Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny fundering. Det står i receptet att steken ska marineras över natten. Men ska den tillagas till middag så blir det nästan ett dygn i marinaden, inte 12 timmar?
 
Det det blev en typisk "Amerikansk" smorgas i kvall. Jag hade verkligen inte lust att laga mat, men lyckades astadkomma nagot med pulled pork (den tar aldrig slut :p), skinka, ost, salad, och en sorts attiks gurka.:d
Typisk Amerikansk dubbel macka som ar overfull ... men med en Cubansk twist sa den var nertyngd och stekt pa bada sidor. Mums!
 
Potatis- och purjolökssoppa och varm ostsmörgås till lunch.
I kväll blir det pizza från frysen, antingen hemgjord eller Dr. Oetker.
 
Jag åt det vegana alternativet i studentutfodringen. Någon rätt menlös gryta, serverad med rotselleripuré och DET var inte dumt! Klart utvecklingsbart.

Finns det nåt alls med rotselleri som inte blir gott? För egen del har det blivit basvara, både som tillbehör och huvudråvara.
 
Pizza från lokala pizzerian. Usel, men vi har fortfarande blåsor i munnen och alla var trötta. ORKA! som barnet sade. Nu väntar jag på att minsta barnet ska bli trött så vi kan sova😂
Eller i alla fall ligga i sängen och läsa.
 
Dr Oetkers pizza med bea till. Först Hägen Dazs som aptitretare.

Åt på moderna muséet i Malmö vid lunchtid. Broccolipaj som var riktigt god, enkel sallad med pangdressing och som pricken på i'et, riktigt gott bröd till.
Tog däremot deras "golden milk" som lät riktigt god, varm havredryck med kryddor, det var ingen hit.
 
Plötslig hög feber igår kväll, så då åt jag gröt kokt på havremjölk med rivet äpple, kanel och mer havremjölk. Idag är febern borta och jag har firat med restlunch (rotfruktsgryta med vitt vin med smulad fetaost på toppen) och till middag stekta grönsaker med koriander, picklad lök, halloumi och äggnudlar. Och sriracha, förstås. I eftermiddags slök jag en mandelbulle, som var som en kanelbulle korsad med en kardemummabulle toppad med grovhackat mandelsmul.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 815
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
543
Senast: Amha
·
Hemmet Vad tycker ni om dessa nya hus med kök i vardagsrummet. Själv gillar jag öppen planlösning men kök i vardagsrummet kan jag tänka mig i...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
16 028
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp