Tittar in i ditt kök. 22.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halloumistroganoff! Med linser, vita bönor och halloumi.
 

Bifogade filer

  • 277E398F-9471-4037-847D-972FED44CAB1.jpeg
    277E398F-9471-4037-847D-972FED44CAB1.jpeg
    282,6 KB · Visningar: 16
Tänkte laga tomatsoppa idag, men så dök det upp strimlad biff med kort datum på affären. Den fick gotta sig i marinad på soja, sesamolja, vitlök, ingefära, sriracha och svartpeppar, och hamnade sedan i en wok med broccoli, paprika, rödlök och glasnudlar. Lime, fisksås, oyster sauce, sriracha, en gnutta socker, vitpeppar och så givetvis KORIANDER som kryddning.
 

Bifogade filer

  • DSC_0259.JPG
    DSC_0259.JPG
    219 KB · Visningar: 11
Har hållt föredrag idag på ett seminarium med drygt hundra nationella och internationella deltagare. Det gick bra trots min dödsnervositet innan, men nu är jag helt slut. Köpte rödvin och lösgodis på väg hem så det förtärs i detta nu. Kanske värmer på lite halloumistroganoff senare. Vad äter ni till stroganoff, ris eller potatis? Jag har oftast ris, men har sett på mitt jobb att folk äter det med PASTA! :eek:
 
Har hållt föredrag idag på ett seminarium med drygt hundra nationella och internationella deltagare. Det gick bra trots min dödsnervositet innan, men nu är jag helt slut. Köpte rödvin och lösgodis på väg hem så det förtärs i detta nu. Kanske värmer på lite halloumistroganoff senare. Vad äter ni till stroganoff, ris eller potatis? Jag har oftast ris, men har sett på mitt jobb att folk äter det med PASTA! :eek:


Ris! Men varför något annat känns otänkbart vet jag inte. :confused:
 
Rotat i frysen. Fann kotletter och en brunsås med äpple i. Passade fint ihop. Gjorde klyftpotatis till.

I helgen ska vi ha kompisar hit som vi ett par gånger om året har temamiddagar ihop med. Denna gången är temat Spanskt. Och då vill vi ha löjligt många smårätter.
Så idag har jag förberett lite med att göra Albondigas, Mojo Rojosås och kokat potatis till en Tortilla (ska till chorizo och ost också)

Det kommer bli omkring 15 smårätter och givetvis Sangria, Cava och Rioja :d
 
Tänkte laga tomatsoppa idag, men så dök det upp strimlad biff med kort datum på affären. Den fick gotta sig i marinad på soja, sesamolja, vitlök, ingefära, sriracha och svartpeppar, och hamnade sedan i en wok med broccoli, paprika, rödlök och glasnudlar. Lime, fisksås, oyster sauce, sriracha, en gnutta socker, vitpeppar och så givetvis KORIANDER som kryddning.

Gilla på allt utom tvålen :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 125
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 192
Senast: Acto
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 576
Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp