektionerna?
 
Jag menade i det vardagliga livet, då känns det iaf för mig som att det är allomfattande.
Sorry jag a bollens_ märklig uttalde om inga huggtänder på lejon.

När det gäller hyenor och matrearkat så är det inte alla hyenor som lever på det viset. Och jag tycker du använder styresformen lite väl lättvindigt.
 
Just nu undrar jag om LenaH är något på spåren när det gäller Lilltess, speciellt om man lägger till Lilltess kommentar att lejonen saknar huggtänder?! :confused: Är det ett försök att invagga oss i en falsk trygghet? Scar fungerade väl lite så i filmen, låtsades vara snäll och sedan small det när man minst anade det... :cautious:
 
Just nu undrar jag om LenaH är något på spåren när det gäller Lilltess, speciellt om man lägger till Lilltess kommentar att lejonen saknar huggtänder?! :confused: Är det ett försök att invagga oss i en falsk trygghet? Scar fungerade väl lite så i filmen, låtsades vara snäll och sedan small det när man minst anade det... :cautious:
Nä inte innan första DL ;)
Såvida hon inte är medial :p
 
Sorry jag a bollens_ märklig uttalde om inga huggtänder på lejon.

När det gäller hyenor och matrearkat så är det inte alla hyenor som lever på det viset. Och jag tycker du använder styresformen lite väl lättvindigt.

Nej, men fläckiga, och visst är det fläckiga som är med i Lejonkungen?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 393
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 194
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 007
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 695
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp