Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill förresten också ha gon och tonic! Och croque monsieur! Ingendera ingick i min frukost, tyvärr, men jag åt blåbär med keso, nymalen kardemumma och rostad kokos samt surdegsmacka med mesig ost (hur den kan få heta lagrad är en gåta!) och bladsallad.
 
Hej tråden!
Är mycket ute och flänger i jobbet för tillfället och nästa vecka står en tripp till Linköping på agendan :). Var äter man hyfsat god vardagsmat, som inte är dötrist, i Linköping? Ska bo på ett hotell som ligger på stadens torg, typ. Ska finnas alternativ på menyn som lockar både en tjej i 35-årsåldern (mig) och en herre i 60-årsåldern (min kollega).

Edit: framförallt middagsalternativ är intressanta, men lunch kan bli aktuellt!
 
I fredags åt jag ute med ena middagsklubben. Startade med ostron och ett glas cremant. Därefter tog vi avsmakningsmenyn på ett finthai-ställe som öpnnade i våras. Har ätit där en gång innan. 6-rätters med bland annat papayasallad, svampsallad, glad gris med dippsås, helfriterad havsaborre, något mer jag glömt och kokospannacotta med rommarinerad ananas. Hade sådan matkoma efteråt. Vi fortsatte kvällen på en bar med med bubbel.

Igår var jag på 30-årsfest hos en väninna som blivit ihop med en KRAV-köttbonde. Vi åt Bookmaker toast till förrätt av en sorts ko, sous vidad ko av en annan sort till huvudrätt (tre olika styckdetaljer varav en var oxfilé, allt hastigt uppvärmt på grillen efter sous viden :d ), potatisgratäng, sallader, rödvinssås till. GOTT. Rödvin och snapsar. Fransk chokladtårta och kaffe till dessert. Mår som jag förtjänar idag. Har ätit typ min vanliga halvårsranson av kött på en kväll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 595
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 261
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 840
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp