Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träningsvärken från danspasset laggar efter med en dag, benen var möra idag. Körde ett styrkepass överkropp istället och experimenterade lite med rörelser som ska hålla igång samma muskler som lien tar i, så att jag inte behöver jobba upp mig från noll varje sommar. Hade varit lättare på gym med rätt maskiner, men tränar hemma med fria vikter så får improvisera lite. Tar gärna tips på övningar som tar "vridmusklerna" i bålen (obliques på engelska).
Russian twists och heel taps brukar vara bra för det tycker jag! Brukar göra den förstnämnda med en lagom tung hantel, men medicinboll eller viktplatta funkar också!
 
Russian twists och heel taps brukar vara bra för det tycker jag! Brukar göra den förstnämnda med en lagom tung hantel, men medicinboll eller viktplatta funkar också!
Ja, russian twist kommer tillräckligt nära i rörelse! Får nog köra med en hel del vikt för att hålla musklerna i form. Om det ens går att "ersätta" 3-4 timmars pass med bara styrketräning, men bättre än inget skulle jag tro.
 
Jo, faktiskt! Har spanat in ett par som jag försökte kolla om det fanns (ännu bättre) extrapris på nångång..! Annars kanske man skulle investera ändå...

Normalt sett är ju allt då underställsbyxor/långisar. Men dessa är merinolöpartights med stretch!

https://www.outdoorexperten.se/p-45548-devold-running-man-tights.aspx
https://www.outdoorexperten.se/p-45549-devold-running-woman-tights.aspx

Annars tänkte jag helt enkelt köpa nått sånt här att ha under andra tights/träningsbyxor:
https://www.outdoorexperten.se/p-44912-aclima-woolnet-shorts-long-man.aspx

Eller såna här kanske:
https://www.widforss.se/aclima-warmwool-shorts-windstopper-man-jet-black

Jag diggar verkligen Aclima. Har både mössa, tjock-buff och hoodie från dem nu. Så jäkla schyssta grejer! (alla dedär finns både för män/kvinnor ofc)
Toppen, tack!

Jag har ett par korta långkalsonger i ull från Aclima (som din sista länk men utan windstopper) som är jättebra men jag är så varm av mig så jag behöver sällan långkalsonger. Jag skulle ha mer användning för något som jag kan använda utan överdrag. Bergans har en modell på sin outlet som enligt beskrivning kan användas som enda lager och som dessutom är väldigt billig, men jag är tveksam till passformen och om de passar till löpning. Man vill gärna ha lite slitstyrka och de måste sitta bra i midjan.
 
Toppen, tack!

Jag har ett par korta långkalsonger i ull från Aclima (som din sista länk men utan windstopper) som är jättebra men jag är så varm av mig så jag behöver sällan långkalsonger. Jag skulle ha mer användning för något som jag kan använda utan överdrag. Bergans har en modell på sin outlet som enligt beskrivning kan användas som enda lager och som dessutom är väldigt billig, men jag är tveksam till passformen och om de passar till löpning. Man vill gärna ha lite slitstyrka och de måste sitta bra i midjan.

Ja, själv har jag bara tights pga att jag måste ha en slitstyrka och att det är bäst för vissa aktiviteter där man inte vill ha "byls". Men extra värme vore gött när det börjar bli neråt nollan/minusgrader/blött ute.

Ska se vad bergans hade för nått..

Men annars tror jag nog å att det antagligen funkar rätt bra att ha nån slags kalsonger/långa kalsonger i merino under de vanliga tightsen.
 
Seamless tights är svåra tycker jag. Provat flertalet modeller och dom sitter aldrig bra på mig, glider ner och är en till två storlekar större än vanliga tights. Nu har jag istället investerat i några compressions tights och dom sitter som en smäck. Skulle vilja prova ett par seamless från Stronger att ha på styrkepassen som jag kikat på länge men har inte råd just nu tror jag. Och gett upp hoppet lite om seamless. Sitter dina bra i olika böj och rörelser?
Jag kör på Better Bodies seamless, dom jag har heter ”rockaway”. Hög midja, håller in och ihop utan att bli stumma, sitter som en smäck både vid löpning och styrketräning:up: Kostar 499:- så jag tycker priset är vettigt. Har Stronger tights också men tycker nog Better Bodies är skönare/sitter bättre.
 
Lite lunchstyrketräning blev det här, mest för att känna att jag rört lite extra på kroppen idag. Många av standardövningarna kändes tyngre än vanligt, så det var nog välbehövligt :p

Lunchträning är dock lite klurigt för mig för jag blir så förbaskat trött efteråt, alltså riktigt sådär så att ögonen går i kors och jag har svårt att koncentrera mig. Det är synd, för det är ju en himla praktisk tid på dagen att träna nu när jag ändå jobbar hemifrån och så. Jag har börjat ta magnesiumtillskott nu (dock främst för att lindra träningsvärken lite), och hoppas att det kanske ska hjälpa lite. Någon annan som har det likadant?
 
Lite lunchstyrketräning blev det här, mest för att känna att jag rört lite extra på kroppen idag. Många av standardövningarna kändes tyngre än vanligt, så det var nog välbehövligt :p

Lunchträning är dock lite klurigt för mig för jag blir så förbaskat trött efteråt, alltså riktigt sådär så att ögonen går i kors och jag har svårt att koncentrera mig. Det är synd, för det är ju en himla praktisk tid på dagen att träna nu när jag ändå jobbar hemifrån och så. Jag har börjat ta magnesiumtillskott nu (dock främst för att lindra träningsvärken lite), och hoppas att det kanske ska hjälpa lite. Någon annan som har det likadant?

Jag tränar helst på kvällen. Skönt avslut på dagen liksom att bli trött och känna sig nöjd, ta en dusch och krypa ner i sängen sen.
 
Jag tränar helst på kvällen. Skönt avslut på dagen liksom att bli trött och känna sig nöjd, ta en dusch och krypa ner i sängen sen.
Ja, jag älskar också den känslan! Oftast blir det kvällsträning av den anledningen, men det skulle kännas skönt att få det gjort under dagen ibland också... Jag får fortsätta prova mig fram lite!
 
Jag tränar helst på kvällen. Skönt avslut på dagen liksom att bli trött och känna sig nöjd, ta en dusch och krypa ner i sängen sen.
Håller med här! 99% av mina löpturer är kvällstid, bästa avslutet på dagen. Styrketräning kör jag däremot helst på morgon eller vid lunchtid men det beror på att jag måste åka iväg och för att det är knökfullt på gymmet em/kväll.
 
Det blev en kort löptur i dag. Pappa och jag möttes upp för att byta nycklar och ta en runda.
Jag hade så fruktansvärt ont i baksida lår, axlar och armar (jag kan ha övergjort styrketräningen lite 🙈) att jag mest stapplade fram. Pappa kände av en gammal skada och försökte hänga på mig i en fördjävlig uppförsbacke i början av passet utan att vara uppvärmd - med resultatet att han kände av en vad.
Så... två glada stapplande löpare. :rofl: Blev bara en 4km runda, men förmodligen hjälper det träningsvärken lite.
 
Lite lunchstyrketräning blev det här, mest för att känna att jag rört lite extra på kroppen idag. Många av standardövningarna kändes tyngre än vanligt, så det var nog välbehövligt :p

Lunchträning är dock lite klurigt för mig för jag blir så förbaskat trött efteråt, alltså riktigt sådär så att ögonen går i kors och jag har svårt att koncentrera mig. Det är synd, för det är ju en himla praktisk tid på dagen att träna nu när jag ändå jobbar hemifrån och så. Jag har börjat ta magnesiumtillskott nu (dock främst för att lindra träningsvärken lite), och hoppas att det kanske ska hjälpa lite. Någon annan som har det likadant?
Jag blir sömnig av träningen när jag är otränad. Det brukar ge med sig. Nu blir jag uppvarvad av träning så om jag tränar på kvällen behöver jag minst två timmar innan jag kan sova. Jag tränar helst på förmiddagen.
 
Jag blir sömnig av träningen när jag är otränad. Det brukar ge med sig. Nu blir jag uppvarvad av träning så om jag tränar på kvällen behöver jag minst två timmar innan jag kan sova. Jag tränar helst på förmiddagen.
Oj, intressant! För mig varierar det inte alls så tyvärr, jag har alltid blivit rätt sömnig av kombinationen träning + varm dusch + mat... Nog kan jag bli uppvarvad och full av adrenalin av träning, men det brukar ge med sig inom nån timme efter avslutat pass.
 
Jäkla träningsvärk i rumpan. På cross:en igår körde vi en massa utfall upp på bräda, jag hade ändå inga vikter de två första vändorna för att jag ville bli säker på balansen och komma rätt, men övningen tog rätt muskelgrupp oavsett... Mer sånt så får jag kardashian-skinkor efter ett tag. :rofl:

Ska ned och köra en crosschallenge i eftermiddag också, resten av kroppen känns mjuk och fin så jag passar på. Har även en RPM inbokad på förmiddagen imorgon för att få in lite cardio och ser fram emot den faktiskt. Annars kör de en massa cykel-pass med puls här, men RPM eller sprinten passar mig bättre. Det händer mer under passet och jag luras in i att köra på tuffare. 🚴‍♀️
 
Tam, tam tarammm! Vill ni höra hur det går med min spinningcykel och reklamationsärendet?

Vi är nu inne på en månad efter leverans och i måndags fick jag en ny vevarm!
Men så var det det där med att de inte skickat med en avdragare. Fick tämligen snabbt kontakt i min relation med killen på reklamation, han som jag för övrigt mest kört monologer med och i går kom en avdragare!!! Tjoho! Montering inledd! Lyckan och inspirationen fanns för ett verkligt svettigt spinningpass. Nähä, det visar sig att det förmodligen är pedalen som är boven, den nyper fast efter två varv :turd:. Så nu har jag återigen fått maila reklamation och be om en ny pedal :(

I övrigt försöker jag göra 30 min träning varje dag. I veckan har det blivit
30 min bodycombat
2*30 min yoga
30 min styrketräning (lade på mer på vikt i benböjen känns i dag!)
En kväll med vin i stället för träning, kallar det återhämtning.

Nu på fredagslunchen får vi se om jag tänker dansa in helgen eller om det blir en combatpass i stället.
 
Tam, tam tarammm! Vill ni höra hur det går med min spinningcykel och reklamationsärendet?

Vi är nu inne på en månad efter leverans och i måndags fick jag en ny vevarm!
Men så var det det där med att de inte skickat med en avdragare. Fick tämligen snabbt kontakt i min relation med killen på reklamation, han som jag för övrigt mest kört monologer med och i går kom en avdragare!!! Tjoho! Montering inledd! Lyckan och inspirationen fanns för ett verkligt svettigt spinningpass. Nähä, det visar sig att det förmodligen är pedalen som är boven, den nyper fast efter två varv :turd:. Så nu har jag återigen fått maila reklamation och be om en ny pedal :(

I övrigt försöker jag göra 30 min träning varje dag. I veckan har det blivit
30 min bodycombat
2*30 min yoga
30 min styrketräning (lade på mer på vikt i benböjen känns i dag!)
En kväll med vin i stället för träning, kallar det återhämtning.

Nu på fredagslunchen får vi se om jag tänker dansa in helgen eller om det blir en combatpass i stället.
Men jösses vilken soppa! Universum gör det verkligen inte lätt för en ibland 🙄

Älskar förresten punkt fyra av din träningsrapport, återhämtning är viktiga grejer! :D
 
Jag skulle behöva träna crossfit idag, främst för den mentala hälsans skull, men de håller stängt i väntan på klargörande från kommunen gällande hur de egentligen ska tolka de nya restriktionerna. Funderar på att köra ett crossfit-inspirerat pass på egen hand, kanske i parken eller något. Mitt nya hopprep kom i posten idag och jag känner mig lite sugen på att öva på mina double unders! Kanske blir något sådant efter jobbet om andan faller på. Har för övrigt löjligt mycket träningsvärk efter gårdagens pass, igen 🙄
 
Jag har träningsvärk i magen idag. Riktigt gött på något sätt för då verkar jag ha kommit åt magmusklerna som jag vill :) Lägger alltid in 2-3 övningar för coren varje pass. Att ha ryggproblem som jag har och samtidigt vara överrörlig i ryggen är ingen bra kombo så jag försöker vara noga med att hålla coren stark.
 
Blev ett danspass på lunchen, jisses så stel och träningsvärkig jag var efter mötet med skivstången i går. Kände mig likt ett vapenskåp som försökte göra lite "moves" :o

Tänker också att jag måste visa upp min eminenta träningshall där jag kör saker som behöver några ytterliga kvadratmeter än förrådet jag annars håller till i. Jag tränar ju enbart hemma eller ute så man får bygga på de förutsättningar man har :) Dvs skjutsa undan ungarnas hockey-fotboll och innebandygrejer😂
07152840-903F-4599-91B4-499DA2E8F804.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 969
· Visningar
63 342
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 578
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 372
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 394
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp