Bukefalos 28 år!

Tjockistråden 3

Vägning på Onsdag och det känns rätt bra. När jag tittar ned kan jag se mina små tossingar :D och armarna börjar bli rätt tonade. Jag tycker själv att det är väldigt snyggt med tonade armar så det är förstås roligt!
Egentligen önskar jag att jag tagit mått också när jag började och inte bara ställt mig på vågen, visserligen tog jag kort både första veckan och tio kilo senare men att ha måtten vore ändå intressant det också.
Visar sig att crosstrainern funkar fint för min onda höft så jag håller mig till den några pass till istället för löpbandet (trots att jag hatar den!) så kanske jag kan smyga in löpningen så smått när vad det nu är som är fel har lugnat sig.

Sedan känner jag att mensen är på väg så smått igen, men jag hoppas att jag inte sväller upp som en ballong just före vägningen!
 
Får mycket kommentarer på jobbet just nu och det börjar kännas sisådär. Det är inte som om jag "rasat i vikt på en månad" eller blivit väldigt tunn, jag ligger fortfarande klart på övervikt såhär fem månader senare. Jag tror största skillnaden är att jag varit tvungen att köpa nya kläder egentligen.
 
Min diet nu är rätt enformig men ganska trevlig!

Frukost: Ett ägg på gluten och laktorfri knäckemacka. Kaffe.
Middag: Två kokta potatisar, 50 gram matjesill, en halv matsked gräddfil, ett ägg och massa färsk gräslök.
Kvällsmål: löjrom :angel:

Har inga större problem att hålla mig på 1000 kcal per dag. Utmaningen är ju om man "måste" äta ute eller om man ska äta tillsammans med folk. På torsdag är jag tex bortbjuden på middag.
 
Min diet nu är rätt enformig men ganska trevlig!

Frukost: Ett ägg på gluten och laktorfri knäckemacka. Kaffe.
Middag: Två kokta potatisar, 50 gram matjesill, en halv matsked gräddfil och massa färsk gräslök.
Kvällsmål: löjrom :angel:

Har inga större problem att hålla mig på 1000 kcal per dag. Utmaningen är ju om man "måste" äta ute eller om man ska äta tillsammans med folk. På torsdag är jag tex bortbjuden på middag.
Jag hade aldrig klarat mig! Delvis på grund av att jag varken äter matjesill eller löjrom... 😅 men den låter klart roligare än andra varianter jag hört, dock kanske inte hälsosam i långa loppet. Det är ju jättelite mat. :heart
 
Jag hade aldrig klarat mig! Delvis på grund av att jag varken äter matjesill eller löjrom... 😅 men den låter klart roligare än andra varianter jag hört, dock kanske inte hälsosam i långa loppet. Det är ju jättelite mat. :heart

Så lite är det väl inte? Drygt 1000 kcal. Blir jag hungrig så äter jag ngn matsked mini-keso med örtsalt. Min nya last 😅 Faktiskt riktigt gott!
 
Ganska säkert hyfsat lägre än din bmr.

Vet ju exakt hur drygt det är med kortisonfläsk och hur gärna man vill bli av med det, men man gör sig ingen tjänst att underäta. Speciellt inte när kroppen är krasslig och behöver energi till att läka 🙂

Ja det är ju lite själva vitsen, att ligga på underskott ;)
Min kropp kommer aldrig att läka, det har jag redan gett upp tanken på. Däremot vill jag helst bli av med fetmarelaterade problem som högt blodtryck och typ 2 diabetes.
 
Vikten verkar ligga stabilt på strax under 95, det får man väl vara glad för med tanke på helgens utsvävningar. Igår skulle jag ha tränat men på grund av massa olika saker kom jag inte iväg, först för att jag var hundvakt och åkte två vändor och tittade till lamm samt tränade hundar. När hag väl landade hemma så var jag så öm i knäna att jag kände att jag behövde inta soffläge och vila upp mig. Alltså gled jag lite utanför ramen kalorimässigt då jag hade ätit en rejäl lunch och ändå behöver få i mig nån slags middag även om det främst var grönsaker och kött.

Idag har jag varit och tränat samt varit iväg med hundarna så ska försöka få in lite vila nu då jag ska jobba natt.

Känner att jag har lite väl mycket just nu med jobb, studier, fyra hundar som ska tränas (och tävla min egen), min egen träning och så hålla i kosten. Lite komplikationer i familjen ovanpå det så känner jag att jag är på G att köra käpprätt in i en vägg.
Inser att jag tidigare hanterat inre stress och negativa känslor med ätande men nu när jag plockat (försöker iallafall) bort det skulle jag behöva andra alternativ att hantera detta. De ska ju då gärna vara bättre än tidigare metod som innebär att man lägger på sig vikt..
 
Läste lite i nyhetstrådarna om ridning och vikt. Alltså jag förstår tanken, men det triggar extremt många negativa tankar hos mig.. Jag har gått stadigt uppåt, speciellt nu i slutet av graviditeten och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Visst, det är mycket barn, fostervatten och annat bös som väger. Men förmodligen är det jag också. Läste på något Instagramkonto att amningen kräver mycket energi så en överviktig morsa skulle minsann passa på att utnyttja det. Jag får väl göra det.
Kommer dessutom plocka bort medicinen som satte fart på viktökningen från första början. Förhoppningsvis kan det fungera både för psyke och vikt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 283
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 144
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 561
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Magsjuk hund
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp