Träning för ryttaren!

Sv: Hur tränar man utan häst?

Jag jobbar som Personlig tränare och Friskvårdskonsulent, är själv aktiv inom ridsporten sedan 20 år. Jag har på senare tid börjat coacha ryttare med deras fysträning med mycket positiv respons. Hästmänniskor är fantastiska på att ta hand om sina hästar, men glömmer ofta sin egen träning. Många skulle ha väldigt mycket nytta av att lägga in ett fyspass i veckan och därigenom öka sin prestation.

Ta kontakt med ditt lokala gym och be en personlig tränare om hjälp, be att få ett program anpassat för ditt behov som ryttare ( inriktat på bål och rygg, rörlighet/strech och kondition)

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 877
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 922
Senast: shia
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 429
Skola & Jobb Jag jobbar på ett företag som har totalt 7 anställda, men bara 5 av oss sitter på samma kontor. Av de här 5 är 3 chefer, och jag samt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 698
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp