Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev tvungen att länsa tomatlandet idag pga kalla nätter vilket resulterat i slemmiga uppgivna tomatplantor. Middagen blev därför pasta med tomatsås, rostade pinjenötter, ett par skivor mozzarella och diverse grönsaker och rotfrukter i alla regnbågens färger.
 

Bifogade filer

  • 8801A64D-E785-45CE-B443-3AEDFF0B181A.jpeg
    8801A64D-E785-45CE-B443-3AEDFF0B181A.jpeg
    228,3 KB · Visningar: 19
Blev tvungen att länsa tomatlandet idag pga kalla nätter vilket resulterat i slemmiga uppgivna tomatplantor. Middagen blev därför pasta med tomatsås, rostade pinjenötter, ett par skivor mozzarella och diverse grönsaker och rotfrukter i alla regnbågens färger.

Efterrätt: äppelkaka :d (japp lite degig/understekt i mitten :d:d:o:D )
 

Bifogade filer

  • B7424926-D4A9-4D99-93A2-40CD507E7C57.jpeg
    B7424926-D4A9-4D99-93A2-40CD507E7C57.jpeg
    348,8 KB · Visningar: 19
Getyoga låter spännande, berätta mer trots OT! Är det yoga för getter? Av getter? Tillsammans med getter?

och @Petruska
Det var kundalini yoga, i en gethage tillsammans med getterna på getternas villkor :D Man fick när som helst pausa och klappa eller krama getterna! Nu var det sista gången för säsongen, min väninna hade varit på det i våras när det var killingar som var väldigt busiga och skuttade runt, under och på yoga-deltagarna. Igår var det getmammor som var ganska stora (och lugna) så jag var glad att de inte hoppade på en.
 
Inatt har kiddot kräkts. Det är inte så bra för nattsömnen, för någon, kan en säga. Jag har väl skrapat ihop 3-4 timmar sömn totalt så jag är väldigt glad att jag i fredags lagade en stor sats pastasås med chèvre, grönkål och blandade rotsaker. Med lite parmaskinka och rostade hasselnötter blir det nog en enkel måltid. En relevant fråga är ju dock hur jag ska kunna få nåt jobb gjort idag....
 
och @Petruska
Det var kundalini yoga, i en gethage tillsammans med getterna på getternas villkor :D Man fick när som helst pausa och klappa eller krama getterna! Nu var det sista gången för säsongen, min väninna hade varit på det i våras när det var killingar som var väldigt busiga och skuttade runt, under och på yoga-deltagarna. Igår var det getmammor som var ganska stora (och lugna) så jag var glad att de inte hoppade på en.
Jag ska absolut gå på getyoga nästa säsong!
 
Inatt har kiddot kräkts. Det är inte så bra för nattsömnen, för någon, kan en säga. Jag har väl skrapat ihop 3-4 timmar sömn totalt så jag är väldigt glad att jag i fredags lagade en stor sats pastasås med chèvre, grönkål och blandade rotsaker. Med lite parmaskinka och rostade hasselnötter blir det nog en enkel måltid. En relevant fråga är ju dock hur jag ska kunna få nåt jobb gjort idag....
Din stackare. Bra att lunchen är under kontroll - låter jättegott!
 
Jag åt meze till lunch tillsammans med min SON. Vi pratade om hans studier, hans ekonomi, hans funderingar kring regeringsbildningen samt om hans katter. När blir barn vuxna, egentligen?
Du menar vuxna som i slutar prata om enbart sig själva med sina mödrar och istället börjar intressera sig för sina mödrars liv och vardag?:D Händer det någonsin?
Gott med meze!
 
Ah, tack! Fick fråga om tips på ställen med lyxigare frukost på lokal häromdagen och insåg att det var evigheter sedan jag själv åt någon annanstans än typ Le Pain Francais och även det var flera år sedan. Så vackert det såg ut.
Min bror bor bokstavligen talat runt hörnet från Ethels och har det som stammis-ställe för frukost nu när han håller på att renovera köket. Han talar väldigt varmt om det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
10 351
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 114
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 589
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp