Bukefalos 28 år!

The Lion King (ulvlek)

Ha ha! Jag sitter och skrockar i gungstolen - född på 60-talet som jag är.
Ni kan vara mina barn - alla födda från 85 och senare, min mamma sa att tidigare än så fick jag inte skaffa barn (som om hon bestämde det :p )....
 
Ha ha! Jag sitter och skrockar i gungstolen - född på 60-talet som jag är.
Ni kan vara mina barn - alla födda från 85 och senare, min mamma sa att tidigare än så fick jag inte skaffa barn (som om hon bestämde det :p )....
Mig kan du iaf inte vara mamma(s) till! :p
/mvh tidig 70-talist
 
Då är vi nog rätt jämngamla. Dock finns det sätt att känna sig ung på ändå, typ vara aktiv i kyrkan eller inom kommunpolitiken. :D

Det är lurigt att umgås med pensionärer. Antingen blir man degraderad till ett barn; "Lilla gumman, vad ska du bli när du blir stor?" :mad::D Eller så är de superhippa och får en själv att känna sig som en pensionär. :angel::D
 
Då är vi nog rätt jämngamla. Dock finns det sätt att känna sig ung på ändå, typ vara aktiv i kyrkan eller inom kommunpolitiken. :D
Eller känna sig väldigt gammal när man är på utvecklingssamtal med barnens fröken och inser att de är typ 10 år yngre än en själv...
 
Jag tror jag satsar på att vara gasell. Vakra graciösa djur med underbar hoppförmåga. Som bonus har de stor familj.
 
Bestämde mig för att leta hintar i svaren på den obligatoriska frågan. Tyckte det borde finnas ett gäng hintar när det kommer till hyenor och sånt..

Elefant helt klart, ståtliga stora och chillare.

Är inte hyenor chillare av rang?

Jag är kattmänniska ända in i märgen. Jag hade gärna varit ett stort kattdjur, varför inte ett lejon? De lever dessutom i familjekonstallationer och det gillar jag. Dessutom - som den feminist jag är så gillar jag att det nästan är ett matriarkat bland lejonen - hanarna är visserligen ståtliga, men det är honorna som gör jobbet.

Här stack ut lite pekar på att hon är lejon men uppskattar matriarkat. Vilka lever i matriarkat? Jo hyenor! Är detta "jag är Scar" till hyenorna?

Elefant! Kvinnorna styr och hanarna kan få komma in på nåder när kvinnan har lust!

Samma som för cirkus men lite mer subtilt. Kan också vara en hyena som hintar tillbaka till Scar(cirkus) att hon sett henne?

Eller så är de bara feminister och låter den feministiska synvinkeln genomsyra sitt val?

Äh men någon ska ju vara först ut med att rösta, så jag går på ovanstående teori: Mammas röstar på cirkus
 
Ärligt talat tycker inte jag om första dagen, det är ju hur svårt som helst. :banghead: Mammas har gjort ett tappert försök att hitta ledtrådar i svaren på frågan och visst det kan säkert ligga dolda hintar där, även om inte jag har tänkt så långt... :o
I övrigt kan jag konstatera att alla har hittat hit, och jag har numer ett hum om hur gamla/unga de flesta är vilket även om det är kul att veta inte hjälper mig ett dugg när det gäller att lista ut vem jag ska rösta på. :meh: Tur att det är ett par timmar kvar till DL! :D
 
Jag har också dilemma för jag måste också rösta tidigt idag.
Jag har fastnat lite för @Lilltess inkonsekvens:

Elefant helt klart, ståtliga stora och chillare.

Lejon tänkte jag inte på ens. Helt säker på att jag är en katt.

Om man är en elefant känns det knepigt att vara helt säker på att man är en katt.
Kan det vara en ledarvarg som vill hinta till lyan om att hen inte är den hen verkar?

LenaH röstar på Lilltess
 
Jag har också dilemma för jag måste också rösta tidigt idag.
Jag har fastnat lite för @Lilltess inkonsekvens:





Om man är en elefant känns det knepigt att vara helt säker på att man är en katt.
Kan det vara en ledarvarg som vill hinta till lyan om att hen inte är den hen verkar?

LenaH röstar på Lilltess

Måste bara ge dig cred på denna rösten, haha. Hur kan man ens komma på något sånt? :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 620
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 391
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 494
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 138
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp