Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Seamless tights är svåra tycker jag. Provat flertalet modeller och dom sitter aldrig bra på mig, glider ner och är en till två storlekar större än vanliga tights. Nu har jag istället investerat i några compressions tights och dom sitter som en smäck. Skulle vilja prova ett par seamless från Stronger att ha på styrkepassen som jag kikat på länge men har inte råd just nu tror jag. Och gett upp hoppet lite om seamless. Sitter dina bra i olika böj och rörelser?
 
Seamless tights är svåra tycker jag. Provat flertalet modeller och dom sitter aldrig bra på mig, glider ner och är en till två storlekar större än vanliga tights. Nu har jag istället investerat i några compressions tights och dom sitter som en smäck. Skulle vilja prova ett par seamless från Stronger att ha på styrkepassen som jag kikat på länge men har inte råd just nu tror jag. Och gett upp hoppet lite om seamless. Sitter dina bra i olika böj och rörelser?

Ja jag tycker dom är toppen att träna i! Men just att löpträna i dom skulle nog inte gå för då skulle dom kana ner.
 
Jag har sprungit ett intervallpass idag med korta intervaller. Körde 15x20 s med 20 s gå-vila. Var väldigt lagom med så korta intervaller när det var första gången på ett par veckor. Men kändes ändå rejält i lungorna! Mkt nöjd efter passet och njuter av mina trötta ben.:D
 
Inne på gymmet och körde mage-rygg idag, lite halvdant. Jag var trött och kom inte in i övningarna riktigt som jag borde, men jag fick gjort några riktigt fina plankor med tramp, och sidoplankor i alla fall och blev varm i musklerna.

Körde ganska hårt i måndags både styrka och cardio, och var ordentligt öm i axlar, rygg och lår igår, men åkte in och trampade igenom ett 45 cykel-pass ändå för att mjuka upp mig lite.

Det börjar bli mörkt och segt på kvällarna nu och det tar energi. Satt hela dagen framför datorn idag då jag hade möten och samtal inbokade. Men ska försöka få in en lunchpromenad imorgon, för humöret om inte annat.
 
Jag har nöjt mig med promenader och lite cykling de senaste två dagarna. Har förvånansvärt mycket träningsvärk i benen, ffa vaderna, sedan i måndags.

Planen är crossfit på fredag, men de har just släppt nya restriktioner för min stad vilket kan innebära att gymmet måste stänga igen. :( Det är lite oklart än så länge då regeln som gäller gym är ganska dåligt formulerad, men ägarna har bett om klarifiering så får vi se vad de säger. Håller tummarna för att de får fortsätta ha öppet, det hade varit så oändligt tråkigt om de skulle bli tvungna att stänga igen!!
 
Träningsvärken från danspasset laggar efter med en dag, benen var möra idag. Körde ett styrkepass överkropp istället och experimenterade lite med rörelser som ska hålla igång samma muskler som lien tar i, så att jag inte behöver jobba upp mig från noll varje sommar. Hade varit lättare på gym med rätt maskiner, men tränar hemma med fria vikter så får improvisera lite. Tar gärna tips på övningar som tar "vridmusklerna" i bålen (obliques på engelska).
 
Här händer det inte så mycket som känns värt att rapportera. Har hittat ett lite tyngre flow-pass med Adriene och kör det dagligen sen en-två veckor tillbaka. Idag kändes det såpass bra att jag nog ska byta relativt snart för att få ny stimulans. Det händer rätt mycket i livet i övrigt för tillfället så jag har inte riktigt energi att researcha, eller ta tag i gymträningen.
 
Jag håller med. Jag skulle vilja ha ett par löpartights i merinoull, du råkar inte ha tips på några? 🙂

Jo, faktiskt! Har spanat in ett par som jag försökte kolla om det fanns (ännu bättre) extrapris på nångång..! Annars kanske man skulle investera ändå...

Normalt sett är ju allt då underställsbyxor/långisar. Men dessa är merinolöpartights med stretch!

https://www.outdoorexperten.se/p-45548-devold-running-man-tights.aspx
https://www.outdoorexperten.se/p-45549-devold-running-woman-tights.aspx

Annars tänkte jag helt enkelt köpa nått sånt här att ha under andra tights/träningsbyxor:
https://www.outdoorexperten.se/p-44912-aclima-woolnet-shorts-long-man.aspx

Eller såna här kanske:
https://www.widforss.se/aclima-warmwool-shorts-windstopper-man-jet-black

Jag diggar verkligen Aclima. Har både mössa, tjock-buff och hoodie från dem nu. Så jäkla schyssta grejer! (alla dedär finns både för män/kvinnor ofc)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 862
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 016
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 631
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 401
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp